Nå er tiden inne for markedsførere å forstå teknologi, men også for teknologer å forstå markedsføring. De organisasjonene som får dette til, vil være «game changere» de neste årene.
Målet med konferansen er å lære mer om utfordringene i fremtidens markedsføring. Du vil forlate konferansen med ny og bedre innsikt og relevante case studier fra nasjonale og internasjonale markedsførere og ledere.
Konferansen er for markedsførere, teknologer, ledere og poteter, altså de fleste. Den vil avsløre nye spennende muligheter, og oppdatere deg på fremtidens markedsføring.
Foredrag: Hvor går veien videre?
Kristin Skogen Lund er konsernsjef i Schibsted – en nordisk familie av digitale merkevarer. Hun løfter blikket og ser på kommende trender og utviklingstrekk innenfor teknologi, marked og politikk.
Kristin har tidligere vært administrerende direktør i Næringslivets Hovedorganisasjon (NHO), konserndirektør i Telenor, ledet flere Schibsted-selskaper og hatt stillinger i Coca-Cola, Unilever og den norske ambassaden i Madrid. Kristin Skogen Lund har vært president i NHO og vært medlem av styrene til Ericsson og Orkla, blant andre. Hun har også vært medlem av the Global Commission on the Economy and Climate og the ILO Global Commission on the Future of Work. Hun er styreleder i Oslo-Filharmonien, og president i European Tech Alliance (EUTA). Hun har en MBA fra INSEAD og en bachelorgrad fra University of Oregon.
Tittel på foredrag: Rikets tilstand
Pelle Stensson startet i dentsu i 2012, og var de første fem årene Administrerende Direktør i Carat. Høsten 2017 ble han ansatt i dentsu som leder for nettverkets byråer og kompetanseenheter. Stensson har ansvaret for dentsu sin kundeportefølje, lønnsomhetsutvikling, tjenesteutvikling, innovasjonskraft og ansatte. I praksis betyr dette at han hver dag jobber med å forbedre konkurransekraften til nettverkets byråer og spesialistenheter. Stensson har lang byråerfaring i ulike roller og han har jobbet med merkevare-, markeds-, og mediestrategier for mange av de største annonsørene både i Norge og internasjonalt (NorgesGruppen, Mercedes-Benz, H&M, m.fl). I tillegg har han holdt en rekke foredrag om merkevarer, retailutvikling og hvordan man skaper effekt av sine markedsinvesteringer.
Foredrag: Begynnelsen på slutten for elendige annonser. Den digitale annonsemodellen er i endring - men morgendagens løsninger er tilgjengelige nå. Hvorfor du bør og må endre annonseringen din.
Den digitale annonsemodellen er ikke stuerein. Tilliten mellom annonsører og byråer er tynnslitt og forbrukere har forlengst gjort opprør. Nå kommer Google og Apple med sine egne regler og krav. Hva betyr dette for forbrukerne, annonsørene og ikke minst norske medier - og hva skal man gjøre med det? I dette foredraget skal vi se på hvorfor bransjen MÅ endre seg, hvordan man som annonsør og publisist kan tilpasse seg og hvordan en fremtid uten persondata faktisk er en mulighet for bedre og mer engasjerende annonsering.
Rickard Lawson er CMO i Medieteknologiselskapet Strossle International. Han har bakgrunn som markedsfører og forretningsutvikler og har jobbet med utvikling og etablering av merkevarer som Discovery Channel, Red Bull og Getty Images før han var med å starte Strossle. Han er en aktiv engleinvestor og mentor for startups og gjesteforeleser på Høyskolen Kristiania, men innerst inne vil han bare fiske med flue eller kjøre bratt på ski.
Foredrag: Grønnvaskingsplakaten: Fra idé til en flokk på 300 selskaper
Hvordan vi kommuniserer om bærekraft er viktig. Ender vi opp med å grønnvaske ødelegger vi for reelle bærekraftstiltak, og skaper apati og sinne hos enkeltindividene vi trenger engasjert i klimasaken. Næringslivet må selv ta grep!
Mathias Juell Johnsen er kommunikasjons- og politikkansvarlig i Skift - Næringslivets klimaledere, en organisasjon som samler ambisiøse selskaper som vil strekke seg lenger i sin innsats for klima, natur og mennesker. Han har hatt ansvar for kampanjen Grønnvaskingsplakaten siden lansering juni 2020.
Tittel på foredrag: Den nye normalen - 10 tips til strategisk endringsarbeid
Marianne Dorthea Jacobsen er leder for Knowit Experience i Bergen hvor 170 flinke folk jobber innen strategi, teknologi, design og kommunikasjon. Hun har selv lang fartstid som konsulent innen disse fagområdene. Marianne har en MBA i strategisk ledelse fra NHH, en Master i Merkevareledelse fra Queensland University of Technology og en Bachelor i Økonomi fra Leeds Metropolitan University. Marianne sitter i styret i Tide og i Sparebanken Vest, og brenner for strategi, endring og innovasjon
Tittel på foredrag: Ny innsikt og solid markedsarbeid ga rekordvekst til Tekna, og tittelen Årets Markedsfører 2021
Fagorganiseringen blant norske arbeidstakere har ligget stabilt de siste 10-15 årene. I ett marked preget av stor ulikhet i organisasjonsgraden mellom de som jobber i privat og offentlig sektor har Tekna en ambisjon om å vokse videre som forening og bli 100 000 medlemmer i 2024. For å lykkes med dette var det viktig å kjenne til driverne for medlemskap i en meget sammensatt målgruppe. Ett omfattende analyse arbeid avkreftet en av de viktigste hypotesene Tekna hadde jobbet etter i merkevarebyggingen gjennom flere år. Det ga rom for å snakke om den moderne fagforeningen og hvilken plass den har i arbeidstakernes liv. Vridningen i merkevarebyggingen bidro til økt medlemsvekst, at flere medlemmer tok aktivt i bruk medlemsfordelene, rekordlavt frafall og ett Tekna som var synlig i samfunnsdebatten.
Helene Johnsen er direktør for marked og medlemsservice i Tekna, Norges største fagforening for de med mastergrad. Hun har det overordnede ansvaret for å sikre videre vekst i medlemstallet. Hun har bakgrunn som markedssjef og har jobbet med salg, markedsføring og merkevarebygging i NHO, Byggmakker og Mestergruppen. Hun er opptatt av å tilgjengeliggjøre foreningen for medlemmene og sikre at de benytter hele tilbudet til Tekna.
Konferansier på MRKT REMIX 2021!
Christian Brosstad er kommunikasjonsdirektør i teknologiselskapet Atea, og programleder i podkasten «Teknologi og mennesker». Tidligere har han vært direktør for kommunikasjon og digitale tjenester i Forbrukerrådet og kommunikasjonsdirektør SpareBank 1 Gruppen.
De siste årene har han blitt tildelt utmerkelser som «Årets digitale leder» og kåret til beste foredragsholder på INMAs «8 Minutes of Digital Marketing».
E-sport opplever en global eksponentiell vekst, mens tradisjonell idrett sliter med økende snittalder. Hvordan kan sponsorer og bedrifter samarbeide med den nye sporten?
Playwell og Fjordkraft deler sine suksesshistorier.
Stian Madsen er sponsorsjef i Fjordkraft som de siste årene har bygget Fjordkraft som en betydelig aktør innenfor sponsing i Norge. Han har inngått avtaler med Fjordkraft-ligaen, Brann og Vålerenga, men jobber nå for å gjøre Fjordkraft attraktiv blant en yngre målgruppen.
Constandino Leiva er daglig leder for Playwell, Bergens ledende E-sports klubb som spiller blant Europa-toppen. Sammen med Fjordkraft har Playwell holdt aktiviteter som engasjerer både deltakere og publikum, med gaming og streaming som verktøy.
Tema: «Markedsførerens rolle i innovasjonsarbeidet»
Tone Marie is announced as one of Norway’s leading women in Tech, and her experience is very broad within different business fields as a result of being a very curious, hard working and driven woman. She has a high interest for business development, innovation and leadership. She also proves that she is a professional speaker through several events, for example by sharing her experiences at TEDx
I tillegg er Silje styreleder i SRF, hvor vi har satt strategisk retning basert på innovasjon av forretningsmodellen. Silje har ledererfaring fra selskaper som Schibsted og Keyteq. Hun har bachelorgrad i ledelse og masterprogram i nyskaping og kommersialisering fra Handelshøyskolen BI.