SRF KUBEN
SRF kårer hvert år de beste kreative arbeidene som er laget på Vestlandet. Ryktene går om at det har blitt produsert mye godt arbeid selv i tøffe tider i 2024!
Innleveringsfrist 26. februar kl 23.59. Obs på noen nye kategorier så det konkurreres i alt fra beste “Identitetsdesign stor” til “nettsider”, totalt 19 kategorier.
Lurer du på i hvilken kategori jobben din skal/bør sendes inn? Eller har du andre spørsmål? Ikke nøl med å ta kontakt, så hjelper vi i deg med å vurdere hvor den passer best. Send en mail til post@srf.no så tar vi det derfra!
InnleveringRegler
Hvem kan delta?
Alle byråer og frilansere med adresse på Vestlandet kan sende inn bidrag til konkurransen. Studenter med adresse i hele verden, som opprinnelig kommer fra Vestlandet, kan sende inn arbeider som de er ansvarlige for, alene eller som en del av et team. Kunder som ønsker å sende inn arbeid må gjøre det via sitt byrå.
Publiseringskrav
Arbeider som sendes inn til SRF KUBEN skal være offentlig publisert i Norge eller utlandet i tidsrommet 2024 og frem til 26. januar 2025.
Reklamekrav
De innsendte arbeidene må ha en reell oppdragsgiver. Studentarbeider er unntatt fra regelen.
Film
Alle casevideoer, filmer e.l må være på max 90 sekunder. Unntaket er Folkets pris der videoen kan være lenger.
Hvilke kategorier kan arbeid kan sendes inn i?
Hvert arbeid kan sendes inn i max 3 kategorier (Folkets pris kommer utenom disse).
Alle innleverte arbeid skal anonymiseres
Filer som lastes opp må ikke inneholde logoer eller annet som kan spores tilbake til byrået som leverer inn. Dette for at juryen ikke skal vite hvem som har utført arbeidet. Arbeid kan leveres i tidsrommet fra 31. januar og til og med 26. februar.
Kategorier
Kampanje
Samme konsept tatt ut i minimum 3 ulike kanaler. Arbeider som er sendt inn i kampanje kan også sendes inn i max to øvrige kategorier
Reklamefilm
Typiske reklamefilmer. Ikke musikkvideoer eller infofilmer.
Effekt
Eksempler på effekt som blir vurdert i denne kategorien er oppgang i salgstall, økning i antall besøkende, økning i markedsandel antall medlemmer, abonnenter mv. Juryen vurderer arbeidene slik: Resultatene 60% av totale antall poeng. Idé, kreativitet og uttak av strategien 40%. Dette skal svares på i caset man leverer inn: Her var vi. Hit skulle vi. Dette gjorde vi. Dette oppnådde vi. Max 5 sider i pdf + 4 bilder (jpg, png). Lastes opp på samme måte som øvrig arbeid. Bildene til de nominerte blir vist på selve prisutdelingen.
Identitetsdesign stor
Større komplekse jobber med mange bestanddeler med f.eks brandbook, retningslinjer, typografi, logo, trykksaker osv. Kundens størrelse kan også være viktig her. Juryen vurderer hvert enkelt tilfelle og om arbeidet bør være i kategori stor eller liten.
Håndverk
Her bedømmes kvaliteten og styrken i håndverket. Eks her kan være trykk, art direction, produksjon, emballasje/pakningsdesign etc. Arbeider som er sendt inn i håndverk kan også sendes inn i max to øvrige kategorier
Nettside
Produsert for bedrifter eller andre virksomheter.
Produkter og tjenester
Digitale løsninger, applikasjoner, tjenestedesign o.l
Motion Graphics/Animasjon/3D
Dette kan være f.eks: animasjon, infofilmer, bumpere, vignetter, åpningssekvenser og visual effects (vfx).
Åpen klasse
Jobber som ikke naturlig hører inn under de andre kategoriene. Dette kan f. eks være nye og innovative arbeid (trykk, levende bilder, radio, digitalt, fysiske objekter, installasjoner, utendørs, gerilja og stunt etc.)
Folkets pris
Arbeid i denne kategorien skal leveres som film evt casevideo. Arbeidene blir lagt ut under Folkets pris. Vinneren blir kåret gjennom en nettbasert avstemning og offentliggjøres under selve prisutdelingen.
Annonser
Digitale og analoge annonser
Tekst
Tekst brukt i forbindelse med markedsføring eller informasjon
Innholdsmarkedsføring
Eksempelvis podcast, webinarer, artikler o.l som er produsert for å gi verdi til en spesifikk målgruppe.
Identitetsdesign liten
Mindre krevende jobber med enklere retningslinjer om f.eks logo, nettsider, farger og designmanualer.
Illustrasjon
Visualisering gjennom billedbearbeidelse, datagrafikk, tegning, grafiske uttrykk.
Netthandel
Nettbutikk, E-handel, E-commerce
Film
Musikkvideoer, infofilmer etc.
Sosiale medier/Innhold
Prosjekter som gjennom aktiv tilstedeværelse i sosiale medier har klart å bygge relasjoner, engasjement og ikke minst tillit for de involverte målgruppene sine.
Student/elevarbeid
Arbeid utført av studenter eller elever som er under utdannelse og ikke jobber for byråer. Dette kan være enkeltpersoner eller grupper. Arbeidene kan være utført for «fiktive» kunder
Priser
Kr. 1250,-
eks. mva (per leverte arbeid i den enkelte kategori)
Kr. 1500,-
eks. mva (per leverte arbeid i kategori Kampanje)
Kr. 0,- (per leverte arbeid i kategori student)
Merk! Innsendelser av arbeid er bindende og uten mulighet for tilbakebetaling. SRF sender ut samlet faktura for antall innleverte arbeid etter innleveringsfristen er gått ut 21. februar 2025.
NB! I de kategoriene en føler det naturlig å levere inn fysiske arbeid må arbeidene leveres til:
Salgs- og Reklameforeningen i Bergen
Strandgaten 11
5013 Bergen