Bli med på vårt nye Merkevareakademi!
Vil du ta merkevaren din til nye høyder? På vårt nye Merkevareakademi lærer du om de strategiene, verktøyene og innsikten du trenger for å bygge en sterk, relevant og konkurransedyktig merkevare i dagens marked. Enten du jobber med en ny merkevare eller ønsker å styrke et etablert merke – her vil du få praktiske ferdigheter som gir resultater.
Vi bruker faktiske case fra flere bransjer, men vil også bruke deltakernes egne case gjennomgående i akademiet. Engasjement i diskusjoner vil bidra til aktiv deltakelse og gi bedre forståelse og flere innsikter.
Målet er at du skal kunne bruke kunnskapen til å definere eller justere strategi og kommunikasjon for din merkevare.
Hvorfor bli med på Merkevareakademiet?
✔ Praktisk tilnærming: Vi kombinerer teori med konkrete øvelser og caser, slik at du kan anvende læringen umiddelbart.
✔ Ekspertveiledning: Bli inspirert av erfarne foredragsholdere og rådgivere som har hjulpet noen av Norges sterkeste merkevarer.
✔ Fokus på resultater: Akademiet gir deg konkrete verktøy du trenger for å styrke merkevarens posisjon i markedet og skape vekst.
✔ Sertifikat (læringsbevis) etter gjennomført kurs.
DAG 1 kl 08.30-15.30 : Sterke merkevarer
Fokusområder:
DAG 2 kl 08.30-15.30: Behov og merkevarens DNA
Fokusområder:
DAG 3 kl 08.30-15.30: Strategi & PlayingToWin-modellen
Fokusområder:
DAG 4 kl 08.30-15.30: Media og kommunikasjon
Fokusområder:
Arve Heltne har over 30 år hatt flere lederroller i Orkla, inkludert adm.dir i Lilleborg, samt leder av Orkla Marketing & Innovasjon og Orklas Venture. Han har vært en viktig drivkraft innen digital markedsføring i Orkla, bygd opp Merkevareskolen, og har hatt en sentral rolle i norsk markedsføring som tidligere styreleder i ANFO. Nå leder han MediaHub
Gunn Berit Jomaas har 25 års erfaring innen merkevareledelse, med fokus på digital utvikling og strategiske prioriteringer i Orkla Marketing & Innovasjon. Hennes ekspertområder inkluderer CRM, innovasjonsprosesser, forbrukerreiser, shopper marketing, konseptutvikling og merkeposisjonering. Hun har også pedagogisk utdanning i markedsføring og har vært Seminardirektør i ANFO.
Eivind Roald har over 30 års erfaring i nordisk næringsliv, blant annet som partner i Accenture, adm.dir i HP, EVP og CCO i SAS, og CEO i QNTM Group. Han har ledet flere transformasjonsprosesser med digitalisering som kjerne, inkludert SAS sin merkevaretransformasjon og utviklingen av EuroBonus-programmet. Nå driver han CRST Advisory, hvor han rådgir toppledere om topplinjevekst gjennom MarTech- og AdTech- verktøy.
Daniel Granlund Bredahl har omfattende erfaring innen strategi, teknologi, mediekjøp og merkevarebygging fra sin rolle som Direktør for Mediestrategi, Kundeopplevelse og Analyse i OBOS, samt tidligere stillinger i Schibsted, Diar og Aller. Han har arbeidet med produktutvikling, strategi og analyse, reklameproduksjon, og utvikling av nye modeller for mediekjøp og forhandlinger. I tillegg har han vært med å starte selskaper innen reklame, strategi, data og medier, og har bred erfaring som foredragsholder.
Jenný Rut Sigurgeirsdóttir har over 20 års erfaring innen markedsføring, kommunikasjon og salg, både fra annonsør- og mediebyråsiden. De siste seks årene har hun vært medie-, reklame- og kommunikasjonssjef i Mills, og før det har hun erfaring som account director i OMD, samt lederroller fra reklamesiden i selskaper som Glitnir, Ringnes og Orkla.