SRF og Carat ønsker dere velkommen til høstens første BYRÅBAYER!
Vi ønsker å samle byråbransjen, mediebransjen og markedshoder for å styrke samhold, kunnskap og forståelsen av kompetansen som finnes i Bergen. Ved å arrangere BYRÅBAYER ønsker vi å ta opp tema som kan skape diskusjon, bevisstgjøring og utvikling.
Tema: Har merkevarene bedre kompetanse enn byråene?
Bakgrunn:
- Byråene tilbyr stort sett veldig store og like menyer, både a la carte og bugnende buffeter. Det kan synes som om de er redd for å gå glipp av business, mens realiteten er at man som byrå risikerer å fremstå som for lite spiss, tydelig og relevant i forhold til den problemstillingen kunden søker å få løst.
- Annonsørene må tørre å ta valg og bli tydeligere når de skal definere behov og kommunikasjonsoppgaver; hva er kjerneproblemet, hvilke oppgaver skal løses på kort og lang sikt, hvilke tjenester skal kjøpes eksternt og hvilke tjenesteområder skal ligge i egen organisasjonen.
- Så hva er de største utfordringer CMO’er har i dag ihht å bygge egen markedsavdeling vs å kjøpe tjenester fra byråene?
Målet med arrangementet er øke kjennskapen mellom byråbransjen og de tilstedeværende bransjene i panelet.
Mingling fra 16.30 og paneldebattten vil være fra ca. 17.15 til 19.00.
Debattleder: Ina Stølen, Daglig leder Brandity og styreleder i styret til SRF.
Det blir øl-vogn og snacks i MCB!
Stephan Meyer, 47 år, Leder av Oktan Bergen, et kreativt byrå som kan mye rart (selv om det finnes grenser). Stephan har jobbet både på kundesiden og i byrå og synes det funker best når det oppstår et økosystem der begge parter klarer å utnytte den andres kompetanse.
Torbjørn er Sivilmarkedsfører fra BI og har Executive MBA i Merkevareledelse fra NHH Han har lang fartstid fra finansbransjen med fokus på markedsføring, kommunikasjon, samfunnsansvar og forretningsutvikling. Har samarbeidet med en rekke byråer i Skandinavia - primært fra Oslo, Bergen og København.
Torbjørn brenner for å utvikle relevant og treffende kommunikasjon som engasjerer og skaper fantastiske resultater, og samtidig ha det gøy mens man gjør det.
Knud har lang erfaring fra annonsørsiden i Norge og internasjonalt fra lederstillinger innen marketing i Leaf Group (nå Cloetta), Stabburet AS/Orkla Foods og TINE. Knud har en Høyere Diplomeksanen i Afsætningsøkonomi (HDA) fra Handelshøyskolen i København.
Stian er Byråleder for Carat Norge og har det overordnede ansvaret for kunder, ansatte, faglig utvikling, innovasjon og økonomiske resultater. Stian sin kjernekompetanse er kundeledelse, strategi, medieforhandlinger og organisering og drift av kundeteam.
Marianne er leder for Knowit Experience i Bergen; et hus med 150 eksperter innen innovasjon, teknologi, design og kommunikasjon. Hun har en bachelor i økonomi, en master i merkevareledelse og en MBA i strategisk ledelse fra NHH. Hun brenner for strategisk innovasjon, og er kjent for å synge i gangene på jobb.
Jeanette har mer enn 15 års erfaring fra byråbransjen hvor hun tidlig spesialiserte seg innenfor digital kommunikasjon. Hun var med å starte Redink i 2010 og har gjennom årene utviklet strategier for selskaper som P&G, NHO, Nycomed og Lerøy.
Art Director og gründer i Reklamekollektivet. Studerte reklame og merkekommunikasjon ved NKF, nå Høyskolen Kristiania. Har tidligere jobbet med ulike prosjekter innenfor kultur og media, fra journalistikk og PR til festival- og konsertvirksomhet.
Tibor er født i Tyskland og er en lett blanding av lillehamring, med tysk-tsjekkisk-mor, men ser på seg selv som ekte bergenser med tysk nøyaktighet. Han er en ”webentrepenør” som er spesialist på call-to-action og innovativ digital forretningsutvikling, og har blant annet arbeidet som salgs- og markedsdirektør i Chess, strategisk rådgiver i Atea og Deloitte og som gründer innen IoT (internet of things).