Endelig kan vi invitere til den fjerde utgaven av Social Media Days Bergen!

Social Media Days Bergen er et regionalt arrangement som krydrer det faglige programmet med lokal forankring og ekspertise. Dette blir fjerde gang vi samles i Bergen, og også denne gang i tett samarbeid Conventor.

‍I tillegg til et sterkt faglig program, har vi har stort fokus på interaksjon mellom deltakerne, og din mulighet for å påvirke hva som formidles.

Påmeldingen er nå åpen, flere foredragsholdere kommer fortløpende!

tir. 30. november

Social Media Days Bergen 2021

08:30 - 15:30
Quality Hotel Edvard Grieg, Sandsliåsen, Bergen, Norge
Early-bird 3400,- eks mva før 29.10.2021 Digital tilgang til arrangementet: 1490,- eks. mva
Arrangementet er ferdig.

Berta Lende Røed

Gründer og daglig leder, Fuel It AS

Tittel på foredrag: Hvordan kunne Instagram gi meg internasjonal suksess? + Workshop

Hvordan kunne savnet etter de gode samtalene i eget parforhold bringe FuelBox-gründeren helt til Midtøsten for å trene ledere hos myndighetene der? Ikke gå glipp av historien om hvordan gründeren og teamet hennes bruker sosial medier for å nå sin visjon om å fuele verden med gode samtaler som endrer mindset og liv. Berta vil også fasilitere en workshop, skreddersydd for oss og tematikken på konferansen. Det vil gjøre det lett for deg å få kontakt med andre deltakere, uansett om du er utadvendt eller ikke.

Berta Lende Røed formidler sitt engasjement for verdien av sterke relasjoner og gode samtaler på scener over hele verden! Hos oss vil Berta også fasilitere en workshop hvor vi får oppleve verdien av dette verktøyet, spisset inn mot tematikken på konferansen.

Steffen Rabben

Leder Snapchat Norge

Tittel på foredrag: Kommersielle muligheter du ikke visste om

Rabben skal snakke om bedrifters muligheter til å være tilstede både organisk og betalt på en av Norges største plattformer. Visste du f eks at Snapchat er størst i Norge blant de under 30år? Men at også 4 av 10 over 60 år er på Snap? Vi ser nærmere på norske caser hvor bedrifter bedrifter har drevet både merkekjennskap og salg ved å benytte de kommersielle mulighetene.

Steffen Rabben (35) er leder for Snapchat sitt Norgeskontor, og har over 10 år erfaring fra Google og Snap Inc. Rabben er brennende opptatt av å sørge for at norske bedrifter realiserer potensialet som finnes i å kommunisere på de digitale plattformerspremisser. Rabben var også nominert i topp 10 listen av norske salgsleder-talenter både i 2019 og 2020.

Tone Helene Angsund

Konsulent, Trigger Oslo

Tittel på foredrag: Kreativitet som engasjerer

Tone tar med seg noen av sine favorittcase, og gir oss innblikk i kulissene i kampanjene. Dette er et inspirerende foredrag som både er underholdene og lærerikt.

Tone har en drive og en passion for kundene sine som er helt unik. Tone har 20 års erfaring fra medier, reklame og teknologi, men startet sin karriere som svømmelærer og nissemor. Hun er en kreativ strateg med spesialkompetanse innen digitale medier og unge målgrupper. Tone elsker å lage løsninger som faktisk betyr noe for folk, utfordre siloer, og skape løsninger som sprenger grenser, og dokumentere effekt. Hun har vunnet det meste som er mulig å vinne i bransjen både Norge og internasjonalt.

Lars Eia Kirkholm

Byråleder og rådgiver JCP PRAD

Tittel på foredrag: Hvordan få mest ut av TikTok?

Lars er av den oppfatning at merkevarer i større grad må tørre å sette kundene først -og lage innhold som målgruppen gidder å bruke tid på. Han er enenergisk fyr med mye på hjertet som heier ekstra på de kundene som faktisk tør.

Han lever under mottoet det er bedre å prøve (og noen ganger feile) enn å ikke prøve i det hele tatt. Han leder tross alt byrået som var først ute med å rådgi kundene til bruke TikTok som kanal, noe som har resultert i stor suksess for blant andre Redningsselskapet og Obos.

Stine Bustillo

Gründer stinebustillo.no

Tittel på foredrag: Instagram er ikke for bilder

De nye vinnerne på sosiale medier tiltrekker seg supefans gjennom personlighet og tilgjengelighet. De prioriterer organisk vekst, genuin dialog og verdier som vises andre steder enn i firmapresentasjonen.

