MRKT REMIX 2020
tor. 06. februar, kl 08:30 - 15:30

Gjør deg klar for fremtidens markedsføring!

Nå er tiden inne for markedsførere å forstå teknologi, men også for teknologer å forstå markedsføring. De organisasjonene som får dette til, vil være «game changere» de neste årene. Målet med konferansen er å lære mer om utfordringene i fremtidens markedsføring. Du vil forlate konferansen med ny og bedre innsikt og relevante case studier fra nasjonale og internasjonale markedsførere og ledere.

Konferansen er for markedsførere, teknologer, ledere og poteter, altså de fleste. Den vil avsløre nye spennende muligheter, og oppdatere deg på fremtidens markedsføring.

I år kan alle deltagerne også melde seg på AfterMix - en sosial samling med middag og buss tilbake til sentrum senere på kvelden.
Prisen for middag og buss er 400,- per pers. Baren vil selvsagt også være åpen. AfterMix begynner rett etter konferansen og foregår på Scandic Flesland Airport - bussen returnerer til sentrum ca kl 19.00.

Foredragsholderne vil bli annonsert etterhvert som de blir klar. 12 foredragsholdere totalt.

tor. 06. februar

MRKT REMIX 2020

08:30 - 15:30
Scandic Flesland Airport, Lønningsvegen, Blomsterdalen, Norge
Priser: De 50 første påmeldte SRF medlemmene kr 2950,- eks. mva. De 100 neste påmeldte SRF medlemmene kr 3250,- eks. mva. Øvrige kr 3750.- eks. mva. Ikke medlemmer kr 3750.- eks. mva. Bindende påmelding.

Bernard Marr (UK)

Internationally best-selling author, keynote speaker, futurist, and strategic business & technology advisor

Tema: Future Tech Trends: The 5+ Technologies That Will Transform Marketing Forever

Bernard advises and coaches many of the world’s best-known organisations and was voted by LinkedIn as one of the top 5 business influencers in the world and the No 1 influencer in the UK.

In this keynote, futurist Bernard Marr will explore how marketing teams can get ready for the 4th industrial revolution. Bernard will look at key tech trends, including artificial intelligence, augmented analytics, extended reality, and big data, and the impact they will have on the marketing profession.

Andy Stalman (ES)

CEO & Co-Founder Totem Branding

Tema: The Future of Branding

Andy Stalman is one of the world's top Branding experts. He has talent and charisma, and has been regarded as “Mr. Branding” in several countries. With a magnetic personality he has placed himself in leadership positions since his youth. As an expert in identity with over 20 years experience, he has developed projects in more than 25 countries.

Kajsa Tretow & Diana Mosa (SE)

Voice designer og Business Developer hos Talking to me

Tema: Drive your business and your brand via voice & digital assistants

Voice er 2020 - tallets digitale revolusjon og fremveksten av det nye grensesnittet, hovedsakelig gjennom smarte høyttalere og digitale assistenter, er allerede rekord raskt. I løpet av noen få år har atferdsendringene som allerede har skjedd blant annet i USA, nådd Europa med full kraft, og voice vil være avgjørende for selskaper som ønsker å lykkes med både kommunikasjon og forretninger. I tillegg til å åpne seg for automatiserte kunderelasjoner, fører voice også til nye utfordringer: hvordan høres varemerket mitt ut i en samtale? Hvordan kan voice skape sanne verdier for mine kunder og næringsliv?

Kajsa Tretow, med bakgrunn som leder av en internasjonal kundeservice og som hobby musiker har hun endelig funnet sin drømmejobb, som Voice designer hos Talking to me, hvor hun kan kombinere sin kreative erfaring med sin tekniske interesse. Kajsa er lidenskapelig opptatt av å dele sin solide kunnskap og engasjement for fremtiden til grensesnitt-Voice.

Diana Mosa, småbyjenten som alltid ønsker å gjøre mer, er Business Developer hos Talking to me. Til tross for sin unge alder, har hennes driv gjort at hun har flere års erfaring innen bank, det offentlige og IT-bransjen. Diana kaller seg en mangfold aktivist, og hennes mål gjennom Talking to me er å snu opp ned på den mannsdominerte og ensrettede design og tech verden.

Talking to me: Talking to me er Nordens første spesialiserte Voice Design Agency. Selskapet hjelper bedrifter til å skape forretningsverdi ved hjelp av Voice og digitale assistenter, alltid med brukerens konversasjons opplevelse i sentrum.

