Gjør deg klar for fremtidens markedsføring!

Denne konferansen er et must for alle som er lidenskapelig opptatt av å være i forkant av den stadig skiftende forretningsverdenen. Hvis du ønsker å holde deg oppdatert på de nyeste trendene og best practices innen markedsføring, markedsteknologi, ledelse og bærekraft, så kan du ikke gå glipp av dette arrangementet!

Vår konferanse samler bransjeledere, eksperter og innovatører for å dele sine innsikter, erfaringer og suksesshistorier. På vår konferanse vil du få innsikt i de nyeste verktøyene og teknologiene som brukes i dagens marked, og hvordan de kan hjelpe deg med å optimalisere dine markedsføringsstrategier. Du vil også få lære av beste praksis innen ledelse og bærekraft, og hvordan disse faktorene spiller en avgjørende rolle i dagens forretningslandskap.

Deltakelse på denne konferansen er en unik mulighet til å være i forkant av bransjen, få verdifull innsikt og inspirasjon, og bygge verdifulle relasjoner med andre fagpersoner. Ikke gå glipp av sjansen til å delta på årets mest innovative og spennende konferanse om markedsføring, markedsteknologi, ledelse og bærekraft. Meld deg på nå og sikre deg din plass!

ons. 31. mai

MRKT REMIX 2023

08:30 - 15:30
Scandic Flesland Airport, Lønningsvegen, Blomsterdalen, Norge
Pris SRF-medlemmer: 3950,- eks. mva ll Ikke-medlemmer: 4450,- eks.mva
Arrangementet er ferdig.

Eirik Norman Hansen

Foredragsholder og rådgiver

Tittel på foredrag: Se forbi det åpenbare!

Vi lever nå i en eksponensiell revolusjon. Kunstig intelligens, teknologisk utvikling, endringer og utfordringer og alt dette må vi ta forholde oss til. Vi har aldri noen sinne kunne gjøre så mye som det vi kan akkurat nå pga. denne utviklingen. Hva betyr den for oss mennesker, våre organisasjoner og ikke minst for samfunnet vårt. Gjennom et gasjerende, inspirerende og tankevekkende foredrag vil jeg ta dere med inn i en fantastisk verden av muligheter - vi må se forbi det åpenbare og gripe alle de fantastiske mulighetene vi har!

Eirik Norman Hansen er futurist, teknologioptimist, og en av Norges mest etterspurte formidlere. Han har et øye for samfunnstrender og hjelper bedrifter i inn- og utland med å vokse og tilpasse seg den digitale verden. Han er spesielt opptatt av hva teknologi betyr for mennesker, organisasjoner og samfunn, og hvordan utviklingen vil påvirke nettopp din bransje.
Han er tilknyttet Ideas Lab som Senior Researcher, underviser på Høyskolen Kristiania og forfatter av boken «Når juss møter AI». Han er utdannet siviløkonom med master i teknologiledelse og har over 20 års erfaring som leder, rådgiver og forretningsutvikler.

Kremena Yordanova

Reebok, part of adidas Group

Tittel på foredrag: Brand-building experiences in a customer-first world

In this keynote session Kremena will cover the importance of customer first experiences- Over the last few decades, new technology has given rise to loads of new possibilities for businesses and consumers, but with that, it’s also significantly increased what consumers demand from businesses in terms of convenience, speed, consistency and personalisation . Join if you would like to get a deep understanding of your consumers.

Kremena is a leader focused on combining data-driven decision-making and using your intuition to guide strategy. Her strengths stem from putting team building and innovation at the center of all she does. She started her career back in 2007 at Adidas in supply chain and transitioned to digital marketing over the years. Almost always Amsterdam based she crafted proven record of deliverables within Retail Footlocker key account management and ecom. Her latest role as director digital marketing activations allows her to be in the center of all marketing channels and the role they play. Kremena is passionate about storytelling and brand purpose.

