Første samling gjennomført - Om samling 2:
Alle bedrifter har informasjon/data om sine kunder, men få bruker denne informasjonen til mer enn å fakturere eller å slå opp navn og telefonnummer. Uten at du vet det, sitter du på en potensiell gullgruve, for ikke å snakke om et konkurransefortrinn. Effektivisering, automatisering, tilpasset kommunikasjon er noen av nøkkelordene. Gjennom teknologi og kompetanse kan du utnytte denne kundeinformasjonen/dataen til din fordel.
Mange opplever at – selv om det høres veldig attraktivt ut – er dette komplisert og uoversiktlig. Svaret på det er både ja og nei; det handler om å angripe temaet på riktig måte.
SRFs Masteclass i Kundedata gir deg en verktøykasse for å kunne skape suksess av bedriftens kundedata. Kurset tar for seg mulighetene, og organisasjons- og teknologiutfordringene, og vil gi deg kompetansen for å skape suksess.
Første steg i denne reisen er å forstå hvor bedriften står nå.
Som en smakebit til dette kurset skal vi sammen på Nettverk for markedsføringsledere gjennomføre en liten modenhetsanalyse av egen bedrift for å forstå vårt utgangspunkt.
Om Nettverk for markedsføringsledere:
Tidligere i år undersøkte vi om det er interesse for et eget nettverk for markedsføringsledere i medlemsbasen vår. Responsen var veldig godt, og derfor arrangerte vi en workshop med en bred gruppe markedsføringsledere for å definere deltakernes behov, og nettverkets formål og innhold. Vi mottok mange verdifulle innspill, og har nå utformet strukturen for det første møtet i en serie av arrangementer.
Nettverket vil bestå av en rekke workshops der SRF arrangerer noen samlinger, og deltakerne, delt inn i grupper, får tildelt oppgaver de sammen må løse mellom hver samling.
Arrangementet vil legge vekt på erfaringsutveksling i små, faste grupper basert på deltakernes ansvarsområder. Workshopens temaer vil speile bransjens trender og utfordringer, basert på tilbakemeldinger fra vår fokusgruppe. Målet er at deltakerne skal dele innsikt, samarbeide og løse felles utfordringer.
Vi legger vekt på å sette sammen grupper hvor deltakerne har lignende arbeidshverdager, slik at diskusjonene og erfaringsutvekslingen kan være så relevante og nyttige som mulig.
Arrangementet er gratis og eksklusivt for SRF-medlemmer som leder markedsføringsarbeidet i sine egne selskaper, og ikke for de som utfører markedsføring for kunder.