Velkommen til Vestlandets største salgskonferanse!

Bergen Salgskonferanse er en viktig faglig arena for deg som er opptatt av salg og kundeopplevelser. Hovedmålgruppen er alle som er interessert i salg og nettverksbygging. Etter å ha deltatt på Bergen Salgskonferanse skal du få inspirasjon og ny kunnskap innenfor salgsfaget.

AfterSales m/middag fra kl. 16.00:

Etter konferansen inviterer vi alle deltakerne til å være med på AfterSales - som er en uformell samling for deltakerne på Salgskonferansen. Husk å melde deg på AfterSales i påmeldingen -det er en enhet drikke og tapas inkludert i deltakeravgiften til AfterSales.

Vi GARANTERER også at du går derfra med nye salgsleads!

Alle priser eks. mva.

tor. 10. november

Bergen Salgskonferanse 2022

08:30 - 19:00
Lars Hilles gate 30
Bindende påmelding. Pris for SRF-medlemmer: 3450,- eks. mva ll Pris for ikke-medlemmer: 3950,- eks. mva II AfterSales (middag, en enhet drikke og leadsgenerering): 400,- eks mva.
Arrangementet er ferdig.

Vidar Hansen

Tittel på foredrag: Kunsten å lese kroppsspråk

Om Vidar: Vidar Hansen er regnet som Norges ledende kroppsspråksekspert. Han var blant annet rådgiver på TV-serien "Kroppsspråk" som ble produsert av NRK1, og han var ekspertkommentator for TV2 i kommunevalget i 2019 hvor han analyserte topp-politikernes kroppsspråk i ulike debatter og valgsendinger.

Vidar har bakgrunn fra politiet og han har gjennomført en rekke internasjonale og nasjonale kroppsspråk kurs. Han vet at kroppsspråket er en av de viktigste faktorene for å lykkes i arbeidslivet, men kroppsspråk er også viktig for å skape gode relasjoner med dine nærmeste. I foredraget gir han deg redskapene til å gå fra god til eksepsjonell, enten det er som leder, medarbeider eller på det private plan som forelder eller partner.

Vidar viser artige eksempler der han inkluderer publikum og gjennomfører uskyldige «eksperimenter» som er relatert til temaet han snakker om.

Solfrid Flateby

Tittel på foredrag: Hva gjør ledere som lykkes?

Å bygge et godt arbeidsmiljø og være god på kommunikasjon er avgjørende for å lykkes som leder. Men hvordan gjør vi egentlig dette? Mange foredrag inneholder de vitenskapelige fakta om hva god ledelse er, men i dette foredraget får du konkrete innspill til hvordan vi gjør dette. Gjør deg klar til konkrete råd i morsom innpakning!


Solfrid Flateby ble kåret til Årets taler av Talerlisten i 2022. Som tidligere toppleder og ledermentor, har hun bred erfaring fra å jobbe med arbeidsmiljø og kommunikasjon. Solfrid har vært konserndirektør for kjente selskap som Coca-Cola, Reitangruppen og Bavaria Nordic. Hun har bygget opp lederskoler, verdiprogrammer, og jobbet med utvikling av medarbeidere, ledere og selskap i mer enn 20 år. Solfrid har mottatt flere priser for arbeidet sitt med ledelse, kommunikasjon og utvikling.

Fredrik Fornes

Leder Hubify Communications

Tittel på foredrag: 10 tips for å selge via LinkedIn
Av LinkedIns 810 millioner brukere er det kun tre millioner som publiserer innhold ukentlig. Det vil si at 0,4 prosent av medlemmene deler på all trafikken. Her kan du med andre ord akkurat nå få høy synlighet – fort. LinkedIn er en gullgruve for selgere – om du utnytter plattformen. Det gjør Fredrik Fornes fra Hubify. Han bruker ikke én krone på markedsføring: Alt salg han gjør kommer fra folk som kontakter ham på LinkedIn. Fredrik deler sine ti beste tips til hvordan du kan oppnå det samme.

Fredrik Fornes (29) er markedsfører, journalist og foredragsholder. I 2021 ble han kåret til «Årets talent» under Social Media Days, etter å ha gått fra null til én million visninger på LinkedIn på under tolv måneder. I dag har han over fem millioner visninger og 18.000 følgere på plattformen, og hjelper andre selskaper lykkes med LinkedIn som leder for synlighet og kommunikasjon i Hubify.

Henriette Sæther Tveit

Direktør for Partner, Økosystem og Direktekunder

Tittel på foredrag: Sammensmeltingen av B2B & B2C

I Norge har Tryg lykkes med en Go-To-Market strategi som bygger på kombinasjonen av B2B og B2C. Henriette Sæther Tveit vil i dette foredraget fortelle om bakgrunnen for strategien og vise hvordan Tryg har etablert vellykkede prosesser for å skape gode langsiktige relasjoner med partnere for så å utvikle unike salgs- og markedsplaner for kunder i B2C segmentet sammen med disse. Trygs største partnerkunder er NITO,OBOS,UDF, Danske Bank & Norges Musikkkorps forbund.

Sterke relasjoner med partnere som arbeider mot samme mål, unike aktiviteter, dedikerte partnerkundeteam og skreddersydde markedsplaner i direkte og onlinekanaler har skapt god vekst for Tryg i det norske markedet de fem siste år. Investeringene i B2B2C gir spesielt høy grad av fornøyde og lojale kunder.

