Bergen Salgskonferanse 2019
tor. 21. november, kl 12:00 - 18:00

Vestlandets største salgskonferanse!

Bergen Salgskonferanse er en viktig faglig arena for de som er opptatt av salg og kundeopplevelser. Hovedmålgruppen er alle som er interessert i salg og nettverksbygging. Etter å ha deltatt på Bergen Salgskonferanse skal deltakerne få inspirasjon og ny kunnskap innenfor salgsfaget.

AfterSales m/mat fra kl. 18.00:

For fjerde år på rad kjører vi AfterSales som er en gratis uformell samling for deltakerne på Salgskonferansen. Her er en enhet drikke, mat og snacks inkludert i deltakeravgiften til konferansen.

Vi GARANTERER også at du går derfra med nye salgsleads.

Alle priser eks. mva, ink. pausemat og middag kl 18.00 på Aftersales.

Bergen Salgskonferanse 2019

12:00 - 18:00
Handelshøyskolen BI - campus Bergen, Chr. Frederiks gate, Bergen, Norge
Early-bird før 21. oktober kr 1990.- eks. mva. for medlemmer. Ikke-medlemmer 2750.-eks. mva. Bindende påmelding.

Tony Morris

MD of Sales Doctors & International Speaker

Tema: K.I.L.L.E.R Sales: Inside the mind of a serial seller

Tony Morris is a sales expert and International sales speaker, whose high-energy message leads individuals and organisations to incredible success. He delivers over a hundred talks a year in his unique, energetic style to corporations and at events all over the Globe. Having been in sales from the age of 18, Tony knows sales as well as he knows life. He can translate his hands-on experience into a coherent, compelling and exciting philosophy, which has made him an inspiring speaker and a powerful sales trainer to over 26,000 sales professionals.Tony is an authority on the world of sales and has published 5 books; his first Coffee’s for Closers selling over 200,000 copies and becoming Amazon best seller for telemarketing.

Tony has interviewed the top 1% of sales professionals around the World that he’s worked with and this has enabled him to understand what the best do differently, to outperform their peers on a consistent basis. Tony has created the methodology ‘K.I.L.L.E.R Sales: Inside the mind of a serial seller’ on the back of this research. Tony shows companies how to increase their bottom line, build long-term customer loyalty, sales, and gaining referrals.

Mette Syrstad

Direktør for forhandlerutvikling i Volvo Car Norway

Tema: Det beste kundemøtet

I foredraget forklarer Syrstad hvordan Volvo gikk fra å være en middelhavsfarer på Norsk Kundebarometer, til å vinne Kundetilfredshetsprisen to år på rad. Sammen med selskapets forhandlere skapte Volvo «Det beste kundemøtet», en strategi som totalforandret merkets satsing på kundetilfredshet og som etter syv år ga Volvo Norges mest fornøyde kunder – uansett bransje.

Syrstad har over 20 års erfaring fra bilbransjen og har jobbet med merker som BMW, Land Rover og Volvo. I Volvo har Syrstad hatt en sentral rolle i selskapets arbeid med kundetilfredshet og ledet satsingen som resulterte i at Volvo i dag har Norges mest fornøyde kunder – uansett bransje.

Nancy Fandler Brodin

Partner / Chief Specialist Strategy & Innovation, STI Norway

Tema: Fem faktorer som påvirker fremtidens lønnsomhet

- Hva er de viktigste faktorene som øker konkurransekraft og kundetilgang i fremtiden?

Nancy er strategisk rådgiver til toppledere og ledergrupper, og er spesialist innen fagområdene strategi og innovasjon. Hennes mål er å styrke kundenes konkurransekraft ved å bidra til å løse vår tids globale samfunnsutfordringer. Nancy har blant annet Master of Management utdannelse i Nyskapning og kommersialisering ved Handelshøyskolen BI i Oslo.


Svein Harald Røine

Inspirator, foredragsholder og lederutvikler

Tema: MODIGE SELGERE

– Tradisjonelt salgsarbeid er ikke lenger det det var. Lær hvorfor å dekke et behov ikke lenger er tilstrekkelig, og hva du kan gjøre. Det er mye frykt knyttet til å gjøre ting annerledes. Derfor må du som selger eller salgsleder bli modigere. Lær hvordan du kan bli modigere og dermed skape større arbeidsglede, sterkere relasjoner og bedre resultater.

