Nå er tiden inne for markedsførere å forstå teknologi, men også for teknologer å forstå markedsføring. De organisasjonene som får dette til, vil være «game changere» de neste årene. Målet med konferansen er å lære mer om utfordringene i fremtidens markedsføring. Du vil forlate konferansen med ny og bedre innsikt og relevante case studier fra nasjonale og internasjonale markedsførere og ledere.
Konferansen er for markedsførere, teknologer, ledere og poteter, altså de fleste. Den vil avsløre nye spennende muligheter, og oppdatere deg på fremtidens markedsføring.
I år kan alle deltagerne også melde seg på AfterMix - en sosial samling med tapasbuffet og buss tilbake til sentrum senere på kvelden.
Prisen for tapasbuffet og buss er 400,- per pers. Baren vil selvsagt også være åpen. AfterMix begynner rett etter konferansen og foregår på Scandic Flesland Airport - bussen returnerer til sentrum ca kl 19.00.
Påmelding til arrangementet er åpent for alle.
Utstillere:
Vi er veldig glade for å annonsere Livia Fioretti som foredragsholder istedenfor Bernard Marr. Livia er en ung, dyktig trendanalytiker som vil gi oss en inspirerende oppdatering på forbrukertrender og innovasjon i 2020.
Brace the future: Consumer trends for the new decade
It’s here! Not just a new year, but the dawn of a new decade. For what feels like forever, 2020 has been every trend watcher’s near-mythical time horizon. Now, we’re about to live it. On this talk, Livia will present highly actionable consumer trends that will inspire you to create better campaigns in 2020 and the years to come! Understand where your consumers’ expectations are going and get inspired by the best innovations around the world.
Tema: The Future of Branding
Andy Stalman is one of the world's top Branding experts. He has talent and charisma, and has been regarded as “Mr. Branding” in several countries. With a magnetic personality he has placed himself in leadership positions since his youth. As an expert in identity with over 20 years experience, he has developed projects in more than 25 countries.
Tema: Drive your business and your brand via voice & digital assistants
Voice er 2020 - tallets digitale revolusjon og fremveksten av det nye grensesnittet, hovedsakelig gjennom smarte høyttalere og digitale assistenter, er allerede rekord raskt. I løpet av noen få år har atferdsendringene som allerede har skjedd blant annet i USA, nådd Europa med full kraft, og voice vil være avgjørende for selskaper som ønsker å lykkes med både kommunikasjon og forretninger. I tillegg til å åpne seg for automatiserte kunderelasjoner, fører voice også til nye utfordringer: hvordan høres varemerket mitt ut i en samtale? Hvordan kan voice skape sanne verdier for mine kunder og næringsliv?
Kajsa Tretow, med bakgrunn som leder av en internasjonal kundeservice og som hobby musiker har hun endelig funnet sin drømmejobb, som Voice designer hos Talking to me, hvor hun kan kombinere sin kreative erfaring med sin tekniske interesse. Kajsa er lidenskapelig opptatt av å dele sin solide kunnskap og engasjement for fremtiden til grensesnitt-Voice.
Diana Mosa, småbyjenten som alltid ønsker å gjøre mer, er Business Developer hos Talking to me. Til tross for sin unge alder, har hennes driv gjort at hun har flere års erfaring innen bank, det offentlige og IT-bransjen. Diana kaller seg en mangfold aktivist, og hennes mål gjennom Talking to me er å snu opp ned på den mannsdominerte og ensrettede design og tech verden.
Talking to me: Talking to me er Nordens første spesialiserte Voice Design Agency. Selskapet hjelper bedrifter til å skape forretningsverdi ved hjelp av Voice og digitale assistenter, alltid med brukerens konversasjons opplevelse i sentrum.
Tema: How SAS delivers a personalized travel experience
Data har i snabb takt blivit en mycket viktig faktor i konkurrensen mellan flygbolag.
Med rätt data kan vi förutse kundens resmönster, betalningsvilja och preferenser – och därmed bli ännu bättre på att locka nya resenärer. Data är således viktigt, inte bara för nästa försäljning, utan även under hela kundlivscykeln för att skapa mer relevant kommunikation till kunden och därmed lojalare kunder.
Genom att analysera data från över 5 miljoner passagerare, där vi bl.a. använde resenärernas resehistorik, restider, hur lång tid i förväg de bokade, ålder, kön och ”hem-flygplats”, fick vi fram en mycket bra algoritm för att lyfta fram tre relevanta destinationer till kunderna.
Tema: Mitt leiarskap – å gjere kvarandre gode
Trine er adm. dir og 4. generasjonseigar i familiebedrifta Lerum i Sogndal. Korleis var det å bli «kasta» nyutdanna ut i leiarrolla som fabrikksjef 24 år gammal? Trine deler sine erfaringar og fortel om kva ho trur på som leiar.
Tema: GDPR som konkurransefortrinn for annonsører
Bjarte Humborstad i Oslo Technology Consulting kommer for snakke om Forbrukerrådet sin rykende ferske rapport "out of control" samt de siste relevante rettssakene som har vært i Europa knyttet til annonsører sin deling av data med Google, Facebook og andre store internasjonale annonseteknologi selskaper. De fleste annonsørene har vist en «vent å se» holdning. Er det på tide å ta kontroll?