Henriette Sæther Tveit er en kommersiell leder med dokumenterte resultater fra endrings- og innovasjonsledelse. Hun har bidratt til utvikling og internasjonal vekst i tre software selskaper knyttet til Bergens media- og fintech miljø. Henriette er i dag direktør med kommersielt ansvar for Tryg Privat sin Partner First strategi som inkluderer 9 kommersielle porteføljer og 500 000 forsikringskunder i Norge. Erfaren styremedlem med verv i Go Fjords (DSD) og NCE Finance Innovation. Tidligere styremedlem i Fana Sparebank. Tidligere styreleder Media City Bergen og Media Region Bergen.

Gunnar Nilsen

Salgsdirektør, Schibsted Marketing Services, Bergen og Stavanger

Paneldeltaker i paneldiskusjonen rundt tema: «Hvordan sette sammen et vinnerteam – og holde det vinnende»

Gunnar har over 30 års erfaring som leder innen salg og marked. Han har tidligere jobbet i HiFi-Klubben, Kverneland Bil og Bergens Tidende. I dag har han ansvar for alle Schibsted sine annonseinntekter her på Vestlandet. Gunnar har en bachelor fra BI og UIB samt en master i Strategisk Ledelse fra NHH.

Gunnar er også tidligere Styreleder for SRF.

Janne Remøy Røed

Salgsleder Forhandler - Eviny Digital

Paneldeltaker i paneldiskusjonen rundt tema: «Hvordan sette sammen et vinnerteam – og holde det vinnende»

I starten av karrieren var det var det egne budsjetter og det å ligge på salgstoppen som motiverte. De siste årene har fokuset vært å styrke laget for å møte konkurranse der ute. Janne har bygget opp Eviny Digital sin forhandler kanal og er ansvarlig for vekst samt å tiltrekke de beste lagspillerne.



Petter Sevel

Salgsdirektør privat - Fjordkraft

Paneldeltaker i paneldiskusjonen rundt tema: «Hvordan sette sammen et vinnerteam – og holde det vinnende»

Petter har over 20 års erfaring innen salg og salgsledelse. Han beskriver seg selv som en telefonselger som er blitt leder. Han har tidligere arbeidet i Eniro og Schibsted, nå leder han salget mot privatmarkedet i Fjordkraft.

Petter sitter også i juryen for Årets Unge Selgerforbilde.


Irene Fauskanger

Kundeservice direktør Fjordkraft

Tittel på foredrag: Kundeservice som konkurransefortrinn.

Energibransjen har i løpet av få år gått fra lavinteresse til høyinteresse. Kundene har stort behov for kunnskap og trygghet for å kunne gjøre gode valg. Vi i Fjordkraft prioriterer kundeservice høyt; tilgjengelig, høy produktkunnskap og opplevelsen vi gir hver enkelt kunde er høyprioritet.

I dette foredraget vil Irene Fauskanger fortelle om hvordan Fjordkraft jobber med kundene og medarbeiderne. Hva gjøres for å levere topp kundeopplevelsen og god medarbeidertilfredshet i en verden der kravene stadig økes.

Irene Fauskanger, Kundeservice direktør i Fjordkraft AS siden sommeren 2017. Irene leder en kundeserviceenhet med team i Sandefjord, Trondheim, Sortland, Kongsvinger og Bergen. I tillegg leder hun et eget opplæringsteam, og et eget team for drift og utvikling. Irene er også en del av Fjordkraft sin toppledelse.

Irene har lang erfaring med resultatansvar for egne avdelinger, personalledelse og salgsledelse. Før hun overtok ansvaret for kundeservice i Fjordkraft var hun i et 9 år langt forhold med Chess, Telia. Tidligere arbeidserfaring inkluderer blant annet Head of Customer Operation i Chess, byråleder i American Expess, byråleder i Kilroy Travels, Key Account Manager i Radisson SAS samt salgs- og markedsdirektør i Sverre W. Monsen AS.

Tittel på foredrag: Slik skal vi tredoble salget vårt på tre år

.

Chul Christian Aamodt

Kommersiell leder, Europower

Chul Christian Aamodt er utdannet sivilingeniør fra NTNU. Etter endt studio var han ett år på SINTEF, før han var med å bygge opp Mintra fra kjellerbedrift til internasjonal suksess. Her satt han i ledelsen med ansvar for salg, marked, strategi og forretningsutvikling. Han var blant de største eiere da et PE-selskapet kjøpte Mintra for nesten 500.000.000 kroner.

Etter Mintra så etablerte han nettavisen enerWE. Denne avisen ble i 2021 fusjonert inn i NHST-konsernet, og Aamodt sitter nå som største eksterne eier i Europower som er søsteravisen til Dagens Næringsliv. Her arbeider han også som kommersiell leder.Aamodt bidrar har også en rolle som styreressurs og investor.

Pia Kristensen Moe

Strategisk rådgiver i Europower

Pia Kristensen Moe har lang og bred erfaring innen salg. Hun har sin bakgrunn og utdanning innen markedskommunikasjon. Hun er i dag strategisk rådgiver i Europower og en nøkkelperson i oppdraget med å tredoble omsetningen i løpet av tre år.

Våre Partnere