SRF Kurs: Masterclass - Hvordan kartlegge dagens og fremtidens kundereise
tir. 16. juni, kl 12:00 - 13:30

Lær deg å kartlegge kundereisen over tre samlinger med Netlife

Bruk 4,5 timer og 495,- kroner på å bli bedre kjent med dine kunder og potensielle nye kunder. På grunn av støtte fra Bergen Kommune kan vi tilby dette kurset til en svært fordelaktig pris.

Gjennom tre nettsamlinger på 1,5 timer drar Anita Steinstad fra Netlife gjennom praktiske oppgaver kombinert med nyttige erfaringer fra ulike bedrifter. Det er lagt opp til et lærerikt, lavterskel og kreativt kurs om det grunnleggende du trenger å vite for å bli bedre kjent med dine kunder og forstå hvordan du kan skape bedre løsninger for dem.

Her kan du stille direkte spørsmål til fasilitator og få svar på det du lurer på når vi jobber oss gjennom øvelsene. Vi legger opp til at deltakerne kan stille spørsmål via chat og få svar underveis.

Vi oppfordrer flere fra samme bedrift til å delta på kurset, for det å kartlegge kundereisen involverer tett samarbeid på tvers av avdelinger i bedriften.

Daoter: 16., 17. og 18. juni 2020

Klokkeslett: 10.00–11.30

Målgruppe: Nybegynnere og personer med litt erfaring med kundereiser.

Samling 1: Definere kundetyper (1,5t)

  • Litt teori: tips til hvordan skaffe innsikt.
  • Øvelse 1: Aktørkartlegging.
    Få oversikt over dine målgrupper, samarbeidspartnere og interessenter.
  • Øvelse 2: Kartlegge arketyper (personas og stammer).
    Vi drar gjennom malene for disse og fyller dem ut.
  • Øvelse 3: Kartlegge situasjoner og scenarier.
    Tegne opp steg for steg hva kunde gjør før de er i møte med din merkevare (før), mens de bruker dagens produkter og tjenester (under) og hva som skjer i etterkant (etter).

Samling 2: Kartlegge dagens kundereise (1,5t)

  • Litt teori: tips til hvordan kundereisemalen fungerer.
  • Øvelse 1: Få oversikt over kontaktpunkter.
  • Øvelse 2: Tegne alle stegene i kundereisen.
    Kartlegge bedriftens styrker og svakheter fra kundens perspektiv.

Samling 3: Kartlegge fremtidens kundereise (1,5t)

  • Litt teori: hvordan definere tiltak fra dagens kundereise.
  • Øvelse: Idéutvikling.
    Vi drar gjennom en verktøykasse med idéøvelser.
  • Øvelse: Definere mål.
    Vi drar gjennom målsettingskriterier og veikart.

Pris Kr 495,- per pers for medlemmer - kr 795,- per pers for ikke medlemmer

Kurset arrangeres i samarbeid med:

Kurset arrangeres med støtte fra:

tir. 16. juni

SRF Kurs: Masterclass - Hvordan kartlegge dagens og fremtidens kundereise

12:00 - 13:30
Kr 495,- per pers for medlemmer - kr 795,- per pers for ikke medlemmer
Arrangementet er ferdig.
Våre Partnere