Bli med på årets høydepunkt for deg som jobber med salg eller salgsledelse!

Ønsker du å ta salgsarbeidet din til nye høyder? Vil du lære deg de nyeste og mest effektive salgsteknikkene? Da er Salgskonferansen det perfekte stedet for deg!

Vi inviterer deg til å bli med på årets happening for de som jobber innenfor salg og kundeopplevelser, der vi samler de mest fremtredende ekspertene innen fagfeltene. Salgskonferansen er den ultimate faglige arenaen for alle som jobber med salg eller salgsledelse!

Hva kan du forvente på Salgskonferansen?

  1. Inspirerende foredrag: Du vil høre fra toppledere og bransjeeksperter som har oppnådd betydelige resultater. Salgskonferansen har alltid et variert innhold som retter seg mest mot alle typer salg.
  2. Praktisk kunnskap: Våre talere vil dele sine beste salgsteknikker og strategier som du kan implementere umiddelbart. Du vil lære hvordan du kan identifisere kundens behov, overvinne innvendinger og lukke avtaler på en måte som skaper langsiktige kundeforhold.
  3. Nettverksmuligheter: Salgskonferansen er en perfekt mulighet til å utvide ditt faglige nettverk. Du vil møte andre selgere, ledere og potensielle samarbeidspartnere. Etter konferansen arrangeres det AfterSales for deltakerne på Salgskonferansen. På AfterSales settes deltakerne sammen i grupper, og i gruppene skal man hjelpe hverandre med leadsgenerering. Husk å kjøpe billett til begge deler!
  4. Ekstra materiale: Som deltaker på Salgskonferansen vil du motta presentasjonene til foredragsholderne med verktøy som vil hjelpe deg med å fortsette din personlige og faglige utvikling etter konferansen.

Ikke gå glipp av denne sjansen til å få inspirasjon, utvide din kunnskap og knytte verdifulle kontakter. Billetter til Salgskonferansen er begrenset, så sikre deg din plass nå!


For deltakerne på Salgskonferansen tilbyr vi et eget nettverksarrangement etter konferansen; AfterSales!

Bli med på årets mest spennende nettverksarrangement - AfterSales! Et eksklusivt tilbud skreddersydd for deltakerne på Salgskonferansen. Vi gir deg muligheten til å ta fordel av et unikt samarbeidsmiljø, der deltakerne kan styrke sine forbindelser og maksimere sin salgssuksess.

På AfterSales settes deltakerne sammen i grupper, og i gruppene skal man hjelpe hverandre med leadsgenerering. Årets nyvinninger at du kan ønske deg hvem du skal være på gruppe med! Dette gjelder for de som er påmeldt innen 24. oktober. Påmeldte etter den tid blir plassert i ledige grupper. Vår innovative plattform vil analysere ønskelistene og danne optimale grupper basert på deltakernes preferanser. Her vil alle få oppfylt minimum to ønsker. Tenk deg å bli plassert sammen med akkurat de riktige personene som kan hjelpe deg med å skaffe kvalifiserte leads og booste ditt salgsarbeid. Dette er en unik mulighet til å jobbe sammen med andre dyktige salgsprofesjonelle og utvide ditt forretningsnettverk.

AfterSales er et sosialt arrangement som også gir deg muligheten til å slappe av og knytte sterke bånd med likesinnede - det vil også bli servert middag til deltakerne på AfterSales, og mulighet for å kjøpe seg ønsket drikke i baren. For å delta på både Salgskonferansen og AfterSales må du kjøpe den billetten som inkluderer begge deler.

tor. 09. november

Salgskonferansen 2023

08:30 - 20:00
Media City Bergen AS, Lars Hilles gate, Bergen, Norge
Konferansebillett medlemmer ink Aftersales kr 4450.-. Konferansebillett medlemmer eks Aftersales kr 3950.-. Konferansebillett ikke medlemmer ink Aftersales kr 5450.-. Konferansebillett ikke medlemmer eks Aftersales 4950.-. Alle priser er eks. mva. Bindende påmelding.
Arrangementet er ferdig.

Peter Mattsson

Grunnlegger og eier av Ambio

Et foredrag der du bestemmer innholdet! Alt kan skje, men uansett vil det bli bra!

