Gjør deg klar for fremtidens markedsføring!

Nå er tiden inne for markedsførere å forstå teknologi, men også for teknologer å forstå markedsføring. De organisasjonene som får dette til, vil være «game changere» de neste årene.

Målet med konferansen er å lære mer om utfordringene i fremtidens markedsføring. Du vil forlate konferansen med ny og bedre innsikt og relevante case studier fra nasjonale markedsførere og ledere.

Konferansen er for markedsførere, teknologer, ledere og poteter, altså de fleste. Den vil avsløre nye spennende muligheter, og oppdatere deg på fremtidens markedsføring.

Flere foredragsholdere kommer

tor. 02. juni

MRKT REMIX 2022

08:30 - 15:30
Scandic Flesland Airport, Lønningsvegen, Blomsterdalen, Norge
SRF-medlemmer: 3450,- eks. mva // Ikke-medlemmer 3950,- eks. mva
Arrangementet er ferdig.

Torbjørn Røe Isaksen

Samfunnsredaktør i E24

Tittel på foredrag: Rikets tilstand

Torbjørn Røe Isaksen er samfunnsredaktør i økonomiavisen E24. Han jobbet som journalist i sine yngre år, men har først og fremst bakgrunn fra politikken. Han var statsråd i åtte år frem til 2021. Han har skrevet en rekke artikler og flere bøker. Torbjørn kommer fra Porsgrunn i Telemark, men bor for tiden i Oslo sammen med kone og tre barn.

Foto: Hallgeir Vågenes (VG)

Pia B. Tryland

Daglig leder og rådgiver Chili Media

Tittel på foredrag: Fra null til gull. 7 tips til deg med små budsjetter

Det finnes mange virksomheter som har lykkes til tross for små markedsbudsjetter. I dette innlegget får du syv tips til smarte og taktiske grep for å lykkes med små budsjetter, enten målet er å styrke merkevaren, få flere lojale kunder, flytte holdninger eller øke salget.

Pia Tryland er eier og daglig leder av innholdsmarkedsføringsbyrået Chili Media. Hun har jobbet med faget siden 2006, og har et brennende engasjement for strategisk og taktisk innholdsmarkedsføring. Pia bistår virksomheter med rådgivning og strategi, i tillegg til produksjon og drift av innholdskonsepter og kanaler. I tillegg til Chili Media er Pia grunnlegger av VIXEN, som står bak den årlige kåringen VIXEN Awards og fagdagen VIXEN-konferansen.

Erik Eskedal

Agency Director, Marketing Services Sopra Steria Oslo

Tittel på foredrag: Viktigheten av markedsteknologi og hvorfor det kommer til å gå til helvete!!

Hva er det viktigste man skal tenke på når man velger markedsteknologi og hvorfor skal man ikke gjøre det til et IT prosjekt?
Hvorfor er det markedsførerne som får skylden for at sosiale medier er ødelagt og hva vil fremtiden bringe når vi skal inn i Metaverset og på tredje generasjons internett der det er brukerne skal ha full kontroll. Hvor er vi på vei og hvorfor kommer det til å gå til helvete om vi ikke tenker riktig? Alt dette vil Erik gi sitt svar på i sitt foredrag som ser litt tilbake, men mest fremover, men gi deg noen tanker rundt hva man må tenke på rundt valg av teknologi i markedsføringen i dag og i fremtiden.

Erik Eskedal er født og oppvokst i Bergen men har de siste 20 årene jobbet med markedsføring og teknologi i Oslo. Han startet sin karriere innen Business Intelligence i selskapet Component Software og er nå tilbake i bransjen og i skjæringspunktet mellom teknologi og markedsføring. Erik har jobbet med alt fra CRM og personlige DMer til marketing automation og datadrevet kirurgisk markedsføring og har alltid vært interessert i hva teknologien kan gjøre for å forbedre markedsføringen. Han er opptatt av en ting og det er at dersom du gjør markedsteknologi til et IT prosjekt er du dømt til å mislykkes, for da glemmer man kundene. I sitt foredrag vil han se på hvor vi er på vei og hva man må tenke på for å drive markedsføring i 2022 og i 2030.

Jostein Magnussen

Gründer av Netlife Design

Tittel på foredrag: Drit i trendene. Vær glad i kundene dine!

Trender og hyper er flyktige. Men, kunder vil alltid like å bli tatt godt vare på. Josten skal gi deg varige tips til hvordan du kan behandle kundene bedre digitalt og analogt.

Jostein er en av gründerne av Netlife Design. Han har hjulpet bedrifter og offentlige organisasjoner med å behandle kundene og brukerne sine bedre i 20 år. Jostein er kjent som en fyr som foretrekker det jordnære fremfor tåkeprat og handling fremfor ord.

Ricardo Cuilenheim

Strategidirektør for RED dentsu X

Tittel på foredrag: Hvordan bruke content marketing for å skape forretningsresultater

Content marketing er et av de heteste temaene innen markedsføringsbransjen, og en av de virkemidlene som norske annonsører sier de ønsker å satser mer og mer på. Dessverre har dette ført til et hav av hypoteser om hva content marketing er og ikke er, eller hva det bidrar med, som ikke alltid er like korrekt eller sant. Dagens presentasjon vil gå litt inn i dybden på hvordan annonsører kan spisse satsningen sin på content ytterligere for å maksimere effekt og verdiskapning, som tross alt er formålet til alt av markedsføring.

Ricardo jobber som strategidirektør for RED dentsu X, som er en del av dentsu, Norges største og ledende gruppering av fagmiljøer innen media, creative og CXM. Han har det overordnede faglige ansvaret for byrået, ansatte og kunder, og jobber i tillegg aktivt som strategisk rådgiver for flere av selskapets største kunder. Ricardo er lidenskapelig opptatt av å hjelpe selskaper skape vekst eller økt verdi ved hjelp av media og kommunikasjon.

Elin Nørve

Gründer av Future Leaders

Tittel på foredrag: Hvordan lede i det nye næringslivet

I dette foredraget gir Elin en introduksjon til ledelsesmodellen i Future Leaders. Future Leaders er ansvarlig for leder og talentutvikling i selskaper som Storebrand og DNB og fokuserer på hvordan å lede i det nye næringslivet. Dette inkluderer fokus på selvledelse, gi-slipp ledelse og trippel bunnlinje

Elin Nørve er gründer av Future Leaders som jobber med mobilisering og utvikling av ledere som tar tak i bærekraftsutfordringer. Future Leaders opererer i Europa og Afrika og har tatt mer enn 4000 unge ledere gjennom sine programmer.

Geir Østby

Norgessjef Klarna

Tittel på foredrag: Slik vil Klarna utfordre Facebook og Google, og være en vekstpartner for sine kunder

Klarna skal ikke lenger bare sørge for enkle og fleksible betalingsløsninger, men også levere markedsføringstjenester for å drive vekst for sine tilsuttede butikker. Kostnadene for markedsføring er i dag både for dyrt og for lite effektivt for mange norske butikker. Med Klarnas Growth Partner-program skal Klarna hjelpe butikkene med å få raskere vekst og ekspandere videre.

Geir Østby har en bakgrunn fra Posten/Bring og fulgt fremveksten og utviklingen av e-handel i Norden de siste 20 årene. De 2 siste årene har Geir vært Norgessjef for Klarna og leder deres norske virksomhet med uforminsket entusiasme for å bidra til at norske partnere skal begeistre deres kunder og lykkes .

Espen Karlsen

Administrerende direktør Jernia

Tittel på foredrag: Varehandelen og det grønne skiftet – Jernias bærekraftsreise så langt

Espen har ledet Jernia siden april 2017, med stort fokus på kundetilfredshet. Han er overbevist om at varehandelen er nødt til å bidra aktivt til den grønne omstillingen. Han leder Jernia mot å kunne operere innen en sirkulær forretningsmodell. Dette innebærer å leie ut verktøy i stedet for å selge dem, tilby omfattende reparasjonstjenester, og finne måter å resirkulere materialer og komponenter når de når slutten av sin levetid. Under Espens ledelse har Jernia klare mål om å selge varer som varer, og bidra til et skifte fra bruk-og-kast-samfunnet til ta-vare-på samfunnet.

Espen Karlsen er utdannet kokk, og har i tillegg studert kjøkken- restaurantledelse og hotelladministrasjon ved Norsk hotellhøgskole i Stavanger. Han jobbet i 15 år for Nordic Choice som nordisk salgsdirektør, og som hotelldirektør ved blant annet Farris Bad og The Thief. Fra 2013 til 2017 ledet han Raise Gruppen, som eier og driver tre frisørkjeder med 150 frisørsalonger i Norge og Sverige under merkenavnene Nikita, SaySo og Headmaster.


