Ep. #09 - Lars Erling Olsen - Merkevarebygging

SRF lanserte i år kunnskapspodcasten MARKET MAD! Podcasten ledes av Ina Stølen som er Daglig leder i BRANDITY og Styreleder i SRF. Gjennom året inviterer vi inn relevante gjester i podcasten for å dele sin kunnskap innenfor markedsføring og salg.

Lars E. Olsen, kanskje en av de få professorene i markedsføring med mange års erfaring som markeds- og merkevaresjef blant annet hos Mills. I høst hadde han hadde et kurs i merkevareledelse hos SRF til en fullsatt sal. På kurset tok han for seg det grunnleggende innen merkevarebygging, mens han i denne episoden snakker om trender innen fagfeltet.

Har markedsføring rotet seg litt bort i skogen i trenden rundt purpose og samfunnsansvar? "Purpose kan være posisjonering for noen, men ikke for alle». Hva er egentlig Public Sector Branding? Hvorfor synes han det er synd at så mange av studentene deres fra BI går rett inn i smale oppgaver som f.eks søkeordspesialist.

Kjenner du på ubehaget i påstandene eller treffer dette deg midt i hjertet? Legg den på øret og ta del i samtalen.

Her finner du podcasten MARKET MAD:


Denne episoden er sponset av:

Episoden er produsert av Mainstream AS.

Hør episoden:

Våre Partnere