Tema: Markedsføring i bærekraftens tid
Både i Norge og internasjonalt etterspør stadig flere forbrukere produkter som er mer bærekraftige. Samtidig er det svært få her hjemme som bruker bærekraft aktivt for å skaffe seg konkurransefortrinn. 7 av 10 norske forbrukere sier at bærekraft påvirker hva de kjøper likevel sover mange markedsfører i timen. Merkevarer som tidlig nok tar konsekvensen av det grønne skiftet vil bli framtiden vinnere. Men når er du klar? Og hva må du passe deg for?
Petter Gulli har jobbet i over 30 år med reklame og markedsføring, eller turboen på forbrukermaskineriet som han selv kaller det. Han er en mye brukt foredragsholder kjent for sitt store engasjement på scenen. I 2019 sa han opp jobben som partner i et av Norges ledende digitalbyråer for å konsentrere seg 100% om det han brenner for: Hvordan vi skal få engasjert folk flest i det grønne skiftet. Hvordan man kan skape konkurransefortrinn ut av bærekraft.
Tema: 3 nettside tekstar du bør skrive med omhu
Når reviderte du sist tekstane på nettsida di? Det er fort gjort å gløyme at desse faktisk blir lest, og ikkje minst at dei spelar ei enormt stor rolle i ei kundereise. Dårlege tekstar kan både hindre konverteringar, svekke merkevara di og gjere nettsida til ei negativ oppleving. Eg har samla tre sentrale typar nettsidetekstar som har ein tendens til å ikkje få den kjærleiken dei fortener, og viser korleis du kan best utnytte moglegheitene som ligg i desse.
Sindre jobbar med å hente inn og analysere data som gir innsikta ein treng for å opparbeide ei lønnsam synlegheit i søk. Sindre har også erfaring med konverteringsoptimalisering for å gjere nettsider mest mogleg brukarvennlege, og bistår i heile kundereisa frå behov til kjøp.
Tema: Hvordan konvertere samfunnsproblemer til nye forretningsmuligheter
Klimaendringene utfordrer etablerte modeller for forbruk og produksjon. Ny teknologi stimulerer fremveksten av revolusjonerende forretningsmodeller, nye partnerskap og arbeidsmetoder. Problemer som før ble håndtert av myndighetene gir nå grobunn for fremtidens vekstselskaper. Dette foredraget handler om hvilke grep man må ta for å posisjonere seg for en utvikling som stiller nye krav til bærekraftige forretningsmodeller – og hvordan samfunnsproblemer kan være den viktigste kilden til nye forretningsmuligheter.
Preben er kanskje mest kjent som gründer og leder av kommunikasjonsbyrået Trigger, som han bygget opp fra null til å bli verdens beste kreative PR-byrå på bare fem år. Han er tidligere kåret til den mest populære lederen i medie- og kommunikasjonsbransjen to år på rad, årets foredragsholder, årets tankeleder, han er tidenes yngste vinner av PR-bransjens hederspris og har blitt utnevnt til en av de 25 mest innovative personene i kommunikasjonsbransjen i Europa.
Tema: Hva kan stordata si om samfunnstrendene?
Hvordan kan data fra åpne nettsider brukes til å tolke hvilke samfunnsstrender som vil styrkes i årene som kommer. Zynk bruker data fra 40 millioner norske websider og maskinlæringsalgoritmer utviklet av Google for å tolke den norske samfunnsdebatten. De kommer for å fortelle hvilke trender som styrkes og svekkes i en mer fragmentert og polarisert samfunnsdebatt.
Olav er rådgiver i Zynk og jobber med samfunns- og myndighetskontakt. Han har bred erfaring med politisk kommunikasjon, analysearbeid og strategiutvikling.
Tema: Global Entertainment and Media Outlook, PwCs prognose for 2019–2023
Hva er utviklingen i medie- og underholdningsbransjen? Hvordan ser fremtidsutsiktene ut? Og hvilke grep kan selskaper ta for å ligge i forkant? Med en antatt vekst på 37 prosent frem mot 2023, er gaming helt klart det nye store. Eivind Nilsen og Øystein Sandvik presenterer de nyeste trendene innen media- og underholdningsmarkedet.
Tema: «Er fokuset på bærekraft i ferd med å floppe?»
- Absolutt ikke, sier Lisbet K. Nærø, men vi må gjøre det fordi vi mener og ønsker det, ikke fordi det kan være god markedsføring.
Christian Brosstad er kommunikasjonsdirektør i teknologiselskapet Atea, og programleder i podkasten "Teknologi. Av og for mennesker”. Han har tidligere vært direktør for kommunikasjon og digitale tjenester i Forbrukerrådet, samt kommunikasjonsdirektør i SpareBank 1 Gruppen.
De siste årene har han blitt tildelt utmerkelser som «Årets digitale leder» på Kommunikatøren 2016, beste foredragsholder på INMAs «8 Minutes of Digital Marketing» i 2017, og «Årets ildsjel» på Social Media Days i 2014.
Book rabattert overnatting på Scandic Flesland Airport.
Book her: