Stor interesse for papirbasert kommunikasjon

  • FagFrokost
  • Innsikt
Staffan Hultèn fra RAM trakk fullt hus på gårsdagens FagFrokost og utfordret oss på hva som virker og ikke virker i papirbasert og digital markedsføring.
Statistikken lyver ikke. Aviser og magasiner taper annonseinntekter til digitale kanaler men likevel blir det satset på DM og uadressertreklame av store og små virksomheter. Mediemangfoldet gjør det stadig vanskeligere for budskapsformidlere å velge den mest effektive kanalen og formen som når ut til markedet og skaper verdier.
 
Det var en enorm pågang i forkant av gårsdagens arrangement, og det er tydelig at det er stor interesse rundt temaet. Staffan viste oss eksempler på hva som virker og ikke minst hva man bør unngå. Resultatene overrasket nok mange.
 
 
Staffan, grunnlegger av Research & Analysis of Media (RAM), er en av Europas fremste eksperter på kommersielle medier. RAM arbeider med rundt 1000 mediehus i 19 land primært for å måle effekten av kommersiell og redaksjonell kommunikasjon på print, nett, mobil og bevegelig bilde.