Du trenger ikke gå på kurs for å lage en markedsføringsstrategi!
Dette er det skrevet om og forelest om i mange tiår. Du lærer det på skolen, og lese om det i markedsføringsbøker - Kotler har egner deler på 100 sider + i sin bok Markedsføringsledelse som har blitt utgitt siden Ålesund brant. Du kan se gratis kurs på YouTube og lese gratis artikler på nett. Du kan til og med laste ned (mot å legge igjen din kontaktinformasjon) maler hvor du kun trenger å fylle inn din bedrifts informasjon og «vips så har du en ferdig strategi», du kan til og med få AI til å lage en strategi for deg - gratis!
Så trenger du virkelig å melde deg på dette kurset?
I mange tilfeller blir markedsføringsstrategier til som et resultat av et budsjett som kanskje blir gitt av en daglig leder eller økonomidirektør, og er enten litt større eller litt mindre enn fjordårets, alt etter som hvor bra det går med bedriften.
Det som ofte skjer så er; etter at markedssjefen eller markedsavdelingen har laget en faglig grundig og omfattende markedsføringsstrategi blir den lagt i en «skuff» eller blir «offer» for markedsføringsplanen. Markedsføringsplanen er den operative, dag-til-dag, dokumentet som bestemmer tiltak, kanaler, budsjetter, tidslinjer, måleparametre etc. - og er mye mer spennende!
Så hva er vitsen med markedsføringsstrategien, og hvordan skal vi skape en som faktisk har noe for seg?
Det skal vi lære om i dette kurset!
Vi skal blant annet sammen belyse:
Du vil bli lært en metodikk og et rammeverk for utformingen av en markedsføringsstrategi som vil gi bedriften verdi og hjelpe deg som markedsfører til å ta en klar og respektert rolle i din bedrift.
Hvem passer kurset for?
Det passer for alle typer bedrifter med klare forretningsmål - uansett om du er liten, mellomstor eller stor.
Kurset passer spesielt bra for markedssjefer, markedsføringsansvarlige, kommersielt ansvarlige, daglig ledere eller andre med interesse for markedsføring og kommersiell utvikling.
Petter er en erfaren markedsfører med 15 år på nakken som både konsulent og som blant annet salgs- og markedssjef. Han har bistått en rekke lokale, nasjonale og internasjonale bedrifter, samt egne bedrifter, i å utvikle kommersielle strategier.