Bergen Salgskonferanse er en viktig faglig arena for de som er opptatt av salg og kundeopplevelser. Hovedmålgruppen er alle som er interessert i salg og nettverksbygging. Etter å ha deltatt på Bergen Salgskonferanse skal deltakerne få inspirasjon og ny kunnskap innenfor salgsfaget.
Dato: Torsdag 8. november, kl. 11.30-18.00
Sted: Handelshøyskolen BI, Kong Christian Frederiks plass 5
AfterSales m/mat fra kl. 18.00:
For tredje år på rad kjører vi AfterSales som er en gratis uformell samling for deltakerne på Salgskonferansen. Her er en enhet drikke, mat og snacks inkludert i deltakeravgiften til konferansen.
Vi GARANTERER også at du går derfra med nye salgsleads.
Foredragsholdere:
TEMA: How To Use Social Media To Sell MORE In 2019
In this keynote, Daniel Disney will show you some of the best tips and tricks there are to utilize social media to sell more in 2019. Daniel will show you how to build a personal brand that sells, how to create super engaging content and how to turn everything social into sales and revenue.
Daniel Disney is one of the world's leading Social Selling experts and trainers, training hundreds of salespeople and businesses around the world. After a very successful sales career utilizing traditional sales methods, Daniel adapted to use social media 5 years ago and was able to revolutionize the way he sold. Through hard work, trial and error, Daniel built his core fundamentals of Social Selling which helped him close £millions in sales revenue with some of the largest companies across the world. Daniel is now on a mission to help as many salespeople and businesses as possible learn how to properly use social media to sell.
Tittel på foredrag: Alltid åpen – alltid på
Karrieren til Fredrik startet i Elkjøp på kundesenteret i 2004, deretter har han hatt stillinger som butikksjef og salgssjef hos Elkjøp Nordic, før han inntok sin nåværende rolle i 2017.
Fredrik er opptatt av å ha åpenhet og en «Høyt under taket»-mentalitet med sine 4000 ansatte.
- Vi skal tørre å utfordre oss selv hver dag, og vi må ha rom til å gjøre feil for å bli bedre. Jeg ønsker ikke lukkede dører, men en kultur som fremmer åpen dialog, stor takhøyde og innsyn i bedriften og bransjen fra alle vinkler, sier Fredrik Tønnesen.
- I Elkjøp bruker vi digitale verktøy som Workplace by Facebook og to-veis kommunikasjon har aldri vært enklere enn det er i dag. Jeg kan nå ut til alle 4000 ansatte med kun et tastetrykk, og tilbakemeldinger kan gis fortløpende direkte til ledelsen.
Tema: Spørsmål som salgsverktøy
Hva er gode spørsmål? Når skal jeg stille dem? Hvordan stiller jeg dem? Hvor kleint blir det om jeg stiller feile spørsmål og hvor galt kan det gå om jeg ikke stiller spørsmål? Spørsmålsteknikker er en del av grunnmuren for alle oss som jobber med salg. Det er ofte avgjørende og kan spare oss for mye ekstraarbeid. Anna tar oss "back to basic" med et par ulike teknikker du kan bruke i dine kundeprosesser. Du får treningstips og en pakke med triks du kan ta med tilbake til kontoret. Er du klar?
Anna Larsson er en scenevant svenske med god fartstid som selger i både Norge og Sverige. Hun er tidligere nominert som årets unge selgerforbilde i SRF og har vunnet en rekke salgskåringer i Schibsted-systemet. Med sitt energiske vesen og engasjement, er hun høyt verdsatt både internt i salgsmiljøet og hos kunder.
TEMA: Tren hjernen til bedre salg (og bedre mentalhelse)
Hva skal til for å unngå at kunden blir defensiv? Hvilken del av hjernen kan vi trigge for å skape tillit? Hvordan kan vi snakke til hele hjernen for å lande budskapet vårt så godt som hver gang? Dette er noen av teknikkene du vil lære av dette foredraget - teknikker du nok i like stor grad vil ha utbytte av personlig, som med familien og venner.
