7 Bergensbyråer skal presentere sine beste caser for dere i 7 forskjellige rom, og du får muligheten til å plukke ut de fire du har mest lyst til å høre.
Dette arrangementet passer for de som jobber med å kjøpe tjenester fra byråer av ulike størrelser og interesserer seg for markedsføring.
Sted: Media City Bergen, møtesenteret
Tid: Registrering og frokost fra kl 08.00, første sesjon begynner kl 08.30. Vi avslutter ca kl 11.
Når du melder deg på velger du de fire du ønsker å se. Det er førstemann-til-mølla prinsippet som gjelder, og derfor anbefaler vi folk å være tidlig ute med påmelding. Obs på at det max kan meldes på 3 personer fra hver bedrift. I forkant av arrangementet vil du få tilsendt en oversikt over tidene du skal se de forskjellige casene.
Det blir lett bevertning, og så mye kaffe dere orker.
Hver presentasjon varer i 30 minutter med 10 minutter mingling mellom hver sesjon. Det er totalt fire sesjoner.
OBS! Max 3 personer fra hver bedrift. I forkant av arrangementet vil du få tilsendt en oversikt over tidene du skal se de forskjellige casene.
Her er de 7 byråene som skal presentere, samt deres tema.
Tittel på foredrag: Merkevarebygging 2.0
Hvordan er merkevarens rolle i en tidsalder der "all" markedsføring er taktisk og målbar? Å skape et konsistent uttrykk som kan vekke følelsene hos brukerne har vært høyest prioritert i arbeidet Oktan har gjort og gjør med BOB. Olav og Frode vil vise den nye profilen og kommunikasjonskonseptet til BOB og hvordan det tas ut i nye digitale - og noen veldig analoge - løsninger.
Tittel på foredrag: Fra kundeinnsikt til vekst - hvordan finne en unik og lønnsom posisjon i din kategori!
Ina og Andy forteller om hvordan de hjalp Battery å øke salget med 42% gjennom å tiltrekke seg en ny målgruppe ingen hadde våget å tro ville være interessert i energidrikk! De forteller også om hvordan riktig posisjonering skaper vekst og profitt for enhver kategori, og gir noen innspill på hva de tenker om muligheter for din kategori!
Tittel på foredrag: Godt design er god butikk
Thomas og Peder tar deg med bak kulissene og deler hva de har lært av å jobbe med Bergens vakreste fjell; Ulriken643.
Tittel på foredrag: Slik tok vi Fjordkraft fra strøm til mobil - uten å vike en milliampere fra et 15 år gammelt kommunikasjonskonsept
I fjor lanserte strømleverandøren Fjordkraft mobilabonnement. Hvordan kommuniserer man to så forskjellige produkter kreativt, konsistent og relevant?
Tittel på foredrag: Ønsker du å øke salget på nett? Google it!
Ole viser hvordan Kalibrert sammen med Dyrekassen har flerdoblet salget i nettbutikken ved hjelp av betalt og organisk synlighet i søkemotorer. Han forteller også om hvordan søkeordsanalyser gir deg verdifull innsikt i kundenes behov og synliggjør nye forretningsområder.
Tittel på foredrag: #3iuka like viktig som 5 om dagen – innhold det blir middag av!
Juliann og Hilde viser hvordan Lerøy tar ut kommunikasjonskonseptet #3iuka i sitt oppskriftsunivers, på Instagram og i FB-feeden. Slik planlegger, produserer og optimaliserer de innholdet for best mulig resultat.
Tittel på foredrag: Hvordan engasjerer man en ung og samfunnsengasjert målgruppe gjennom videoformatet?
En emosjonell tilknytning til en merkevare er alfa omega, og videoformatet er vår viktigste ressurs for akkurat det. Sigurd viser hvordan de gikk frem når de skulle bygge en sterk identitet til UiB gjennom video.