Petter Gulli (NO)

Founder and Strategic Advisor at 12YEARS

Tema: Markedsføring i bærekraftens tid

Både i Norge og internasjonalt etterspør stadig flere forbrukere produkter som er mer bærekraftige. Samtidig er det svært få her hjemme som bruker bærekraft aktivt for å skaffe seg konkurransefortrinn. 7 av 10 norske forbrukere sier at bærekraft påvirker hva de kjøper likevel sover mange markedsfører i timen. Merkevarer som tidlig nok tar konsekvensen av det grønne skiftet vil bli framtiden vinnere. Men når er du klar? Og hva må du passe deg for?

Petter Gulli har jobbet i over 30 år med reklame og markedsføring, eller turboen på forbrukermaskineriet som han selv kaller det. Han er en mye brukt foredragsholder kjent for sitt store engasjement på scenen. I 2019 sa han opp jobben som partner i et av Norges ledende digitalbyråer for å konsentrere seg 100% om det han brenner for: Hvordan vi skal få engasjert folk flest i det grønne skiftet. Hvordan man kan skape konkurransefortrinn ut av bærekraft.

Ulrika Jakobsson (SE)

Scandinavian Airlines, Global Sales & Marketing

Tema: How SAS delivers a personalized travel experience

Data har i snabb takt blivit en mycket viktig faktor i konkurrensen mellan flygbolag.

Med rätt data kan vi förutse kundens resmönster, betalningsvilja och preferenser – och därmed bli ännu bättre på att locka nya resenärer. Data är således viktigt, inte bara för nästa försäljning, utan även under hela kundlivscykeln för att skapa mer relevant kommunikation till kunden och därmed lojalare kunder.

Genom att analysera data från över 5 miljoner passagerare, där vi bl.a. använde resenärernas resehistorik, restider, hur lång tid i förväg de bokade, ålder, kön och ”hem-flygplats”, fick vi fram en mycket bra algoritm för att lyfta fram tre relevanta destinationer till kunderna.

Sindre Kjosås (NO)

Fagansvarleg for SEO i RED Performance

Tema: 3 nettside tekstar du bør skrive med omhu

Når reviderte du sist tekstane på nettsida di? Det er fort gjort å gløyme at desse faktisk blir lest, og ikkje minst at dei spelar ei enormt stor rolle i ei kundereise. Dårlege tekstar kan både hindre konverteringar, svekke merkevara di og gjere nettsida til ei negativ oppleving. Eg har samla tre sentrale typar nettsidetekstar som har ein tendens til å ikkje få den kjærleiken dei fortener, og viser korleis du kan best utnytte moglegheitene som ligg i desse.

Sindre jobbar med å hente inn og analysere data som gir innsikta ein treng for å opparbeide ei lønnsam synlegheit i søk. Sindre har også erfaring med konverteringsoptimalisering for å gjere nettsider mest mogleg brukarvennlege, og bistår i heile kundereisa frå behov til kjøp.

Olav Magnus Linge (NO)

Rådgiver, Zynk

Tema: Hva kan stordata si om samfunnstrendene?

Hvordan kan data fra åpne nettsider brukes til å tolke hvilke samfunnsstrender som vil styrkes i årene som kommer. Zynk bruker data fra 40 millioner norske websider og maskinlæringsalgoritmer utviklet av Google for å tolke den norske samfunnsdebatten. De kommer for å fortelle hvilke trender som styrkes og svekkes i en mer fragmentert og polarisert samfunnsdebatt.

Olav er rådgiver i Zynk og jobber med samfunns- og myndighetskontakt. Han har bred erfaring med politisk kommunikasjon, analysearbeid og strategiutvikling.

Eivind Nilsen & Øystein Sandvik (NO)

Partner i PwC og leder PwC sin satsning mot bransjene Teknologi, Media og Telekom, Partner i PwC

Tema: Global Entertainment and Media Outlook, PwCs prognose for 2019–2023

Hva er utviklingen i medie- og underholdningsbransjen? Hvordan ser fremtidsutsiktene ut? Og hvilke grep kan selskaper ta for å ligge i forkant? Med en antatt vekst på 37 prosent frem mot 2023, er gaming helt klart det nye store. Eivind Nilsen og Øystein Sandvik presenterer de nyeste trendene innen media- og underholdningsmarkedet.

Christian Brosstad

Konferansier

Christian Brosstad er kommunikasjonsdirektør i teknologiselskapet Atea, og programleder i podkasten "Teknologi. Av og for mennesker”. Han har tidligere vært direktør for kommunikasjon og digitale tjenester i Forbrukerrådet, samt kommunikasjonsdirektør i SpareBank 1 Gruppen.

De siste årene har han blitt tildelt utmerkelser som «Årets digitale leder» på Kommunikatøren 2016, beste foredragsholder på INMAs «8 Minutes of Digital Marketing» i 2017, og «Årets ildsjel» på Social Media Days i 2014.

Våre Partnere