Jeanette Galtung Døsvig

Byråleder Redink Vest

Tittel på foredrag: Gamification, Minecraft og Byutvikling

Jeanette Galtung Døsvig er byråleder i Redink Vest, hun har jobbet i Redink siden 2010, først i Oslo, så i Bergen fra 2016. Redink er et kommunikasjonsbyrå med ekspertise innen merkevarebygging, strategi, innholdsmarkedsføring og design. De jobber i dag med kunder som: Lerøy, Sylvsmidja, Orifarm, Dokken 2050, Helse Bergen, Museum Vest og Harris Advokatfirma. Jeanette jobber som strategisk rådgiver for sine kunder med særlig fokus på innhold og kanaler.

Roger Holthe Olsen

CEO iGlow

Tittel på foredrag: E-handel 2.0 – Hvordan Direct2Consumer e-handel kan gi deg et globalt marked!

Retail og varehandel i Norge har vært gjennom utfordringer på rekke og rad de siste årene, og norske butikker og nettbutikker har gått fra en nasjonal og nordisk konkurransesituasjon til en global. Nå gir fremveksten av Direct2Consumer-netthandel norsk retail muligheten til å ta opp konkurransen i et internasjonalt marked.

Tidligere medgründer av netthandelssuksessen Dyrekassen.no, CEO i det internasjonale kosmetikkselskapet iGlow.no og gründer og eier av investeringsselskapet Rocket Venture, Roger Holthe Olsen, kommer nå til Market Remix for å fortelle om hvordan norsk retail kan lykkes på en global retailscene.

Foto: Helge Skodvin

Tone Helene Angsund

Konsulent Trigger Oslo

Tittel på foredrag: Hvordan vinne kundene?
Dette blir et inspirerende foredrag med mye energi, og mange spennende caser.
Kombinert med tips du kan bruke i morgen. Dette et foredrag du ikke vil gå glipp av.

Tone er et fyrverkeri på scenen. Hun har en egen passion for kundene sine som er helt unik. Tone elsker og lage jobber som betyr noe for folk, sprenger grenser, og som alltid kan dokumentere effekt. Sammen med kundene sine har hun vunnet det meste som er mulig å vinne i inn, og utland. Tone har jobbet med kommunikasjon og teknologi i over 20 år, men startet din karriere som nissemor og svæmmelærer.

Christian Brosstad

Kommunikasjonsdirektør Atea

Konferansier på MRKT REMIX 2022!

Foredrag: Hvor blir annonsørkronene av?

Det internasjonale reklame- og mediemarkedet er et uoversiktlig marked med altfor mange aktører og mellomledd. Dette fører til at store summer forsvinner på veien fra annonsør til publisist, og det er en reell fare for datasikkerheten til annonsørene.

TRY har sammen med teknologiselskapet Adnuntius derfor valgt å se på hvordan man kan utfordre dette markedet, og gi bedre oversikt over hele verdikjeden og annonsekronene til annonsørene. De siste to årene har de utviklet plattformen C•ALT. Plattformen er helt transparent, og gir direkte integrasjon med norske redaktørstyrte mediehus. Fra første kampanje gikk live i plattformen høsten 2021 og frem til idag ser vi resultater som er utelukkende gode for annonsøren, samt øvrige aktører i nettverket. Nå kommer de på MRKT REMIX for å fortelle om siste case gjort i samarbeid med en av Norges største annonsører!

Hanne Gilje Sekse

Head of digital TRY Opt

Hanne er digitalt ansvarlig i TRY Opt, og jobber med digital strategi, innovasjon, og innsikt og analyse. Hun har bred erfaring innenfor mediefeltet og rådgivning, og jobbet med store norske og internasjonale kunder på tvers av kategorier og tjenestefelt. Hanne har et stort engasjement for faget, og er opptatt av å hele tiden utfordre og teste for å skape mest mulig effekt for at kundene skal lykkes.

Henrik Hernes

Programmatisk ansvarlig TRY Opt

Henrik jobber i dag som Digital Rådgiver i TRY Opt, og har fagansvaret for programmatisk annonsering og martech. Han er en erfaren digital strateg med variert bakgrunn fra både nasjonale og internasjonale byrå og kunder. Henrik har tidligere jobbet som programmatisk ansvarlig og med utvikling av markedsføringsteknologi i et av de store internasjonale mediebyråene, og var senest i det digitale konsulentbyrået Amidays hvor han var partner.

Våre Partnere