Halvdagskonferansen Merkevare & Miljø
ons. 16. oktober, kl 08:30 - 12:00

Om konferansen:

Velkommen til vår halvdagskonferanse som gir deg innsikt i to av de mest aktuelle temaene i dagens næringsliv: bærekraft og employer branding.

Konferansen er delt inn i to bolker for å gi deg en dypere forståelse av hvert tema. Først vil vi se nærmere på hvordan bedrifter kan integrere bærekraft i sine strategier for å møte fremtidens krav og forventninger. Deretter vil vi skifte fokus til employer branding, hvor vi ser på hvordan du kan bygge en sterk arbeidsgiverprofil som tiltrekker og beholder de beste arbeidstakerne. Delta på arrangementet for å få ulike perspektiver på både bærekraft og employer branding, og hvordan disse kan styrke din virksomhet på ulike måter.

Frokost serveres i restauranten fra 08.30-09.00 og faglig innhold vil være fra 09.00-11-45.

Arrangementet er gratis for SRF-medlemmer.

ons. 16. oktober

Halvdagskonferansen Merkevare & Miljø

08:30 - 12:00
Media City Bergen AS, Lars Hilles gate,
Gratis for SRF-medlemmer. 850,- for ikke-medlemmer

Christine Flataker Johannessen

CEO Frydenbø Eiendom

Tittel på foredrag: Føniks: Bergens mest bærekraftige bygg

Med ambisiøse mål for totalrehabilitering av Damsgårdsveien 127, med visjon om så nærme 100% ombruk av materialer som mulig, utfordrer Frydenbø Eiendom bransjen!

Prosjektet er et samspill der både samarbeidspartnere, systemer, myndigheter og reguleringsplaner utfordres, med hensikt å vise hva som er mulig og sikre læring for fremtidige prosjekter.

Prosjekt Føniks er i full gang, og nå deler CEO Christine Flataker Johannessen erfaringer og læring fra prosessen, og ikke minst hvordan dette prosjektet påvirker Frydenbøs strategi, kultur og omdømme.


Christine kom til eiendomsbransjen i august 2023 fra stillingen som administrerende direktør i Tide Buss. Alle som jobber med eiendom vet at kollektivtransport og bærekraftig eiendomsutvikling henger tett sammen så erfaringen fra 16 år i kollektivtransporten kommer godt med. Christine er utdannet jurist fra UiB. Frydenbø Eiendom forvalter 110.000 kvm sentrumsnære næringslokaler.

Foto: Trude Brun Wilhelmsen

Mette Nygård Havre

Bærekraftsjef i Elmera Group

Tittel på foredrag: Hvordan få en bærekraftig strategi?

Mange selskap har fokus på å lage en egen strategi for bærekraft. Men hvordan må du jobbe for å sørge for at hele selskapets strategi er bærekraftig? Veien kan føles lang frem til målet, men nye krav og forventninger gjør at mulighetsrommet nå er langt større enn tidligere. Mette Nygård Havre forteller om prosessen frem mot en integrert, bærekraftig strategi i Elmera Group. Veien har ikke vært rett frem!

Bakgrunn som journalist i TV2.no, kommunikasjonssjef i BIR AS. Driver sitt eget selskap Grønne verdier og folkebevegelsen @spisoppmaten, men har også jobbet som bærekraftsjef i Elmera Group de siste årene. Mette har lang fartstid innenfor fagfeltet bærekraft. Hun er engasjert og ønsker alltid å motivere til positiv endring.

Andreas Haugane

Innkjøpssjef i Hansa Borg & Solera Norge

Tittel på foredrag: Hvordan bli det foretrukne valget?

Hansa Borg & Solera ønsker å være det foretrukne valget innenfor drikkevaresegmentene for kunder, forbrukere, ansatte, aksjonærer og ikke minst for fremtiden.

Hvordan utfordrer de status quo som en del av børsnoterte Royal Unibrew? Andreas og Stina vil presentere hva drikkevareleverandøren- og produsenten har fokus på for å levere på konsernets bærekraftsmål, for å sikre synlighet og eierskap, og skape gode øyeblikk for ansatte, forbrukere og potensielle nye arbeidstakere.


Stina Kildedal-Johannessen

Leder kommunikasjon og bærekraft i Hansa Borg & Solera Norge

Tittel på foredrag: Hvordan bli det foretrukne valget?

Hansa Borg & Solera ønsker å være det foretrukne valget innenfor drikkevaresegmentene for kunder, forbrukere, ansatte, aksjonærer og ikke minst for fremtiden.

Hvordan utfordrer de status quo som en del av børsnoterte Royal Unibrew? Andreas og Stina vil presentere hva drikkevareleverandøren- og produsenten har fokus på for å levere på konsernets bærekraftsmål, for å sikre synlighet og eierskap, og skape gode øyeblikk for ansatte, forbrukere og potensielle nye arbeidstakere.

Petter Sevel

Salgsdirektør for Privatmarkedet i Fjordkraft

Tittel på foredrag: Strategisk kompetanseutvikling som virkemiddel for å styrke employer branding.

Hvordan har Fjordkraft implementert strategisk kompetanseutvikling som et viktig verktøy for å beholde den viktigste ressursen i selskapet: menneskene?

Petter Sevel er salgsdirektør for Privatmarkedet i Fjordkraft og har hatt lederroller i salg i 20 år. Han sier selv: «Kjernevirksomheten er å utvikle menneskene, resultatene følger etter»

Anita Marie B. Rath

Senior Business Developer i Atea

Tittel på foredrag: Hvordan har Atea jobbet med historiefortelling for å bygge posisjon i markedet, og skape intern stolthet rundt samfunnsoppdraget?

Anita vil presentere hvordan historiefortelling kan brukes som et kraftfullt verktøy for å kommunisere Ateas forretningsstrategi på en klar og engasjerende måte. Hun deler innsikt fra Ateas «storytellingsprosjekt», og hvordan dette har bidratt til å styrke merkevaren både internt og eksternt. Anita vil også diskutere sammenhengen mellom forretningsstrategi og merkevare, og hvordan storytelling kan bidra til å bygge sterke relasjoner og formidle komplekse ideer på en forståelig måte.

Anita Marie B. Rath har nærmere 30 års erfaring fra IT-selskapet Atea innenfor fagområdene Marketing og Brand Experience. Anita er kjent for sin lidenskap for relasjonsbygging og bruker storytelling som et viktig verktøy i møte med andre mennesker. Atea er et kulturdrevet selskap, med over 1750 medarbeidere i Norge, noe som gir en ekstra dimensjon inn i storytellingsprosjektet

Våre Partnere