Foredragsholderen og siviløkonomen Svein Harald Røine har topplederbakgrunn fra blant annet Nidar, Gilde og Altia Corporation. Han har omfattende kompetanse om hva som skal til for å bygge en god kultur, skape økt arbeidsglede, bli en suksessfull leder og en superselger. Svein Harald Røine leder i dag Topplederskolen, og er en strålende formidler og storyteller.

Terje Aas

Intelligent Cloud Lead / Sales Director Azure - Microsoft

Tema: Ledelse i en organiasjon som bygger flyet mens det flyr.

Terje Aas leder det raskest voksende forretningsområdet i teknologiselskapet Microsoft Norge, og har et stort engasjement for å hjelpe norske virksomheter å lykkes gjennom bruk av blant annet kunstig intelligens og skyteknologi. Som leder er han opptatt av å utvikle menneskene sine og hjelpe dem å fortelle sine ideer og bære de frem. Terje ble i 2018 kåret til «årets salgsleder» i Ledertalentene gjennomført av E24.

Microsoft har med stor suksess gått gjennom en gjennomgripende endring de siste årene. Fra å ha en kultur som hadde alle svar, til en som stiller spørsmål. Fra en forretningsmodell som var lukket, til en som deler kunnskap. Fra en butikk som solgte ferdige produkter til en teknologiplattform som muliggjør innovasjon, endring og vekst. I sin presentasjon vil Terje fortelle om denne reisen og hvilke lederegenskaper Microsoft prioriterer og vektlegger for sin fremtidige suksess.

Anna Ekblom

Retoriker og foreleser på Snacka Snyggt Retorikbyrå

Tema: Slik vinner du salget

Å ha et bra produkt, idé eller tjeneste er bare halve jobben. Kan du ikke presentere det på en interessant måte så faller det gjennom. På foredraget «Slik vinner du salget» får du håndfaste verktøy for hvordan du får kunden til å ville lytte når du snakker. Du lærer deg konkrete strategier for å overbevise lytteren, hvilke spørsmål du må stille for å få svarene du vil ha og hvordan du kan bruke kroppsspråk og stemme strategisk for at de skal velge deg fremfor dine konkurrenter.

Anna Ekblom er retoriker og foreleser på Snacka Snyggt Retorikbyrå i Stockholm, der hun holder forelesninger, kurs og individuelle treninger. Hun inviteres ofte inn som retorikkekspert i medier, magasin og podcasts, skriver artikler og medvirker i TV4 Nyhetsmorgon. Hun foreleser i alt fra forhandlingsteknikk til hersketeknikker og gir deg verktøy for hvordan du får ditt budskap å nå frem med fremgang.

Cecilie Lycke og Tone Linn Schanche-Mjånes

Tema: Et selvledet og motivert salgskorps!

Har dere noen gang fått helt urealistiske budsjetter? Hvordan opplevde du det? Var det noen som snakket med deg om hvordan du hadde det da?

Cecilie Lycke og Tone Linn Schanche-Mjånes arbeider til daglig i Motivati AS, et selskap som har utviklet en ny metode som sørger for at medarbeidersamtalen blir mer enn bare et nødvendig onde.

De har med seg salgssjef Thomas Tennebø i NorEngros som deler av sine erfaringer med å holde sitt salgskorps engasjert, og hva dette har gitt av verdi etter at de begynte med en mer strukturert og konkret oppfølging av sine medarbeidere.

De har ett felles mål: De vil at folk skal ha det bra på jobb. Målbart? Ja, definitivt. Hvis folk ikke har det bra på jobb, går det ut over motivasjonen, som igjen er en festbrems for leveransen. I forlengelsen av dette vil de gå inn på konkrete faktorer som er viktige for å ivareta et godt arbeidsforhold og vise hvordan både leder og medarbeider kan oppnå mye med konkret dialog, med relativt enkle grep.

Kort oppsummert: Hvordan skape motivasjon gjennom å snakke om det som er viktig for hver enkelt, og hvordan dette legger til rette for selvledelse og måloppnåelse.

Alain Fassotte

Konferansier

Alain Fassotte, tidligere kjent som Selgeren i sosiale media og selverklært salgsnerd. Han har en unik kombinasjon bestående av selger og merkevarebygger. Alain har bakgrunn som blant annet salgsdirektør i Creuna, TV Vest og Lyse AS. Han blogger om salg, gründerskap og digitalisering pluss er gjesteforeleser på BI og Universitetet i Stavanger. Alain er genuint opptatt av å forstå og videreformidle hvordan ting henger sammen.

Våre Partnere