Social Media Days Bergen 2018
tor. 07. juni, kl 09:00 - 15:30

Vestlandets største konferanse innen sosiale medier!

Sosial Media Days Bergen er et samarbeid mellom Salgs- og Reklameforeningen i Bergen og Conventor AS. Konferansen Sosial Media Days Bergen er en årlig konferanse der vi inviterer bedrifter og organisasjoner til en 1 dags konferanse der tema er hvordan bedrifter og organisasjoner kan nytte sosial medier i sine brand- og markedsaktiviteter. Konferansen har som mål å presentere topp foredragsholdere til arrangementet og utvikle arrangementet til en viktig møteplass for alle som jobber med og er opptatte av sosiale medier. Første gang arrangert i Grieghallen i juni 2017.

I 2018 arrangeres Social Media Days Bergen den 7. juni på Scandic Flesland Airport. Registrering planlegges fra 0800, oppstart kl 0830 og avslutning kl 1530.

Pausemat og lunsj er inkludert!

Social Media Days Bergen 2018

09:00 - 15:30
Scandic Flesland Airport
Early-bird 2990,- eks. mva (påmelding før 15.mai) Ordinær pris 3490,- eks. mva. Bindende påmelding.
Arrangementet er ferdig.

Hans-Petter Nygård-Hansen

Hans-Petter Nygård-Hansen er en merittert og ettertraktet foredragsholder. Han har også blitt en svært populær og kjent person i det offentlige ordskiftet. Hans-Petter er ofte å se på TV, høre på radio, eller lese om i avisene. I november 2017 ble Hans-Petter stemt frem av norske virksomheter som en av mediebransjens viktigste stemmer. Han var finalist som årets foredragsholder av ANFO i september 2017. Og i juli 2017 ble han utpekt som en av Norges mest innflytelsesrike på internett av Nettavisen. Hans-Petter er svært opptatt av og engasjert i hvordan teknologi endrer måten vi lever, leker, lærer og jobber, hvordan teknologi påvirker og transformerer liv og næringsliv.

Tema: Alt som kan digitaliseres, vil bli digitalisert
Digitalisering handler ikke om å få bedriften på Facebook. Alt og alle i virksomheten må digitaliseres. Selskapets DNA må bli digitalisert. Prosesser, intern-, ekstern- og krisekommunikasjon må digitaliseres. Ledelse, salg, PR, informasjon, kommunikasjon, markedsføring, reklame, innovasjon, forskning og utvikling, og kundeservice må digitaliseres. Selskaper som lykkes i dag, er først og fremst teknologiselskaper. Selskaper som har digitalisert hele forretningsmodellen.

@piateed

Influencer og komiker

Maria Stavang (Piateed) er et nytt stjerneskudd på komikerhimmelen. I tillegg til en forrykende hurtig standup-karriere, er Maria kanskje aller best kjent under sitt Internett-alias @piateed, som følges av nesten 250 000 på Facebook og Instagram. Der bruker hun stemmen sin til å ta opp alvorlige problemstillinger, men med en humoristisk og ærlig vri. Dette har gjort henne til en av landets mest fulgte på sosiale medier! I april 2018 ble hun kåret til Årets YouTuber for 2017!

Tittel på foredrag: Piateed – The Story

Nathalie Eyde Warembourg

Country Manager, IPSOS

Ipsos er et av verdens største markedsanalyse selskap. Både i Norge og i de andre 87 landene er målet å levere informasjon og analyser som hjelper til å forstå oss mennesker både som forbrukere, borgere, ansatte eller kunder.

Nathalie har jobbet med markedsføring og kommunikasjon hele sin karriere både i Norge og i utlandet. Hun har erfaring både fra annonsør, reklame-, mediebyrå- og nå analysebransjen. Nysgjerrig og sterk engasjert, ble hun tidlig hektet på digital annonsering. Sist ledet hun mediebyrået Maxus fra starten av til vinneren av Årets Byrå 2017 i kategori 7-50 MNOK. Hun er styremedlem i INMA og i dag leder for Ipsos i Norge.

Foredrag: SOCIAL MEDIA TRACKER

Fra starten av ble Sosiale Medier trackeren et verktøy for å kartlegge nordmenns bruk av sosiale medier – med tiden har det utviklet seg til å inneholde betraktelig flere gode biter om flere digitale plattformer. På Social Media Days tilbyr de en gjennomgang av detaljer bak de kjente kvartalsgrafene av Ipsos’ SoMe tracker og informasjon som ellers ikke har vært publisert.


Daniel Bredahl Brudevoll

Head of Insight & Effects Schibsted

Tema: Hvordan bruker og lærer Schibsted av SoMe

Et innblikk i hvordan Schibsted bruker sosiale medier, måler effekt og benytter seg av de de lærer i produkt og markedsutvikling»

Daniel leder det kommersielle innsiktsarbeidet I Schibsted Norge. Har gjennom 7 år i Schibsted systemet jobbet med flere ulike deler av mediehuset. Og før dette jobbet med både utvikling og salg av reklame. Brenner for å øke graden av innsikt brukt i beslutningsprosesser og er allergisk mot etablerte sannheter.

Kristian Bernt

Rådgiver/Partner We Are Live

WANTED

«Kriminelt godt engasjement rundt kriminelt god is»
I forbindelse med lanseringen av tre nye tilskudd til WANTED-serien iscenesatte Diplom-Is et innbrudd i sitt eget fryselager.
Dette var starten på en kampanje der målgruppen ble engasjert i jakten på å få tilbake utbyttet, med Snapchat som hovedkanal.
– Med denne kampanjen ønsket We Are Live at målgruppen skulle engasjere seg enda mer i merkevaren. Konseptet traff midt i blinken, og vi har opplevd stort engasjement både på Snapchat og Facebook, sier markedssjef i Diplom-Is, Stine Marie Sjølie.

We Are Live er et kommunikasjonsbyrå. WAL hjelper kunden med strategi og konseptutvikling. Selskapets uttalte styrke ligger i å utvikle konsepter som snakker med målgruppen gjennom hele kundereisen.

Heidi Sperre

Konferansier for Social Media Days 2018

Heidi Sperre er en engasjert, digital sosiolog som brenner for kommunikasjon og mulighetene som følger med. Hun har utdanning innen psykologi, organisasjonsutvikling og sosiologi. Hun har stor interesse for dette i kombinasjon med teknologi, og har skrevet masteroppgave om sosiale medier.

Heidi Sperre er daglig leder i FLY as, et digitalt kommunikasjonsbyrå som tilbyr kompetanse på digitale flater i form av rådgivning, konsepter og innhold i alle relevante digitale kanaler. Hun deler strategiske vurderinger, digitale trender og konkrete tips og verktøy for hvordan lykkes på sosiale medier.

Våre Partnere