SRF inviterer til to dagers-kurs i merkevarebygging i samarbeid med NSB | Marketing Best Practice og Professor Lars Olsen som i snitt har over 25 års erfaring fra å jobbe med nasjonale og internasjonale små og store merkevarer som Telenor, Orkla, Tine, Schibsted, Mills, Coca-cola, Gjensidige, Hydro, Equinor, TV 2, DNT, Norsk Tipping, Hurtigruten, TV 2, Opera, Mercell, Ringnes m.fl samt forskjellige oppstartsbedrifter i både tidlig- og skaleringsfase.

Halve dag 2 settes av til å diskutere hvordan bedriften kan omsette beste praksis til sine strategier og operative arbeid - slik at du kan skape vekst for din bedrift igjennom å bygge en sterkere merkevare.

Program dag 1

INTRO:

  • Hva er en merkevare?

  • Hva er overordnet oppskrift for vekst?

  • Begreper og vitenskapelige funn

DET GRUNNLEGGENDE:

  • Fysisk og Mental tilgjengelighet

  • Merkearkitektur og merkeutvidelse

Program dag 2

4 VIKTIG KOMMUNIKASJONSPRINSIPPER:

  • Distinktive Merkemarkører

  • Fame

  • Salg nå og salg senere

  • Penetrasjonsfokus

MÅL, KPIer og OKRs

HVA GJØR JEG NÅ?

  • Felles diskusjon av oppskriftspunktene


HVEM ER DETTE FOR?

  • Er du leder vil dette gi deg en verdifull utvidelse av din kompetanse og forståelsen av hva som dokumenterbart skaper størst vekst for selskaper verden over.

  • Markeds-, salgs- og kommunikasjonssjefer med ansvar for markedsføring og/eller kommunikasjon får kvesset sin kompetanse på strategi og gjennomføring av foredragsholdere med et imponerende track record fra både byrå- og annonsørsiden og akademia.

  • Operative i markeds-, kommunikasjons- og salgsavdelinger får økt forståelse for strategier og gjennomføring av tiltak som har vunnet priser og skapt sterk vekst. I tillegg påfyll av kompetanse og selvtillit til å tette gapet mellom praksis og beste praksis slik at du blir en viktig bidragsyter for å skape vekst i din bedrift.

    ons. 30. mars

    SRF Kurs: Merkevareledelse i praksis 30. og 31. mars 2022!

    09:00 - 15:30
    Frydenbø, Norge
    SRF-medlemmer: 4500.- eks. mva Ikke-medlemmer: 5500,- eks. mva

    Lars Erling Olsen

    Professor | Handelshøyskolen BI

    Lars Erling Olsen er professor ved Handelshøyskolen BI, og en av Norges ledende eksperter på merkevareledelse, markeds-kommunikasjon og forbrukeratferd. Han er medforfatter på bestselgerne «Merkevareledelse» (4. utgave 2019) og «Markedskommunikasjon (2017).

    Olsen er en aktiv forsker og har publisert en rekke vitenskapelige artikler i ledende internasjonale tidsskrifter. Han har en doktorgrad fra BI og har vært instituttleder ved institutt for markedsføring ved Høyskolen Kristiania, og er nå Dean Bachelor ved BI. Han har lang praktisk erfaring i markedsføring – både som ansatt i næringsmiddelindustrien, men også som konsulent for norske og internasjonale merkevarer som Mills, Egmont, Helsport, Hafslund, Selvaag med flere.


    Alf Bendixen

    NSB | Marketing Best Practice

    Alf Bendik Bendixen er en av de ledende rådgiverne innen merkevarefaget i Norden. Alf utviklet Kampanje Magasin sitt kurs i merkevarestrategi helt tilbake i 1997 samt et kurs i merkevarebygging for Econa (den gang Siviløkonomforeningen) i 1995. I 2008 vant han Stellas ærespris for sitt bidrag til feltet reklameeffekt i Norge. Alf har 13 års erfaring som leder av reklamebyråer og som account planner (en funksjon han innførte i norsk reklamebransje i 1995), samt 17 år som konsulent innen merkevarestrategi, analyse og kommunikasjon. Han har arbeidet med merkevarer i de fleste kategorier, og har betydelig internasjonal erfaring.

    Joakim Vars Nilsen

    NSB | Marketing Best Practice

    Joakim Vars Nilsen har i over 20 år skapt dokumentert økt interesse og salg siden for en rekke merkevarer gjennom sitt arbeid på byrå- og kundesiden for nasjonale og internasjonale selskaper som Tine, Equinor, Telia, Telenor, Storebrand, Coca-Cola, Orkla, Gjensidige, TV 2, Microsoft, IKEA og Hurtigruten. Der har han blant annet hatt ansvar for utvikling av mål- og KPI-hierarkier, kommunikasjons- og medieprinsipper, in-housing av egeneide og betalte medier, merkevarestrategi og innsikt. Fokuset hans har vært å skape vekst gjennom merkevarebygging basert på bevist beste praksis. I tillegg har han erfaring som gründer.

    Julius Støback

    NSB | Marketing Best Practice

    Julius Einan Støback har mer enn 20 års erfaring med merkevarebygging for Telenor og senere Norwegian i Europa, Asia og Nord-Amerika, og som konsulent for Hurtigruten, Orkla, Hydro, Opera m.fl. Prosjekter han har hatt ansvar for i disse selskapene inkluderer merkevare- og kommunikasjonsstrategi, utvikling av brand trackere og segmenteringsmodeller, måling av mental tilgjengelighet, planlegging og effektmåling av kampanjer, samt forvaltning av distinktive merkemarkører.


    Våre Partnere