SRF presenterer: Social Media Days Bergen

SRF presenterer: Social Media Days Bergen

7. juni

08.00-15.30

Grieghallen

Legg til i kalender 07-06-2017 08.00 07-06-2017 15.30 Europe/Oslo SRF presenterer: Social Media Days Bergen Grieghallen SRF post@srf.no

Informasjon

I samarbeid med Conventor presenterer SRF SOCIAL MEDIA DAYS BERGEN! Social Media Days er godt befestet i Oslo og vi har endelig klart å få dette proffe arrangementet til Bergen! Programmet byr på det beste innen Sosiale Medier og vi kan love deg stort faglig utbytte!
 
Sumaiya
 
Sumaiya Omar, HashtagOurStories

Sumaiya driver selskapet HashtagOurStories som bistår europeiske mediehus og byråer med å lage «Sosiale videoer». Da hun, sammen med Yusuf Omar, besøkte SMD i februar, lot et samlet publikum seg imponere over, med hvilken letthet Sumaiya laget livevideo og illustrasjoner. Sumaiya kommer til Bergen for å vise oss hvordan man kan fortelle virkningsfulle historier på Instagram Stories og Snapchat. Det er bare å glede seg!
Mens vi venter kan man sjekke ut Sumaiya’s innlegg på Mojocon i Irland her!
Tema: Hvordan lage virkningsfulle videoer på Snapchat og Instagram Stories
 
 
MartineFraas
 
Martine Fraas, Strategic Partner Manager i Facebook
 
Martine kommer til Bergen for gi oss innsikt i vår nære fremtid, samt gi oss litt tips og råd til hvordan vi kan lykkes på deres plattform. 
 
 
staale 
 
Ståle Lindblad, Daglig Leder Areca Social AS
 
Ståle er opptatt av å hjelpe store og små virksomheter med forretningsmodeller, målstyring, verdiskaping og strategi. Ståle driver bloggen stalelindblad.no der han gir råd om blant annet hvordan skape gode forretningsmodeller og hvordan skape verdier i sosiale medier.
Tema: Virksomheter lever ikke av «venner» eller «følgere» i sosiale medier.
 
 
holm
 
Erik Holm - Red Performance

Erik Holm blir av mange i miljøet trukket frem som en fagperson å følge med på. Som ekspert på paid social jobber han til daglig med norges største merkevareR.Til oss kommer han for å dele sine tips for å lykkes med Instagram.
Tema: 30 tips for å lykkes på Instagram
 
 
ELISABETH BAKKEN VIKANES 
 
Elisabeth Bekken Vikanes - Ads Specialist i Fanbooster

Elisabeth er en engasjert entusiastisk Ads Specialist i Fanbooster med Facebook som hovedfokus. På Social Media Days Bergen vil hun vise konkrete eksempler på hvordan du og din bedrift kan lykkes med annonsering på Facebook. Nøkkelord er segmentering og testing.
Tema: Hvordan lykkes med annonsering i på Facebook?
 
 
Tjernargatan
 
Tjarnargatan - byrå fra Island

Det kreative tech- og web miljøet på Island blomstrer! Tjarnargatan fortalte historien om den unge piken som fikk oss til å forstå at det å sjekke mobil samtidig som du kjører bil, ikke hører sammen. Historien ble opprinnelig fortalt med stor suksess på Island, for deretter å bli gjentatt i Norge for Gjensidige og Trygg Trafikk med like stor suksess. Addi Atlondres (Founder/Creative director/director) vil fortelle om hva de mener er kriterier for å oppnå viral suksess, innenfor budsjett.
Tema: Kriterier for viral suksess, innenfor budsjett
 
 
adlink
 
Tore Nesheim - Daglig leder i AdLINK Media

Tore Nesheim har jobbet i AdLINK Media i 13 år, hvor de siste 8 som daglig leder. Tore er digital markedsfører og spesialist på influencer marketing i sosiale medier og podkast. Han har bidratt med å profesjonalisere influencer marketing og sikret at både lesere, influencere og annonsører blir ivaretatt.
Tema: 5 suksesskriterier for å lykkes med influencer kampanjer i din markedskommunikasjon
 
 
trine
 
Trine Sandberg - trinesmatblogg.no

Trine Sandberg (52 år), jurist, forfatter og matblogger. Matbloggen ble etablert i 2007, primært for egen del og for å dele oppskrifter med familie og venner. I dag er ca. 40 000 innom bloggen daglig. Har utgitt to bestselgende kokebøker, Trines mat (2013) og Trines mat 2 (2015), som tilsammen har solgt ca. 280 000 eksemplarer. Høsten 2017 kommer kokebok nr. 3. Sommeren 2015 sa hun opp jobben sin som seniorrådgiver i Juridisk avdeling i Utdanningsdirektoratet, for å jobbe som matformidler og forfatter på heltid.
Tema: Hva skal til for å lykkes? Og hvordan bygger man en troverdig merkevare som influencer?
 
 
astrid
 
Astrid Valen-Utvik - Rådgiver i Valen-Utvik AS

Astrid er uten tvil en av landets mest erfarne og etterspurte rådgivere innen sosiale medier. Sammen med sin mann har hun drevet eget selskap siden 2009 – i dag bistår de begge både store og små virksomheter, kjente og mindre kjente merkevarer - med et utall kurs, foredrag, workshop, strategi og kampanjer. Astrid er spesielt opptatt av magien i bedrifters hverdagskommunikasjon. Hun ble i 2017 kåret til årets sosiale medier personlighet under Social Media Days og er en tydelig stemme i fagmiljøet rundt sosiale medier.
Tema: Strategi og innholdsproduksjon i sosiale medier
 
 
christian
 
Christian Brosstad - Kommunikasjonsdirektør Forbrukerrådet

”Christian Brosstad burde vært på TV”. Kommentaren falt da han som foredragsholder på Social Media Days for noen år siden – dundret gjennom taket i evalueringsskjemaet. Da som kommunikasjonsdirektør i SpareBank 1 – nå med samme tittel i Forbrukerrådet. Christian har tidligere vunnet prisen Årets Ildsjel i sosiale medier.
Tema: Teknologitrender - er din bedrift klar?
 
 
sperre
 
Heidi Sperre - Daglig leder i FLY AS

Møt vår konferansier Heidi Sperre!
Heidi er en engasjert, digital sosiolog som brenner for kommunikasjon og mulighetene som følger med. Hun har utdanning innen psykologi, organisasjonsutvikling og sosiologi. Hun har stor interesse for dette i kombinasjon med teknologi, og har skrevet masteroppgave om sosiale medier. Heidi Sperre er daglig leder i FLY as, et digitalt kommunikasjonsbyrå som tilbyr kompetanse på digitale flater i form av rådgivning, konsepter og innhold i alle relevante digitale kanaler. Hun deler strategiske vurderinger, digitale trender og konkrete tips og verktøy for hvordan lykkes på sosiale medier.
 
 
 

Sponsorer

  • Hovedsamarbeidspartner