I konferansens aller siste foredrag skal publikum få bestemme hvilket tema vi skal innom. Peter Mattsson har lang erfaring innen de fleste salgsområder og stiller seg tilgjengelig for å bli utfordret av publikum. Trenger du mer utfylling av temaene avslutning, forhandlingsteknikk, retorikk, avdekking av behov, oppfølging – mulighetene er uendelige – og det er helt opp til deg og resten av publikum!

Peter Mattsson er grunnlegger og eier av Ambio – et nordisk konsulentfirma som jobber med opplæring i salgsledelse, kommunikasjon, salgsstrategi, lederskap, salgstrening på alle nivå, også innen kundeservice og support. Mattsson har jobbet med selskaper som Carlsberg, Schibsted, ORKLA foods, RedBull, Telenor, ViaPlay, Atea, Nordea, og mange flere.

Mattsson er en verdsatt foreleser, foredragsholder og forfatter forfatter av boken; Ledarskap bara det bästa

Anna Ekblom

Retorikkonsult och föreläsare - Snacka Snyggt AB

Tittel på foredrag: Moderne argumentasjonsteknikk - kunsten å overbevise

Noen tror at å argumentere handler om å være steinhard og bestemt. Men å overbevise handler ikke om å vinne over motparten - det handler om å vinne over motparten til din side. I foredraget moderne argumentasjonsteknikk viser retoriker Anna Ekblom deg hvordan du overbeviser på en måte som gjør at lytteren har lyst til å gjøre som du foreslår. Hun går igjennom hvordan du håndterer de psykologiske mekanismene som hindrer mennesker fra å bli overbevist, hvordan du argumenterer diskret og hvordan du håndterer innvendinger. Du får verktøyene du trenger for å få igjenom ditt forslag - ikke for at du er «hardest», men for at du er smartest.

Anna Ekblom er retoriker og deleier på Snacka Snyggt Retorikbyrå i Stockholm. Hun foreleser i alt fra forhandlingsteknikk til kommunikativt lederskap og inviteres ofte inn som retorikkekspert i media og medvirker i TV4 Nyhetsmorgon. Anna har en bachelor i retorikk og en bachelor i psykologi, begge fra Lunds Universitet.


Eric Thyrell

Foredragsholder

Tittel på foredrag: Våg å tenke stort

Foredraget handler om mot til å møte endring og utfordringer. Foredraget tar opp spørsmål som: Hvilke faktorer kan begrense organisasjoner og bedrifter fra å lykkes med endring eller fra å nå sine mål? Hvilke verdier er viktige å ha med seg for å lykkes i en skiftende verden og et utfordrende marked?

Eric Thyrell er en av Sveriges mest bookede foredragsholdere med flere foredragsholderpriser bak seg. Eric har også oppnådd den gjeve internasjonale tittelen «Diamond speaker». Han har en egen evne til å formidle viktige budskap med både humor og alvor.

Anders Solstad

Business developer - digital workplace, ATEA

Tittel på foredrag: Salgsrevolusjon med kunstig intelligens - Fra selger til superhelt

I en digital tidsalder står salgsyrket ved en korsvei. Hvordan kan kunstig intelligens forsterke selgerens evner? Anders Solstad, forretningsutvikler for digital arbeidsplass hos ATEA, vil i dette foredraget dykke ned i hvordan teknologi kan transformere salgsprosessen. Han vil vise hvordan selgerens unike egenskaper, kombinert med den nyeste teknologien, kan bli superkrefter i salgsverdenen.

Daglig jobber Anders Solstad sammen med noen av Norges største selskaper, veileder dem gjennom deres digitale transformasjon og hjelper dem med å integrere teknologi i deres arbeidsflyt. Anders kombinerer teknologi og forretningsinnsikt, og gir deg verktøyene for å manøvrere i den digitale salgsverdenen med aktuell teknologi.

Hannah Ajikawo

Sales Coach

Tittel på foredrag: B2B Sales Discovery - how to help Prospects buy from you

In this talk, Hannah will take us on a journey- more specifically the buyer journey to help us examine the ways we can adjust our go to market motions for 2024 and beyond.

Hannah is the CEO & Founder of Revenue Funnel, proud boy Mum and a lifelong student of sales. She spends most of her time simplifying go-to-market strategy and execution, and has run programs for Splunk, Google, Thermofisher and Red Flag Alert. An advocate for diversity in sales through her role at Sistas in Sales, Hannah has also developed a habit of airing her views and perspectives on B2B sales today. This has led her to be voted a Linkedin Sales Influencer, A Linkedin Sales [in]sider a Sales Influencer to watch as recommended by Builtin, and 1 of 100 Powerful Women in Sales for 2 years in a row, as voted by Demandbase. Through her infectious sales videos, and thought-provoking posts, Hannah obsesses over ways we can continuously deliver value to our customers.


