Bli med på Merkevareakademi!
Vil du ta merkevaren din til nye høyder? Vår første klasse ble en suksess med mange fornøyde deltakere. På Merkevareakademiet lærer du om de strategiene, verktøyene og innsikten du trenger for å bygge en sterk, relevant og konkurransedyktig merkevare i dagens marked. Enten du jobber med en ny merkevare eller ønsker å styrke et etablert merke – her vil du få praktiske ferdigheter som gir resultater.
Vi bruker faktiske case fra flere bransjer, men vil også bruke deltakernes egne case gjennomgående i akademiet. Engasjement i diskusjoner vil bidra til aktiv deltakelse og gi bedre forståelse og flere innsikter.
Målet er at du skal kunne bruke kunnskapen til å definere eller justere strategi og kommunikasjon for din merkevare.
Hvorfor bli med på Merkevareakademiet?
✔ Praktisk tilnærming: Vi kombinerer teori med konkrete øvelser og caser, slik at du kan anvende læringen umiddelbart.
✔ Ekspertveiledning: Bli inspirert av erfarne foredragsholdere og rådgivere som har hjulpet noen av Norges sterkeste merkevarer.
✔ Fokus på resultater: Akademiet gir deg konkrete verktøy du trenger for å styrke merkevarens posisjon i markedet og skape vekst.
✔ Sertifikat (læringsbevis) etter gjennomført kurs.
DAG 1 kl 08.30-16.30 : Sterke merkevarer
Fokusområder:
DAG 2 kl 08.30-15.30: Behov og merkevarens DNA
Fokusområder:
DAG 3 - Frokost kl. 08.00, faglig kl 08.30-15.30: Strategi & PlayingToWin-modellen
Fokusområder:
DAG 4 - Frokost kl. 08.00, faglig kl 08.30-16.30 + Felles middag på Allmuen kl. 17: Media og kommunikasjon
Fokusområder:
Arve Heltne har over 30 år hatt flere lederroller i Orkla, inkludert adm.dir i Lilleborg, samt leder av Orkla Marketing & Innovasjon og Orklas Venture. Han har vært en viktig drivkraft innen digital markedsføring i Orkla, bygd opp Merkevareskolen, og har hatt en sentral rolle i norsk markedsføring som tidligere styreleder i ANFO. Nå leder han MediaHub
Lars Marius Lauten har nesten 20 års erfaring med merkevareledelse og markedskommunikasjon. Han har vært mangeårige markedsdirektør i Mills, og har blant annet utviklet og undervist i Agra-konsernets Merkevareskole. Hans ekspertområder inkluderer merkevareposisjonering, merkevarehierarki og strategiske prioriteringer. Lars Marius har også flere års erfaring fra styret til ANFO, og som juryformann i ANFO Effekt og juryering av blant annet Sølvfisken.
Gunn Berit Jomaas har 25 års erfaring innen merkevareledelse, med fokus på digital utvikling og strategiske prioriteringer i Orkla Marketing & Innovasjon. Hennes ekspertområder inkluderer CRM, innovasjonsprosesser, forbrukerreiser, shopper marketing, konseptutvikling og merkeposisjonering. Hun har også pedagogisk utdanning i markedsføring og har vært Seminardirektør i ANFO.
Eivind Roald har over 30 års erfaring i nordisk næringsliv, blant annet som partner i Accenture, adm.dir i HP, EVP og CCO i SAS, og CEO i QNTM Group. Han har ledet flere transformasjonsprosesser med digitalisering som kjerne, inkludert SAS sin merkevaretransformasjon og utviklingen av EuroBonus-programmet. Nå driver han CRST Advisory, hvor han rådgir toppledere om topplinjevekst gjennom MarTech- og AdTech- verktøy.
Daniel Granlund Bredahl har omfattende erfaring innen strategi, teknologi, mediekjøp og merkevarebygging fra sin rolle som Direktør for Mediestrategi, Kundeopplevelse og Analyse i OBOS, samt tidligere stillinger i Schibsted, Diar og Aller. Han har arbeidet med produktutvikling, strategi og analyse, reklameproduksjon, og utvikling av nye modeller for mediekjøp og forhandlinger. I tillegg har han vært med å starte selskaper innen reklame, strategi, data og medier, og har bred erfaring som foredragsholder.
Jenný Rut Sigurgeirsdóttir har over 20 års erfaring innen markedsføring, kommunikasjon og salg, både fra annonsør- og mediebyråsiden. De siste seks årene har hun vært medie-, reklame- og kommunikasjonssjef i Mills, og før det har hun erfaring som account director i OMD, samt lederroller fra reklamesiden i selskaper som Glitnir, Ringnes og Orkla.