Social Media Days Bergen 2019
tor. 06. juni, kl 09:00 - 15:30

Konferansen Sosial Media Days Bergen er en årlig konferanse der vi inviterer bedrifter og organisasjoner til en 1 dags konferanse der tema er hvordan bedrifter og organisasjoner kan nytte sosial medier i sine brand- og markedsaktiviteter. Konferansen har som mål å presentere topp foredragsholdere til arrangementet og utvikle arrangementet til en viktig møteplass for alle som jobber med og er opptatte av sosiale medier.

Social Media Days Bergen 2019

09:00 - 15:30
Scandic Ørnen, Lars Hilles gate, Bergen, Norge
Early-bird pris, frem til 1. mai: 2990,- eks. mva Etter 1. mai: 3450,- eks. mva

Mia Landsem

Bildetyvjeger, fighter & gamer

Helt siden hun var liten har Mia Landsem ønsket å gjøre noe med mening og hun har alltid blitt provosert av urettferdighet.

Hun har vært aktiv innen gaming, men er også norgesmester og nordisk mester i taekwondo. For tiden holder hun på med en bachelor i trening, coaching og idrettspsykologi ved Norges idrettshøgskole i Oslo, men har de siste årene brukt veldig mye tid i kampen mot folk som sprer private bilder.

Sammen med flere andre dataeksperter, som ønsker å være anonyme, og en hjemmebygd PC som står plassert et sted utenfor Oslo, startet Mia jakten på personer som velger å spre stjålne nakenbilder videre. Uten å få betalt. Men med et inderlig ønske om å stille folk til veggs.

Døgnet rundt overvåkes ulike nettsider for å hjelpe jenter som får spredt nakenbilder av seg selv og for å spore opp de som har delt dem.

Dot Lung

The Mother of Social Media Dragons

Tema: How Social Dragons Hacked the Instagram Algorithm

- The Dragon’s Formula to elevate your organic social media strategy to the next level.


Dot Lung, aka The Mother of Social Media Dragons, was born & raised in Los Angeles and now based in sunny Barcelona servicing clients world-wide. She helps businesses develop growth strategies to maximize the power of their global social media presence and increase the success of their online marketing efforts.

Having worked on cross cultural campaigns in dozens of countries, she's been behind the launch of Instagram accounts and social media campaigns for the world's most recognized new media design brands: Digital Design Days, Motionographer, F5 New York, OFFF Barcelona, Ladies Wine & Design, Sónar+D & Off Sónar.

She's worked on international campaigns & digital strategy with brands like Volkswagen, SEAT, Mattel, Fisher-Price, OCB and many more. In her free time she speaks on stages world-wide like DDD, OFFF, PromaxBDA, VidCon, Social Media Week, Startup Grind, SalesForce.org, FuckUpNights & UsByNight! Her favorite social media network is Instagram!

Nathalie Eyde Warembourg

Leder Ipsos Norge

Tema: Influencer Marketing sett fra forbrukeren side

Viktige funn fra Ipsos ferske bransjerapport om Influencer Marketing.

Influensere har blitt en big business. De er de nye kjendisene og de nye forfattere. Mange av de unge i dag ønsker å bli YouTuber eller blogger.

Hvordan fungerer influencer marketing? Hvordan leses bloggene? Er #ads eller #reklame noe målgruppen tar stilling til? Blir målgruppen rett og slett påvirket? Hvorfor og hvordan?

Nathalie har jobbet med markedsføring og kommunikasjon hele sin karriere både i Norge og i utlandet. Hun har erfaring både fra annonsør, reklame-, mediebyrå- og nå analysebransjen. Nysgjerrig og sterk engasjert, ble hun tidlig hektet på digital annonsering. Sist ledet hun mediebyrået Maxus fra starten av til vinneren av Årets Byrå 2017 i kategori 7-50 MNOK. Hun er styremedlem i INMA og i dag leder for Ipsos i Norge.

Hilde Stray Due og Ingrid Stakkestad

Leder innholdsmarkedsføring og Redaktør sosiale medier, Storebrand

Tittel: 5 ting vi skulle ønske flere snakket om på Social Media Days

Hilde Stray Due og Ingrid Stakkestad jobber med innholdsmarkedsføring og sosiale medier i Storebrands markedsavdeling. Som leder for innholdsavdelingen og redaktør sosiale medier brenner denne duoen for å gi kunden godt innhold. Det handler om langt mer enn Facebook og hvilke triggerord du bruker der. Skal du gi kunden relevant innhold gjennom hele kundereisen, er det en h****** bøtteballett å holde styr på. Mantraet er at godt innhold med gode mål gir glade kunder og gode penger. Hvor enkelt er det å få til når produktet er … pensjon? Ikke enkelt, men Storebrands CPA, CTR og CPC viser at de får det til. Hilde og Ingrid kommer for å dele hvordan de får ting gjort – i praksis.

Mathilde Brandt

Digital rådgiver i OMG

Tema: Rett på sak for raskere Instagram-suksess

Instagram kan fort bli en hodepine. Mange norske bedrifter har ikke enda tatt kanalen skikkelig i bruk, og hos byråene opplever man sprikende resultater. Instagram kan levere – men du må kjenne kanalen inn og ut for å tilrettelegge for suksess.

Med stadig nye funksjoner og enda bedre muligheter for å treffe potensielle kunder der de scroller på fritiden, går man seg lett vill i Instagram-jungelen. Hvordan er man både inspirerende, sosial og resultatfokusert samtidig? Matilde gir konkrete råd du faktisk kan ta med deg tilbake på kontoret og teste samme dag.

Matilde er rådgiver, digitalmarkedsfører og innholdsprodusent i OMG. Hun er en av verdens fremste influencere i sin nisje med sin Instagramprofil @matildebrandt med nesten 240 000 følgere. Hun har 8 års erfaring med operativ og strategisk digital rådgivning innen sosiale medier, performance og netthandel, og hennes ekspertiseområde er levende og engasjerende innhold.

EllIsiv Skogmo, Trine Sejrup og Merete Raknes

Konseptutvikler/Art Director, Oktan Bergen, Illustratør og Designer, Oktan Bergen og Spesialrådgiver /kampanjeansvarlig, Skyss.

Snapchat-case!

Oktan Bergen gjorde i fjor Skyss Reflekskampanje med temaet: Minn nokon på det!

Siden den største grunnen til at folk ikke bruker refleks er at de glemmer det, ville Oktan Bergen finne en måte å gjøre det enkelt for folk å minne hverandre på det.

Bruken av Snapchat topper seg ved spesielle hendelser og mange leter etter geofiltre å legge på bildene sine. Så de lagde fine geofiltre til viktige hendelser i kampanjeperioden hvor budskapet «Hugs refleks» var integrert. På den måten kunne folk minne hverandre på det, på en ikke-masete måte.

Våre Partnere