Bergen Salgssymposium 2017

Bergen Salgssymposium 2017

2. November

12.00-18.00 Aftersales: 18.00-22.00

Handelshøyskolen BI Campus Bergen

Legg til i kalender 02-11-2017 12.00 02-11-2017 22.00 Europe/Oslo Bergen Salgssymposium 2017 Handelshøyskolen BI Campus Bergen SRF post@srf.no

Informasjon

Om Bergen Salgssymposium:
Vestlandets viktigste faglige arena for de som er opptatt av salg og kundeopplevelser. Hovedmålgruppen er alle som er interessert i salg og nettverksbygging. Etter å ha deltatt på Salgssymposiet skal deltakerne få inspirasjon og ny kunnskap innenfor salgsfaget.

Dato: Torsdag 2. november, kl. 12.00-18.00

Sted: Handelshøyskolen BI, Kong Christian Frederiks plass 5

AfterSales m/mat fra kl. 18.00:
For andre år på rad kjører vi AfterSales som er en gratis uformell samling for deltakerne på Salgssymposiet. Her er en enhet drikke, mat og snacks inkludert i deltakeravgiften til Salgssymposiet.
Vi GARANTERER også at du går derfra med nye salgsleads.

Pris: Medlemmer kr 2290.-.
Ikke medlemmer kr 2790.-.
Alle priser eks. mva og ink. pausemat og middag kl 18.00 på Aftersales.

 

Påmelding her.

 

Foredragsholdere:

cecilia

Cecilia Brækhus

Tema Cecilia vil komme innom:
- Om å stadig utfordre seg selv
- Seg selv som merkevare
- Det kommersielle versus det sportslige – hvordan utfordrer og utfyller det hverandre

Cecilia er første kvinnelige bokser i verden med fem tittelbelter. 21. oktober 2017 er det klart for ny kamp på norsk jord, denne gangen et repriseoppgjør mot svenske Mikaela Laurén. KUN to små uker etter kommer hun til Bergen Salgssymposium.

 

livhilsen.png

Liv Hilsen, konsulent STI Norway

Tema: Vet du hvem du er? Lær hvordan selvinnsikt kan øke salget!

Hvem er du i møte med andre mennesker, og hvordan påvirker det deg som selger?
Fremstår du som trygg og skråsikker, eller usikker og veik? Sannsynligvis vet du ikke!
Flertallet bommer totalt når de skal vurdere hvordan andre ser dem.
Hvem du er blir til i møte med andre mennesker. Hør Liv Solberg Hilsen sine refleksjoner og tanker om selvinnsikt og hva det betyr i møte med andre mennesker.

Liv Solberg Hilsen har lang og bred erfaring fra utvikling i salg, service, og ledelse innen Retail og B2B fra flere ulike bransjer. Liv jobber i dag i ett av Norges sterkeste salgs- og læringsmiljøer og er et engasjerende og energisk menneske som byr på seg selv.

 

peter.png

Peter Mattsson, Co-founder Ambio

Tema: Suksessfaktorer for selgere de neste 3 årene!

Peter Mattsson arbeider i dag som konsulent og trener innen salg, retorikk og ledelse med et bredt spekter av bransjer internasjonalt. Han er også personlig trener i kommunikasjon for flere kjente TV-personligheter. I tillegg til å være en av Sveriges beste på formidling, driver han også forskning på salgsadferd ved Universitetet i Uppsala. Hør hans humørfylte og direkte foredrag om hva han mener trengs for å lykkes som selger i årene framover.

 

amund.png

Amund Fjeldstad, Daglig leder og partner i Fjeldstad & Partners

Tema: Hvordan utvikle viktige kundeforhold?

Å miste viktige kunder er både kostbart og irriterende, og det koster å finne nye. Kundeutvikling er derfor en helt vesentlig kunnskap for alle seriøse leverandører.

• Hvordan utvikle kontraktsomfang til det dobbelte?
• Kundeutvikling i praksis. Hvordan sikre at konkurrentene ikke stjeler våre beste kunder?
• Relationship reset: hvordan blåse nytt liv i relasjoner som har stagnert?
• De tre nøklene til behovsforståelse

Amund har 25 års erfaring fra internasjonalt salg og har deltatt i over 4 000 salgsmøter. Han har ledet ansatte i over 30 land og er i dag rådgiver for norske og internasjonale virksomheter. Han har i tillegg gitt ut flere bøker.

 

christianfjordkraft.png

Christian S. Sørensen, Salgssjef Bedrift i Fjordkraft

Tema: Hvordan sørge for at kunden closer salget selv?
Endringer i salgsprosessen gjør de første fasene av salget enda viktigere enn før. Hvordan kan du som selger unngå innvendinger ved å prestere godt i starten av et kundemøte?

Christian fra Fjordkraft har en Executive Master i Serviceledelse, er salgssjef, en erfaren selger og salgstrener. På Bergen Salgssymposium deler han hvordan det blir jobbet med sine selgere hos en meget spennende og offensiv bedrift.

 

ingerlisepwc.png

Ingerlise Størksen – artist, journalist og tekstforfatter Pwc

Tema: Hvordan skape nye arenaer for salg og påvirkning? Muligheter og hindringer.
Hvordan kan PwC selge hackeren, ishockeyspilleren og legen? Og hvorfor har kunden bruk for dem? Hør hvordan det tilsynelatende tradisjonelle PwC har tatt i bruk spennende virkemidler i salget for å nå ut til sine kunder.

 

thornpwc.png

Torbjørn Torsvik - Direktør, Marked- og forretningsutvikling PwC

Tema: Hvordan skape nye arenaer for salg og påvirkning? Muligheter og hindringer.
Hvordan kan PwC selge hackeren, ishockeyspilleren og legen? Og hvorfor har kunden bruk for dem? Hør hvordan det tilsynelatende tradisjonelle PwC har tatt i bruk spennende virkemidler i salget for å nå ut til sine kunder.

 

olekonrad.png

Ole Konrad Fjeldstad Iversen - Markedssjef STI Norway

Konferansier under Bergen Salgssymposium 2017

Ole Konrad har jobbet med trening for mange av Norges største selskaper og kjenner derfor utfordringene godt. I tillegg har han inngående erfaring med hvilke utfordringer knyttet til kanalglidninger, hvor kunden etterspør tilgang til produktet eller tjenesten i nye kanaler. Han har også hatt ansvaret for utvikling av produkt og marked i en av Norges mest kjente merkevarer – Opplysningen 1881. Utdannelse fra Høyskolen i Stavanger, NLP Master og Bachelor program i forretningsforståelse fra Handelshøyskolen BI.

 

Påmelding her.

 

Årets Unge Selgerforbilde 2017

uusss.jpg

Under Bergen Salgssymposium 2017 deler vi ut prisen til Årets Unge Selgerforbilde.

Les mer om prisen her.

 

Sponsorer

  • Hovedsamarbeidspartner