Du vil også lære om hvilke ferdigheter som skal til for å ligge et hode foran før robotene overtar. Dessuten vil du lære en masterteknikk for hukommelse, som gjør at du ikke bare vil huske alt fra seminaret, men også kan briljere i neste kundemøte med å oppsummere de viktigste møtepunktene uten å ha tatt et eneste notat.
Frank Wedde er hjernetrener, forfatter og foredragsholder, som jobber med akselerert læring, vaneendring og kommunikasjon. Han er også daglig leder av Memolife – verdens første plattform for akselerert læring.
Frank har tidligere vært på TV i Kina, Singapore, Filippinene og Norge. Han snakker 8 språk, har deltatt i VM i hukommelse, men det han virkelig brenner for er å gjøre din hverdag bedre.
TEMA: Å selge med hjertet!
Dagens kunder er mer opplyste og stiller høyere krav til service, know-how og håndtering. En selger i dag må forstå at salget handler om å hjelpe kunden til å kjøpe. Selgeren må først selge seg selv og være mer innsiktsfull i den aktuelle kundens situasjon og behov.
Om foredraget: Salg med hjertet, tar på en morsom måte opp de vanlige fordommene og frykt om salg, og gir gode råd om hvordan du bedre kan skape et produktivt og langsiktig samarbeid med kundene. Øvelser og strategier for å øke salget ispedd levende historier lett kjenne seg igjen i, og som får publikum motivert og inspirert.
Eric Thyrell er foreleseren som har vært på scenen i ulike former siden barndommen. Dette er tydelig i hans svært underholdende og fengslende måte å forelese på.
Med et bredt spekter av nærvær, energi og humor har han inspirert selskaper, organisasjoner og enkeltpersoner i alle nordiske land til temaer som: Kommunikasjon, endring, konflikthåndtering, samarbeid, jobbglede, og salg.
Tittel på foredrag: EMB - salgsstruktur bygget på kultur
- I Nordic Choice deler vi en tradisjon og en kultur for å gjøre mer enn det som er forventet av oss - for gjestene, menneskene våre, samfunnet og miljøet.
Ledelsesfilosofien er knyttet opp til verdiene våre Energi, Mot og Begeistring (EMB). Strukturen vi følger i salgsavdelingen skal utvikle trygghet hos selgeren, tryggheten skal også bidra til å utvikle selvtillit, og selvtillit er et godt fundament for å kunne leve ut EMB.
Med utgangspunkt i deres kultur, vil Stig Hillestad gi noen konkrete eksempler på den salgsstrukturen de arbeider etter i deres oppsøkende salg.
TEMA: Kommunikasjon som virker
Et foredrag om det å bli sett, hørt og forstått med treffsikker kommunikasjon. Cecilie deler konkrete tips til hvordan effektiv og presis kommunikasjon påvirker situasjoner i jobbsammenheng, og i hverdagen ellers. Nyttige råd for hverdagssnakk, så vel som i faglige diskusjoner, møteledelse, salgssituasjoner – eller for den som skal presentere et budskap foran en forsamling. Et matnyttig og konkret foredrag som fenger og som virker.
Cecilie Thunem-Saanum er en av Norges ledende foredragsholdere innen kommunikasjon og tidsbruk, med temaer som tidsstyring, kundeservice, salg, selvledelse og presentasjonsteknikk. Alle seanser gjennomføres med en løs tone, stram regi og klare mål.
Alain Fassotte, tidligere kjent som Selgeren i sosiale media og selverklært salgsnerd. Han har en unik kombinasjon bestående av selger og merkevarebygger. Alain har bakgrunn som blant annet salgsdirektør i Creuna, TV Vest og Lyse AS. Han blogger om salg, gründerskap og digitalisering pluss er gjesteforeleser på BI og Universitetet i Stavanger. Alain er genuint opptatt av å forstå og videreformidle hvordan ting henger sammen.