Vestlandets største salgskonferanse!
Bergen Salgskonferanse er en viktig faglig arena for de som er opptatt av salg og kundeopplevelser. Hovedmålgruppen er alle som er interessert i salg og nettverksbygging. Etter å ha deltatt på Bergen Salgskonferanse skal deltakerne få inspirasjon og ny kunnskap innenfor salgsfaget.
AfterSales m/mat fra kl. 18.00:
Endelig kan vi arrangere AfterSales som er en gratis uformell samling for deltakerne på Salgskonferansen. Her er en enhet drikke og mat inkludert i deltakeravgiften til konferansen.
Vi GARANTERER også at du går derfra med nye salgsleads.
Alle priser eks. mva, ink. pausemat og middag kl 18.00 på Aftersales.
Tittel på foredrag: Building a Sales Superpower - Your Culture Breeds Your Success
Your Business is a community of human beings – treat it as such and it will thrive! Sales performance is about being at the top of your game, its about having the skillset and the mindset of success. For business owners creating a high performing environment is the key to real sales success. Truly excellent sales people are shaped by their environment
Whether you are a business owner, sales leaders or sales professional the key to really out performing every target is operating in a high performing culture. The key to total motivation is having 4 key building blocks that create an environment in which everyone can reach their optimum performance levels.
Over the last 12 years KDS has been implementing her 4 building blocks of high performing culture into businesses across the globe and in this 30 min keynote she will share with you the foundations of the model and some seriously compelling stories about how your sales results will change if you focus on culture and high performing behaviours.
Tittel på foredrag: Vi titter i butikken, men handler på nett: Syns folk egentlig at det er greit? Studier på moralsk bedømming av showrooming
Showrooming, det å utforske produkter i fysiske butikker for så å kjøpe i en nettbutikk, er en økende trend i moderne forbrukeratferd. I dette foredraget presenterer Mads Nordmo Arnestad forskning omkring folks moralske bedømmelse av showrooming. Når syns folk det er greit? Når syns folk det er umoralsk? Og hva kan fysiske butikker gjøre for å redusere folks tilbøyelighet til å showroome?
Mads Nordmo Arnestad er en venn av SRF, og den eneste foreleseren i Norge som både har vunnet studentenes foreleserpris på både NHH og BI. Han er utdannet psykolog fra UiB, og har i tillegg doktorgrad fra NHH. I det daglige jobber han som førsteamanuensis på BI Campus Bergen.
Tittel på foredrag: FRAMGÅNGSRIK FÖRSÄLJNING: Fler bra leads och snabbare deals
Per Lange er en av Skandinavias mest innleide forelesere innen salg. Han har personlig trent over 50 000 ansatte og forelest for hundretusenvis av mennesker rundt om i verden. Nylig var Per en Keynote Speaker hos Google i Silicon Valley og fikk tilbakemeldingen: "Talen ble ekstremt godt mottatt. Den mest effektive salgstreningen vi har vært gjennom". (- David Belden, sjef for West Cloud Sales hos Google ) Energi, motivasjon, a -ha -opplevelser og mange konkrete tips om vellykket salg er lovet - nærmere bestemt: hvordan du kan få flere gode kundeemner og close salg raskere.
Tittel på foredrag: Selvledelse – «Mind your mindset»
Foredraget vil dekke tema som:
Line omtales av Finansavisen og Talerlisten som en av Norges fremste foredragsholdere innen salg, ledelse og selvledelse. Hun har trent mer enn 25.000 selgere og ledere for mange av Norges største virksomheter i de 20 årene hun har jobbet som konsulent. Hun har 17 års erfaring fra bilbransjen hvor hun var toppselger allerede som 21 åring. Videre bygde hun opp en B2B salgsavdeling fra 0 til 250 millioner i omsetning på et år. Hun løftet bilsalget fra 700 til 4000 salg pr år som salgsdirektør for Norges største bilforhandlerkjede på nittitallet. Senere tok hun over en bilforhandler som var konkurs og snudde denne til Gasellebedrift. Line er utdannet økonom fra Trondheim/NTNU.
Tittel på foredrag: Veien til mål
Foredraget tar oss med på refleksjoner rundt hvordan man kan bygge en salgsorganisasjon som leverer over tid – fra et topplederperspektiv, som gir tips til mellomlederen og selgeren. Refleksjonene er basert på egne erfaringer, samt en god dose metode og verktøy som Olav har benyttet på sin reise som leder. For å avsløre noe, så handler det om hvorfor mål og måloppnåelse, kultur og team er så viktig for at et stort selskap skal lykkes.
Olav er administrerende direktør i Frydenbø Bilsenter, en av Norges største Volvo-forhandlere. Foruten Volvo, forhandler Frydenbø Bilsenter merkene Nissan, Renault, Dacia, BYD og Maxus fordelt på 8 lokasjoner fra Sandane i nord til Mandal i sør. Frydenbø Bilsenter omsatte for vel 2,3 mrd. kr. i 2020, og er en del av Frydenbø Group – en betydelig aktør innen forretningsområdene eiendom, maritim industri, båt og bil.
Tittel på foredrag: Få bort plaststolene!
Det å lykkes med en kunde eller i en case starter lenge før det første kundemøtet. Det starter med deg. Om hva du tror på og hva du bestemmer deg for. Og for ofte står det plaststoler (…) eller andre hagemøbler i veien for vår egen prestasjon og utvikling. Foruten å reflektere over hagemøbler deler Alexander egne erfaringer på gode salgsprestasjoner, og kommer med konkrete innspill for å bli en enda bedre selger.
Alexander er Salgsdirektør for Atea Bergen og leder Vestlandets største salgsmiljø. Han har lang erfaring som selger og salgsleder fra ulike stillinger i teknologiselskapene Dell og Atea. Alexander er utdannet økonom fra BI og jobber fortsatt utrettelig med sin MBA fra Edinburgh Business School.
Tittel på foredrag: Hvordan selger David til Goliat?
De store aktørene handler gjerne av etablerte leverandører. Vane eller risikoaversjon fører i mange tilfeller til at kjennskap til merkevare har betydning for valg ved innkjøp. Hvordan kan underdogen gå frem for å vinne de store kundene? I dette foredraget deler oppstartselskapet Salto hvordan de har gått fra null kunder og et begrenset nettverk, til store navn på kundelisten, et solid nettverk som genererer leads og en posisjon til å skalere sin leveranse. På reisen har selskapet måtte tørre å satse langt utenfor komfortsonen for å kontinuerlig utvikle salget. Med utgangspunkt i Salto sitt mindset, deler Inga Øystese Hovde metoder og tips for å få kunder til å satse på underdogen.
Inga er forretningsutvikler og co-founder i Salto Norway, vekstbyrået som hjelper selskaper å utvikle sine salgsprosesser. Inga har ledererfaring fra Business development og Customer service, hvor hun har drevet forbedringsprosjekter på tvers av salg, marked, produktutvikling og kundeservice. Hun er siviløkonom med master i strategi og ledelse fra Norges Handelshøyskole.