SPONSORBATTLE 2022
ons. 28. september, kl 08:30 - 11:30

Eviny og SRF arrangerer verdens første «SPONSORBATTLE»

Sponsorbattle er en konkurranse der Eviny i samarbeid med SRF ønsker å gi sponsorobjekter muligheten til å pitche seg til en sponsoravtale. Sponsing er en av landets største mediekanaler og det er på tide at man får vist frem hvilke muligheter som ligger i denne helt unike medieflaten.

Vinneren av Sponsorbattle vinner et sponsorat fra Eviny på 200 000,-

Finalistene som skal stå på scenen er: Bergen Vest Svømmeklubb, VOID, Fana IL, Bergen Cykleklubb, Gimle Basket, Bergenssvømmerne, Tertnes Håndball Elite.

På selve dagen får hver finalist nøyaktig 10 minutter hver til å besvare to spørsmål:

  1. Hvorfor skal sponsorene bruke markedskronene på dere i 2023?
  2. Hvordan kan ditt sponsorat engasjere målgrupper, bygge kjennskap, være en ambassadør eller gjøre noe godt for lokalsamfunnet?

I tillegg til SPONSORBATTLE-delen kommer Ketil Børstein Stensrud som er kommersiell direktør i Palmesus, og Lars Brockstedt Svendsen som er partner i Sponsor Insight.

ons. 28. september

SPONSORBATTLE 2022

08:30 - 11:30
Magnus Barfot Kino, Magnus Barfots gate, Bergen, Norge
Gratis å komme på arrangementet
Arrangementet er ferdig.

Ketil Børstein Stensrud

Kommersiell direktør i Palmesus

Ketil Børstein Stensrud (37) er kommersiell direktør i Palmesus og har i løpet av de siste 15+ årene jobbet med brand partnerships innenfor sport, kultur og musikk både internasjonalt og her til lands for og med selskaper som HSBC, adidas, Porsche, Samsung, Red Bull, Budweiser, Tinder og mange flere. Under Stensruds ledelse er Palmesus blitt kåret til Norges mest attraktive sponsorobjekt flere ganger, og i foredraget «Reaching the Unreachables» vil vi få høre mer om hvordan det jobbes kommersielt i det som er blitt landets villeste festivaleventyr.

Lars Brockstedt Svendsen

Partner i Sponsor Insight AS

Tittel på foredrag: Hvordan lykkes med sponsorinnsalget?

Lars vil ta for seg noen av utfordringene man som sponsorobjekt står overfor når man ønsker å selge seg inn til potensielle sponsorer, samt gå inn på noen nøkkeltall fra rapporten «Sponsormarkedet 21/22 – en kartlegging av det norske sponsormarkedet» som bl.a. gir svaret på hva slags inntrykk norske sponsorer har til sponsorobjektene som tar kontakt for å selge seg inn

Lars Brockstedt Svendsen er partner i Sponsor Insight AS og en erfaren sponsorrådgiver, sponsoranalytiker og foredragsholder. Han har siden 1999 jobbet med fokus på sponsing, først med hovedfokus på dokumentasjon og effekt, senere med et økt fokus på rådgivning og foredragsvirksomhet. Lars er en av to grunnleggere av Sponsor Insight, et norsk sponsoranalyse og rådgivningsselskap med søsterselskaper i Sverige og Finland. Som sponsorrådgiver har Lars jobbet med de største sponsorene og sponsorobjektene i Norge og kjenner godt til hvordan mange av landets største sponsoraktører tenker. Han var i 2001 en av fire initiativtakere til Sponsor- og Eventforeningen og har blant annet vært nestleder i styret til foreningen. Lars er gjesteforeleser om sponsing på Handelshøyskolen BI Oslo og NTNU i Trondheim

Våre Partnere