Richard Shotton

Founder of Astroten

Tittel på foredrag: Hacking human nature: how applying behavioural science can make your marketing more effective

If you are in the business of influencing decisions, you need to understand what drives them. In this talk we'll explore how consumer behaviour is shaped by psychological shortcuts. These shortcuts are prone to biases; and, if we are aware of these biases, we can align our communications with human nature, not against it.

We'll discuss the fascinating ways in which behavioral biases shape human behaviour and how these findings can be simply and practically applied.

Richard Shotton specialises in applying behavioural science to marketing. He has worked in marketing for 23 years and helps brands such as Google, Facebook, BrewDog and Barclays with their challenges. He is the author of The Choice Factory, a best-selling book available in twelve languages, which explains how behavioural science can solve business challenges. His new book, The Illusion of Choice, came out this March. In 2021 he was made an honorary fellow of the IPA and an associate of the Moller Institute, Churchill College, Cambridge University.


Jøri Gytre Horverak

PhD/Psykolog og grunnlegger og medeier i Sense Psykologi & Konsulenttjenester

Tittel på foredrag: “It takes two to tango!” - ...men hva må medarbeiderne ha for å engasjere seg slik lederen ønsker og organisasjonen trenger?

Jøri Gytre Horverak er grunnlegger og medeier i Sense Psykologi & Konsulenttjenester AS. Hun er psykolog med doktorgrad innen organisasjonspsykologi. I Sense er Jøri fagansvarlig psykolog, og jobber til daglig med leder- og organisasjonsutvikling, lederveiledning, konflikthåndtering, varslingssaker og kriser, samt som klinisk psykolog.

Kari-Anne Grude

Global Marketing Director hos King Oscar

Tittel på foredrag: Hvordan bli nr. 1 i USA – hva er suksess oppskriften?

Kari-Anne Grude, Global Marketing Director hos King Oscar. Styremedlem. Nysgjerrig leder med lidenskap for innovasjon. Kompetanse innen internasjonale markeder, dagligvarehandel, FMCG, bank, mote og mat. Tidligere erfaringer fra Orkla, Unilever, Lilleborg, Pierre Robert og GE Money Bank.

Kaj Johansson og Peter Lundberg

Gründerne av Kapero

Tittel på foredrag: Busy is the new stupid -The hidden potential in reengineering marketing

Marknadsförare runt om i världen har under de senaste åren fokuserat på den digitala transformationen, men nu har tiden kommit för ett skifte av fokus. Kapero visar vägen framåt utifrån utmaningar och insikter från riktiga case hos stora nordiska annonsörer. Några områden som kommer beröras är brand vs taktiskt, content vs media samt organisation vs process.

Kaj och Peter, två av grundarna till Kapero, managementkonsulter inom marknadsföring och media har under 20 års tid arbetat med mer än 80 större bolag som Ikea, H&M, Scania, ICA, Swedbank, Telia, Oatly, Arla, TV4, Aller media.

Sara Billington Saeme

Head of Martech and Adops, Publicis Drive

Tittel på foredrag: MarTech – fra luftslott til strategi!

Sara kommer og deler noen perspektiver på hva hun mener er viktig for å lykkes med å realisere verdien i markedsføringsteknologi! Hun vil fortelle en historie om Anne Annonsør og hennes eventyrlige jakt på den hellige gral innen markedsføringsteknolog! En historie som bygger på erfaringer i samarbeid med mange ulike annonsører – i et litt annet format.

Sara ramlet rett fra Blindern hvor hun gikk samfunnsvitenskap og inn i martech for 5 år siden. Siden det har hun jobbet i byrå med en rekke ulike annonsører og partnere for å løse problemer og skape vinninger gjennom bruk av data og teknologi!

Helene Frihammer

Regiondirektør | NHO Vestland

Tittel på foredrag: Rikets tilstand

Severin Roald og Ole Henrik Stubberud

Administrerende direktør og partner i GK Norge & Kreativ Leder og partner i GK Norge

Tittel på foredrag: Glem B2B. På tide å tenkte B2H.