Øistein Smith-Strøm

Chief Commercial Officer, Telekom i Eviny

Tittel på foredrag: Fra produktsalg til rådgivende verdisalg

Hva gjør man når det hypermoderne produktet man har levert og tjent gode penger på, blir en hygienefaktor for kundene? Eviny har levert fiber til bedrifter på Vestlandet i over to tiår, og vi vet at vi er dyktige på produktsalg. Men, markedet har endret seg, og fiberen alene er ikke lenger et salgsargument. Bedrifter får tilnærmet samme tjenesten levert uansett hvilken leverandør de velger. Vi vet at vi kan fortsette å selge fiberprodukter, men på et eller annet tidspunkt er markedet mettet. For å ha livets rett må du søke nærliggende markeder, og det krever mye, spesielt for en tradisjonell organisasjon i et konservativt marked.

I 2022 startet vi et kompetanseprogram for å heve oss fra produktsalg til rådgivende verdisalg. Fokuset ligger på å identifisere hvordan vi skaper verdi for kundene, og kan bli en samarbeidspartner som bidrar til å løse noen av deres problemer. Vi har enda en vei å gå, men har begynt å se resultater rundt hvordan vi tenker på verdien vi kan skape sammen med kundene våre.

Øistein har en bachelor i markedsføringsledelse fra Handelshøyskolen BI, og er videre utdannet siviløkonom fra Universitetet i Stavanger. Siden 2015 har han jobbet hos Eviny som produktutvikler, produktsjef og nå Chief Commercial Officer. Siden starten i Eviny har han hatt ansvar for et produkt som på noen få tiår har gått fra å bli sett på som det nyeste og kuleste, til å bli et hygieneprodukt få tenker over – men som samtidig er livsviktig for kunden.

Nå har han sammen med salgsavdelingen startet en liten revolusjon, med mål om å gå fra den klassiske produktselgeren til en rådgivende verdiselger.

Ole Konrad Fjeldstad Iversen

Senterleder Vestkanten Storsenter

Konferansier under Salgskonferansen 2023!

Harald Harung

Strategisk Partnersjef i Avarn Security

Deltaker i paneldebatten

Hvis du vil få øynene til Harald Harung til å gnistre, vet jeg om i hvert fall tre tema som fungerer:

Sportsklubben Brann, buekorps eller sikkerhet.

Harald har jobbet med salg av sikkerhet i over 25 år. Han var den første til å vinne «Årets unge selgerforbilde» tilbake i 2014 og brenner for salgsfaget.

Han har i dag ansvaret for blant annet strategiske partnerskap og selskapets salgsakademi, hvor formålet er å utvikle morgendagens selgere i en bransje hvor tillit er avgjørende.Harald mener at oppsøkende salg er en profesjon – du må være produktet og kontinuerlig utvikle deg og din fremtreden, slik at dine kunder opplever reell verdi

Silje Kopperstad-Olsnes

Salgssjef, Schibsted Marketing Services

Deltaker i paneldebatten

Silje Kopperstad-Olsnes er en dedikert fagperson innenfor markedsføring, salg og ledelse. Hun har over 15 års erfaring i salgsbransjen, hvorav mer enn 10 år har vært i roller som salgsleder og markedssjef. Silje er i dag salgssjef for Schibsted Marketing Services Bergen der hun leder et suksessrikt salgsteam, som jobber med å levere skreddersydde annonseløsninger for deres kunder.

“Fun”fact: Havnet på legevakten med en alvorlig allergisk reaksjon på sitt eget utdrikningslag og gikk glipp av hele greien…

Per-Erik Pedersen

Regionsdirektør i Atea

Deltaker i paneldebatten

Salgsdirektør i Atea gjennom de siste 10 årene, tidligere jobbet som salgssjef og selger i Lyd og bilde bransjen. Tidlig inne i salgsyrket gjennom familiebedrift innen dagligvarer. Genuint opptatt av verdisalg, salgsprosesser og hvordan gjennom våre offerings skape verdi for våre kunder. Erfaring fra ulike ledertreningsprogrammer gjennom AFF, Ord til Handling og Søstrene Ihlen.

Våre Partnere