BX24
tor. 26. september, kl 12:00 - 16:00

BX24 er en fagdag som skal opplyse og inspirere selskaper som vil bruke sponsorater til å styrke merkevaren sin. Sponsormarkedet i Norge er definert til å være over 7 mrd kr. Internasjonalt viser også flere analyser at opplevelsesøkonominen skal øke kraftig i tiden fremover.

Samtidig står samfunnet ovenfor enorme utfordringer med barn og unge som ikke har råd til å delta i idretten, store samfunnsgrupper som faller utenfor og ungdom som sliter med mental helse. Norge blir mer polarisert, frivilligheten er synkende og ildsjelene blir utbrent. Dette er store utfordringer som vil kreve et langt mer samfunnsengasjert næringsliv.

BX24 skal gi et dypdykk i hvordan bedrifter kan styrke merkevaren sin gjennom samfunnsengasjement, samtidig som de kan nå sine kommersielle mål.


DEL 1 - FAGDAG

Reaching the unreachables - Aris Theopilakis, NoSleepTillBrooklyn

Opplelelsesøkonomien i Europa - Ketil B. Stensrud, Superstruct Entertainment

Pusterommet – Årets sponsoraktivering 2023 - Stian Grøstad, Gjensidige

Merkevarebygging, sponsing og effektmåling - Eirik Ekrann, Ipsos Norge

DEL 2 – CASE SESSIONS

Cutters - Ørjan Johnsen

Bergen Fiber - Gro Frammarsvik

DEL 3 – HVORDAN JOBBER NOEN AV LANDETS MEST SPENNENDE SPONSORATER MED Å SKAPE VERDIER I SAMFUNNET?

Brettforbundet - Thomas Harstad
Zuccarellostiftelsen
- Kathrine Astrup

EHL - Cato Cocozza og Thomas Kristiansen

VG Lista - Mikal Groven
Brann
- Mads Liabø
Palmesus
- Ketil Stensrud

Faglig kl. 12.00-16.00 + Afterwork fra kl 16.00-19.00


tor. 26. september

BX24

12:00 - 16:00
Handelshøyskolen BI - Campus Bergen, Chr. Frederiks gate, Bergen, Norge
GRATIS

Thomas Harstad

Marked & Organisasjonssjef i Brettforbundet

Tittel på foredrag: Fra kjennskap til preferanse

Hvordan bruke sponsing som et virkemiddel for å bygge merkevare preferanse, og hvordan flytte seg fra teori til praksis? Lærdommer fra Red Bull og effekten av solide og tydelige konsepter / aktiveringer.

Eirik Ekrann

Administrerende direktør i Ipsos

Tittel på foredrag: Hvordan bygger man sterke merkevarer og hvilken rolle spiller sponsing?

Aris Theophilakis

Chief Something i NOSLEEPTILLBROOKLYN

Tittel på foredrag: Sponsing er å øke merkevarestyrke gjennom å gå sammen med noen som ofte er mer forskjellig enn lik deg.

Både Markedsføring og Sponsing har -ing endelser, men det er ofte alt de har felles. Opplevelser er ofte mer sanne enn sannheter du hører og leser om.

Vi tror at idretten utgjør de beste sponsorobjektene, men er det sant?

Cato Cocozza

CEO EHL

Tittel på foredrag: EHL Norges mest inkluderende liga

Gro Frammarsvik

Markedskoordinator Bergen Fiber AS

Tittel på foredrag: En hyllest til ildsjelene

Slik løftet vi våre «usynlige» hjelpere innen idretten

Våre Partnere