Social Media Days Bergen er et regionalt arrangement som krydrer det faglige programmet med lokal forankring og ekspertise. Dette blir femte gang vi samles i Bergen, denne gang i tett samarbeid Forse events.
I tillegg til et sterkt faglig program, har vi har stort fokus på interaksjon mellom deltakerne, og din mulighet for å påvirke hva som formidles.
Påmeldingen er nå åpen, flere foredragsholdere kommer fortløpende!
Bindende påmelding.
Tittel på foredrag: How to generate value from your B2B marketing initiatives on LinkedIn
David heads up strategy at one of the best LinkedIn Marketing agencies in the Nordics and has been working with content distribution and media for the last decade, specialising in finding ways to optimise content distribution. He His talk will adress how to generate value from your B2B marketing initiatives on LinkedIn, what you need to know about LinkedIn in 2023 as well as hands-on tips and tricks how to outsmart your competition and algorithms.
Tittel på foredrag: 3 grunner til at innholdet ditt ikke treffer på Instagram
De fleste norske merkevarer bruker sosiale medier for å nå ut til interessentene sine, men dessverre går 9 av 10 frem på feil måte. Dette betyr at altfor mange kaster tid og penger ut av vinduet – og at de i samme dragsug går glipp av et enormt potensiale til å skape langsiktig verdi. Frida beskriver de største fallgruvene på Instagram og kommer med konkrete eksempler på hvordan du heller bør tenke for å engasjere din målgruppe.
Frida blir fysisk uvel av selvopptatt innhold fra merkevarer i sosiale medier – og skulle ønske flere tok målgruppene sine på alvor. Til daglig leder hun sosiale medier-byrået Furore, men det hun kanskje er mest kjent for er Instagram-kontoen @frida.tegner, hvor hun deler politiske innlegg som ofte går viralt. Tidligere har hun vært med på å bygge Amnesty sin Instagram-konto til å bli blant de største i landet. Og er det en ting hun har erfart, så er det at ingenting slår en god organisk tilstedeværelse i sosiale medier, uavhengig av hvilken kanal du prioriterer. Dette, og mye mer, skal hun fortelle om på Social Media Days.
Tittel på foredrag: Personvern ved bruk av amerikanske skyleverandører og sosiale medier i markedsføring
John har lang erfaring med praktisk personvernrådgivning til både offentlig og privat sektor. Han har god innsikt i og erfaring med de problemstillinger som kan oppstå og de forhåndsregler som må tas ved bruk av internasjonale skyleverandører.
Tittel på foredrag: Performance og merkevarebygging med influencers
Smood booker mellom 50 og 100 influencers hver måned og har gjort det i flere år. Vi snakker om hvordan du kan gjøre influencer-markedsføring salgsdrivende samtidig som du bygger merkevare. Vi deler suksess-faktorer og fail-faktorer, tips og triks og øser av våre erfaringer.
Tittel på foredrag: 7 trender som bør påvirke din SoMe-strategi i 2023
Du har hørt det før. Trendene som skal revolusjonere måten du tenker på og som du "bare er nødt til å ta en del i". Det får du ikke her. For du må ingenting. Derimot det kan være lurt å velge og velge bort ting basert på hva du tenker passer for deg og din merkevare. Som passer sammen med din strategi. Ikke havne bakpå fordi du ikke kjenner til det.
Noen trender varer og tilpasser seg over flere år, andre forsvinner like fort som de dukker opp. Jeg har sett på og satt sammen hva flere anser som viktigste trendene for sosiale medier i 2023 og vil dele mine funn med deg!
Med mer enn 16 år innen kommunikasjonsfaget har Mats opparbeidet seg en variert og solid kompetanse innen kommunikasjon, markedsføring og salg fra bedrifter som Fjordkraft, Knowit, SK Brann og UiB. Siden august 2022 har Mats jobbet som Rådgiver i Synlighet og hjelper kunder med å lykkes på nett gjennom å jobbe kreativt, strategisk og strukturert med kommunikasjon og markedsføring.
Tittel på foredraget: TikTok for merkevarer
Tittel på foredrag: Tenk langsiktig i SOME annonseringen din – det er viktig å tenke helhet og kundereise fremfor kortsiktig fokus på konverteringer.
Marion er en strukturert og engasjert rådgiver innen datadrevet markedsføring i Knowit Experience. Hun jobber på tvers av digitale kanaler og spesialisert mot sosiale medier. Hun er opptatt av innsikt og analyse som grunnlag for å kunne lage gode strategier
Hilde har over 15 års erfaring som rådgiver innen digital markedsføring. Hilde trives best med å jobbe på tvers av etablerte fagområder med en helhetlig og tverrfaglig tilnærming