Når bedrifter skal kommunisere til bedrifter glemmer de fleste at de egentlig snakker til mennesker som tenker og føler. Fremtiden krever at du tenker mer B2H – Business to Humans.

Severin Roald og Ole Henrik Stubberud fra Geelmuyden Kiese deler erfaringer og inspirasjon fra internasjonale kommunikasjonstrender, med særlig fokus på bedriftskommunikasjon.

Severin Roald er administrerende direktør og partner i GK Norge, og er tidligere kommunikasjonsdirektør i Statkraft, Telenor Group og Telia Norge. Han har også vært informasjonssjef i Aker Solutions og landsjef for Burson-Marsteller i Qatar. Severin har jobbet med alle sider av kommunikasjonsfaget og ledet arbeidet med noen av de største kampanjene i Norge.

Ole Henrik Stubberud er Kreativ Leder og partner i Geelmuyden Kiese. I over 20 år har han jobbet med strategiutvikling, konsept- og idéutvikling. Alltid med kreativitet som verktøy for å skape best mulig effekt. Hans arbeider er premiert i nasjonale og internasjonale kreative konkurranser. Under Stubberuds tid som kreativ leder har GK blant annet blitt mestvinnende byrå i det som blir kalt verdensmesterskapet i content, Content Marketing Awards, i seks år på rad.

Tom Georg Olsen

Styreleder, mentor investor og foredragsholder

Tittel på foredrag: Tillit som strategi

Hvorfor er tillit viktigere enn noen gang, hvorfor er den så høy i Norge og hvordan bygge en tillitskultur i egen organisasjon?

Britt Nilsen

Head of Sustainability, Schibsted

Tittel på foredrag: Hvordan er bærekraft integrert i strategien til Schibsted?

Britt Nilsen er utdannet siviløkonom og revisor. Hun har jobbet i Schibsted i snart 25 år i tre perioder. Hun har også jobbet i Arthur Andersen, Scandinavia Online og Elkem. Hun har alltid hatt jobber innen økonomi inntil desember 2017 da hun tok over stillingen som bærekraftsjef i Schibsted. Hun har etter det supplert med et masterkurs i grønn vekst som konkurransekraft fra BI Handelshøyskolen, online kurs i Business Sustainability Management på University of Cambridge og blitt sertifisert som mangfoldsleder gjennom SEEMA.

Foredraget er på engelsk.

Christopher Mortensen

Director Strategy and Positioning Footprint, en del av Sopra Steria

Tittel på foredrag: Hvordan skille seg ut når alle snakker om bærekraft?

Det er fortsatt mulig å bygge verdifulle merkeposisjoner ved å engasjere seg i bærekrafttema som klima og miljø. Grønn markedsføring er helt nødvendig risikosport. Bærekraft har gått fra valgfag til lovkrav. De aller fleste selskaper vil måtte gjøre betydelige investeringer i grønn omstilling i nær fremtid, og mange ønsker avkastning på denne investeringen. Det skal lønne seg å være bedre enn de andre, også på bærekraft. Grønne fortrinn fortjener oppmerksomhet og bør brukes for å oppnå markedsfordeler. Samtidig er konsekvensen av å trå feil betydelig. Bøtesatsen for grønnvasking er satt til inntil 4% av omsetning, så her må markedsførere opptre ansvarlig.

Christopher er grunnlegger av Footprint, nå en del av Sopra Steria. Han har jobbet med en lang rekke av landets mest fremoverlente brands og bedrifter på temaet.

I foredraget får du en praktisk og inspirerende innføring i metodikken de bruker i jakten på de mest attraktive posisjonene, samt gode råd for å unngå å gå i grønnvaskingsfella.

Christian Brosstad

Kommunikasjonsdirektør Atea

Konferansier på MRKT REMIX 2023!

Våre Partnere