Stine Bustillo er hele Norges Instagram-ekspert. Hun lager ikke bare eksplosive videoer med masse humor: Hun lærer merkevarer og gründere å lage innhold som omsetter for millioner, ikke bare får millioner av likes. Hun er først med de siste trendene, og brenner for å gjøre det populære lønnsomt og målbart. Følg henne på Instagram, så slutter du å være bakpå i sosiale medier. Der deler hun også hvordan hun kombinerer et travelt mammaliv med et lønnsomt forretningsliv.

Ivor Murtic

Managing Director, Meltwater Norway

Tittel på foredrag: Sosiale medier er dødt - Lenge leve sosiale medier

Sosiale medier som vi kjenner det har endret seg kraftig den siste tiden, både gjennom innovasjon, skandaler og pandemi. Atferden og bruksområdet for sosiale medier er blitt et ukjent farvann som må utforskes med et nytt sett øyne. Hva bør du følge med på, hvilke konsekvenser kan endringene føre for deg og hvem ender opp som seierherrer?

Ivor Murtic er Managing Director for nysalgsavdelingen i Meltwater Norge. Han er spesialist på Media Intelligence og sosiale medier, og hjelper i dag bedriftsledere med å utnytte innsikt fra sosiale medier til å skape et strategisk konkurransefortrinn. Han liker å bruke ferdighetene sine til å bidra til de spennende teknologiske fremskrittene som skjer hver dag i Meltwater. Han er uteksaminert fra School of Business & Law, Universitetet i Agder med en Bachelor i Markedsføringsledelse.

Heidi Marie Sperre

Konferansier

Heidi er brennende engasjert i kommunikasjon og er endringsentusiast- hun ser muligheter i all utvikling. Hun er digitalsosiolog og gründer av byrået FLY. Heidi har mange års variert erfaring med merkevarebygging, markedsføring, sosiale medier og kommunikasjon i ulike former og bransjer. Hun har mastergrad i samfunnsarbeid med spesialisering i sosiale medier. I 2020 gjorde hun også ferdig et masterprogram om endringsledelse, innovasjon og omstilling på NHH, og elsker å kombinere strategiarbeid med kommunikasjon. Hun har lang praktisk erfaring med mange ulike kunder i forskjellige bransjer og er ofte "hands on" med både foto, grafisk arbeid og tekster. Heidi blekåret til «årets sosiale medier rådgiver» på Gullenken i 2018. Hun har også vært konferansier for Social Media Days to ganger tidligere, og vi er så glade for at hun skal lede oss gjennom dagen også i år.

Hvorfor og hvordan er sosiale medier en viktig del av politiets kommunikasjon

Politiets nettpatrulje Vest startet 1.oktober 2018 med null følgere i sosiale medier. I dag, tre år etter, har Nettpatruljen Europas største politi-profil på TikTok.

Nettpatruljen Vest deler deres erfaringer med å nå barn og unge på sosiale medier, og forteller hvordan politiet jobber i sosiale medier.

Rune Fimreite

Fagleder i Politiets nettpatrulje Vest

Rune Fimreite har jobbet i politiet siden 1995. Då stillingen som fagleder i Politiets nettpatrulje Vest vart utlyst, berre MÅTTE han søkje. Tenk å få jobbe med SoMe i politiet. Det har han ikkje angra på eitt sekund.

Ragnhild Vikestrand

Kommunikasjonsrådgiver i Vest politidistrikt

Ragnhild Vikestrand er kommunikasjonsrådgiver i Vest politidistrikt og har ansvar for koordinering og utvikling innen sosiale medier. Vikestrand jobber tettsammen med Nettpatruljen og har fokus på utvikling, strategi, budskapsformidling og omdømme.

Tittel på foredrag: Et melke-løft i sosiale medier

Mer informasjon om foredraget kommer.

Preben Helle

Senior rådgiver og fagansvarlig for sosiale medier i Labs.

Preben har over 10 års erfaring med digital markedsføring og trives godt i helelandskapet fra strategi, planlegging og gjennomføring av betalte kampanjer -til rådgivning innen organisk bruk av sosiale medier. I Labs jobber Preben som prosjektleder for kunder som Bergen Live, Akvariet i Bergen, Fløyen, Frydenbø Bil, Eiendomsmegler Vest med flere.

Knut Bjørgen

Leder kommunikasjon og marked i Opplysningskontoret for meieriprodukter

Knut Bjørgen har over 25 års erfaring fra ulike lederroller innen salg, markedsføring og forretningsutvikling. Han har jobbet både på byråsiden og hos kjente merkevarer. I dag leder han markeds- og kommunikasjonsarbeidet for Opplysningskontoret for meieriprodukter i Oslo.

Våre Partnere