Samfunnsansvar har for alvor flyttet inn i merkevaren. Det du gjør er like viktig som det du sier. Men markedsføringen må være like ansvarlig. Du må fortelle omverdenen om samfunnsansvaret du tar, og her trengs det kreativitet. Ikke for å grønnvaske eller villede, men for å trenge igjennom med et viktig budskap i all kommunikasjonsstøyen. Selskaper som jobber strategisk med kreativ og samfunnsansvarlig massekommunikasjon kommer ikke bare til å overleve, de vil også gå forbi konkurrentene.
I fjor ble det fullt hus når SRF og Geelmuyden Kiese inviterte til den store bærekraftsdagen. Nå gjentar vi suksessen og har invitert noen av landets ledende selskaper for å fortelle hvordan de har flyttet bærekraft inn i merkevaren. På Den Store Bærekraftsdagen vil du møte ledere fra Bergans, Orkla, og Fjordkraft som forteller hvordan de har gått fra preik til handling, og hvordan de kommuniserer dette.
Program:
08.00-08.30 Registrering og enkel frokost
08.30-08.40 Velkommen
08.40-09.05 Rasmus Winther, GK Danmark
09.05-09.30 Yngvill Ofstad, Bergans Fritid
09.30-09.55 Gisle Hauge, Fjordkraft
09.55-10.25 Minglepause
10.25-10.55 Cecile Garfalk, Orkla
10.55-11.20 Ole Henrik Stubberud, GK
11.20-11.25 Avslutning
Tittel på foredrag: «Hvis vi ikke skal leve av bruk og kast – hva skal vi leve av da?»
Tittel på foredrag: «Et renere valg – når bærekraft flytter inn i merkevaren»
Tittel på foredrag: «En Klimanøytral verdikjede – fra ord til handling»
Tittel på foredrag: «Verdensmål (NO bærekraftsmål) kan virke verdensfjerne. Hvordan gjøre bærekraftsmål til dine og mine mål»
Tittel på foredraget: Bruk kreativitet til å vise samfunnsansvaret du tar!