SRF KUBEN
Frist for innlevering er nå gått ut.
SRF kårer hvert år de beste kreative arbeidene som er laget i Vestland. Ryktene går om at det har blitt produsert mye godt arbeid selv i tøffe tider i 2022!
Det konkurreres i alt fra beste “identitet” til “årets nykommer”, totalt 18 kategorier. Vi åpner opp for innlevering av arbeid i begynnelsen av februar med siste innleveringsfrist onsdag 8. mars 2023.
Lurer du på i hvilken kategori jobben din skal/bør sendes inn? Eller har du andre spørsmål? Ikke nøl med å ta kontakt, så hjelper vi i deg med å vurdere hvor den passer best. Send en mail til post@srf.no så tar vi det derfra!
InnleveringRegler
Hvem kan delta?
Alle byråer og frilansere med adresse i Vestland kan sende inn bidrag til konkurransen. Studenter med adresse i hele verden, som opprinnelig kommer fra Vestland, kan sende inn arbeider som de er ansvarlige for, alene eller som en del av et team. Kunder som ønsker å sende inn arbeid må gjøre det via sitt byrå.
Publiseringskrav
Arbeider som sendes inn til SRF KUBEN skal være offentlig publisert i Norge eller utlandet i 2022.
Reklamekrav
De innsendte arbeidene må ha en reell oppdragsgiver. Studentarbeider er unntatt fra regelen.
Film
Alle casevideoer, filmer e.l må være på max 90 sekunder.
Hvilke kategorier kan arbeid kan sendes inn i?
Hvert arbeid kan sendes inn i max 3 kategorier (Folkets pris kommer utenom disse).
Alle innleverte arbeid skal anonymiseres
Filer som lastes opp må ikke inneholde logoer eller annet som kan spores tilbake til byrået som leverer inn. Dette for at juryen ikke skal vite hvem som har utført arbeidet. Arbeid kan leveres i tidsrommet fra begynnelsen av februar og til 8. mars.
Kategorier
Annonser
Print og digitale annonser
Film
Musikkvideoer, infofilmer etc.
Digital design
UX- og UIdesign, webdesign, applikasjoner. Applikasjoner kan og meldes på i Tjenestedesign hvis hensiktsmessig.
Tekst
Tekst brukt i forbindelse med markedsføring eller informasjon
Sosiale medier
Prosjekter som gjennom aktiv tilstedeværelse i sosiale medier har klart å bygge relasjoner, engasjement og ikke minst tillit for de involverte målgruppene sine.
Illustrasjon
Visualisering gjennom billedbearbeidelse, datagrafikk, tegning, grafiske uttrykk
Åpen klasse
Jobber som ikke naturlig hører inn under de andre kategoriene. Dette kan f. eks være nye og innovative arbeid (trykk, levende bilder, radio, digitalt, fysiske objekter, installasjoner, utendørs, gerilja og stunt etc.)
Student/elevarbeid
Arbeid utført av studenter eller elever som er under utdannelse og ikke jobber for byråer. Dette kan være enkeltpersoner eller grupper. Arbeidene kan være utført for «fiktive» kunder
Mediestrategi
Juryen vil se etter imponerende og innovative mediestrategier hvor kanalvalg og målgruppestyring har vært avgjørende.
Reklamefilm
Typiske reklamefilmer. Ikke musikkvideoer eller infofilmer.
Motion Graphics/Animasjon
Dette kan være f.eks: animasjon, infofilmer, bumpere, vignetter, åpningssekvenser og visual effects (vfx).
Kampanje by Busy.no
Samme konsept tatt ut i minimum 3 ulike kanaler. Arbeider som er sendt inn i kampanje kan også sendes inn i max to øvrige kategorier
Håndverk
Her bedømmes kvaliteten og styrken i håndverket. Eks her kan være trykk, art direction, produksjon, emballasje/pakningsdesign etc. Arbeider som er sendt inn i håndverk kan også sendes inn i max to øvrige kategorier
Identitet
Visuelle identiteter for bedrifter og organisasjoner, privat og offentlig, i alle bransjer. Eksempelvis: Logo, symboler, profil- og designprogrammer osv
Tjenestedesign
Offentlig / internt og konsumermarked, for eksempel digitale tjenester eller applikasjoner
Effekt
Eksempler på effekt som blir vurdert i denne kategorien er oppgang i salgstall, økning i antall besøkende, økning i markedsandel antall medlemmer, abonnenter mv. Juryen vurderer arbeidene slik: Resultatene 60% av totale antall poeng. Idé, kreativitet og uttak av strategien 40%. Dette skal svares på i caset man leverer inn: Her var vi. Hit skulle vi. Dette gjorde vi. Dette oppnådde vi. Max 5 sider i pdf + 4 bilder (jpg, png). Lastes opp på samme måte som øvrig arbeid. Bildene til de nominerte blir vist på selve prisutdelingen.
Innholdsmarkedsføring
Eksempelvis podcast, webinarer, artikler o.l som er produsert for å gi verdi til en spesifikk målgruppe.
Folkets pris by Ulriken643 og Skyskraperen
Arbeid i denne kategorien skal leveres som film evt casevideo. Arbeidene blir lagt ut under Folkets pris. Vinneren blir kåret gjennom en nettbasert avstemning og offentliggjøres under selve prisutdelingen 5. mai på Scandic Ørnen. Filmen kan maks være 90 sekunder
Priser
Kr. 1250,-
eks. mva (per leverte arbeid i den enkelte kategori)
Kr. 1600,-
eks. mva (per leverte arbeid i kategori Kampanje)
Kr. 100,-
eks. mva (per leverte arbeid i kategori student)
Merk! Innsendelser av arbeid er bindende og uten mulighet for tilbakebetaling. SRF sender ut samlet faktura for antall innleverte arbeid etter innleveringsfristen er gått ut 8. mars 2023.
NB! I de kategoriene en føler det naturlig å levere inn fysiske arbeid må arbeidene leveres til:
Salgs- og Reklameforeningen i Bergen
Olav Kyrres gate 28
5015 Bergen