Sponsordagen 2023
tor. 28. september, kl 11:15 - 16:00

Sponsordagen – energi for fremtiden

Sammen med Eviny arrangerer vi nå «Sponsordagen». Vi har selvfølgelig fått med oss verdensmester Karsten Warholm, trener Leif Olav Alnes og verdens yngste kvinne som har gått til Sydpolen alene, Hedvig Hjertaker. Eviny har energi for lokalsamfunnet på Vestlandet. Over 200.000 unge har sluttet med idrett i Norge siden 2019 og utfordringene står i kø for idrettsklubber og foreninger. For at byer og bygder skal blomstre trengs det et næringsliv som er fremoverlent og samfunnsengasjert, men hvor er de når idretten trenger mer hjelp enn noensinne? Sponsordagen skal være en arena hvor næringslivet og idrettsklubbene kan møtes for å:

- lære mer om hvordan man kan samarbeide som sponsorat og sponsor

- lære mer om hvordan sponsing fungerer som mediekanal

- lære mer om hvilke ringvirkninger man kan oppnå sammen i lokalsamfunnet

Program for dagen:

Sponsing som mediekanal

- Sponsor Insight – Hvordan går det med sponsormarkedet?
- GimCom – Hvordan kan norske profiler skape store verdier for næringslivet?
- Eviny – samfunnsengasjement og lokalsamfunn

Jakten på null med Karsten og Leif
Karsten og Leif forteller oss om den enorme suksessen de opplever og hvordan de klarer å motivere seg til å stadig ville bli bedre i jakten på null. Vi får høre hvordan Team Warholm jobber med ledelse, motivasjon, vinnerinstinkt og prestasjonskultur

Hedvig Hjertaker
Veien til Sydpolen og verdensrekord.

Sponsorbattle

Sponsorbattle er en konkurranse der Eviny i samarbeid med SRF ønsker å gi sponsorobjekter muligheten til å pitche seg til en sponsoravtale. Sponsing er en av landets største mediekanaler og det er på tide at man får vist frem hvilke muligheter som ligger i denne helt unike medieflaten.

Vinneren av Sponsorbattle vinner et sponsorat fra Eviny på 200 000,-

På selve dagen får hver finalist nøyaktig 10 minutter hver til å besvare to spørsmål:

  1. Hvorfor skal sponsorene bruke markedskronene på dere i 2023?
  2. Hvordan kan ditt sponsorat engasjere målgrupper, bygge kjennskap, være en ambassadør eller gjøre noe godt for lokalsamfunnet?

I tillegg til SPONSORBATTLE-delen kommer Lars Brockstedt Svendsen som er partner i Sponsor Insight.

Vinnerne fra Sponsorbattle 2022 ble Tertnes Håndball Elite og Gimle Basket



Informasjon om SPONSORBATTLE

Sponsorbattle er en konkurranse der Eviny i samarbeid med SRF ønsker å gi sponsorobjekter muligheten til å pitche seg til en sponsoravtale. Sponsing er en av landets største mediekanaler og det er på tide at man får vist frem hvilke muligheter som ligger i denne helt unike medieflaten.

Hvordan kan ditt sponsorat engasjere målgrupper, bygge kjennskap, være en ambassadør eller gjøre noe godt for lokalsamfunnet? På tide at idrettslag, kulturbransjen, foreninger og enkeltutøvere er klare til å konkurrere LIVE på Bergen Kino.

Vinneren får en sponsoravtale med en av de største sponsorene i regionen. De som ikke vinner, får vist seg frem for det største annonsørnettverket i Vestland Fylke. Dette er vinn – vinn for alle!

I første omgang ønsker vi en digital innlevering for å plukke ut en shortlist på max 10 finalister som skal stå på scenen 28. september for å overbevise juryen og publikum om at de skal bli kåret som vinner av «Sponsorbattle»

Innlevering og konkurranseregler:
Send inn din pitch til post@srf.no og svar på følgende spørsmål i en presentasjon:

• Hvordan kan din klubb/lag/forening/satsning fungere som en mediekanal?
• Hvordan kan din klubb/lag/forening/satsning styrke merkevaren til sponsorer?
• Hvilke kommersielle muligheter er unik for nettopp ditt sponsorat?
• Hva vet du om målgruppen din, og hvordan når sponsorene dem igjennom ditt sponsorat?
• I hvilken grad kan ditt sponsorat lage arrangementer og produsere innhold som gir sponsorene verdi?

De lag og foreninger/personer/kulturtilbud som kan søke må ha organisasjonsnummer og minimum en ansatt deltid/heltid eller et management.

Pitchen sendes til post@srf.no.
Frist 5. september.

Vinneren av Sponsorbattle vinner et sponsorat fra Eviny på 200 000,-

tor. 28. september

Sponsordagen 2023

11:15 - 16:00
Media City Bergen AS, Lars Hilles gate, Bergen, Norge
Gratis
Arrangementet er ferdig.

Team Warholm

Karsten Warholm og Leif Olav Alnes

Karsten og Leif forteller oss om den enorme suksessen de opplever og hvordan de klarer å motivere seg til å stadig ville bli bedre i jakten på null. Vi får høre hvordan Team Warholm jobber med ledelse, motivasjon, vinnerinstinkt og prestasjonskultur.

Vil du bli bedre kjent med Karsten før arrangementet? Sjekk ut denne podcasten hvor Karsten Warholm og Kristin Harila gir tips til Hedvig Hjertaker før Sydpolen-tur.
https://www.vg.no/annonsorinnhold/eviny/ambassadorer-warholm-harila-hjertaker/

Hedvig Hjertaker

Hedvig Hjertaker ble i år verdens yngste kvinne som har gått alene til Sydpolen. Hva er det som får en tannlege fra Bergen til å plutselig skulle sette en slik verdensrekord?

Vil du bli bedre kjent med Hedvig før arrangementet? Sjekk ut denne podcasten med Hedvig Hjertaker og Kristin Harila.
https://www.youtube.com/watch?v=847wXBRKteo

Lasse Gimnes

Daglig leder og kommunikasjonsrådgiver, GimCom

Lasse Gimnes er eier, daglig leder og eneste kommunikasjonsrådgiver i GimCom AS. Lasse jobber med store og små prosjekter innen fagområdet kommunikasjon, med spesielt fokus på informasjon/PR, kommunikasjonsstrategier, medietrening, redaksjonelle og sosiale medier, sponsing og prosjektering av medievirksomhet.

Lars Brockstedt Svendsen

Partner i Sponsor Insight AS

Lars Brockstedt Svendsen er partner i Sponsor Insight AS og en erfaren sponsorrådgiver, sponsoranalytiker og foredragsholder. Han har siden 1999 jobbet med fokus på sponsing, først med hovedfokus på dokumentasjon og effekt, senere med et økt fokus på rådgivning og foredragsvirksomhet. Lars er en av to grunnleggere av Sponsor Insight, et norsk sponsoranalyse og rådgivningsselskap med søsterselskaper i Sverige og Finland. Som sponsorrådgiver har Lars jobbet med de største sponsorene og sponsorobjektene i Norge og kjenner godt til hvordan mange av landets største sponsoraktører tenker. Han var i 2001 en av fire initiativtakere til Sponsor- og Eventforeningen og har blant annet vært nestleder i styret til foreningen. Lars er gjesteforeleser om sponsing på Handelshøyskolen BI Oslo og NTNU i Trondheim

Våre Partnere