Velkommen til FagFrokost i Apriil sine nye lokaler på Damsgård. Byråhuset Apriil er et av Norges største kommunikasjonsmiljø, med 100 ansatte i Bergen, Oslo og Stavanger.
Hvordan jobber byrået for å gjøre små og store kunder synlige i de riktige kommunikasjonskanalene?
Program:
1. Velkommen til Apriil v/ Erik Samsonsen, CEO
2. Slik får du effekt når du skal treffe en smal målgruppe v/ Vibeke Johannesen, leder, PR
3. Eventgrep publikum husker v/ Jan Olav Åmdal, kreativ leder, Event og Kongress
4. Slik designer vi et jubileum med AI v/ Vilde Moen Hudson, fagansvarlig, Design
Tittel på foredrag: «Slik får du effekt når du skal treffe en smal målgruppe»
Vibeke er byråleder for Apriil PR og jobber fra Oslo og Bergen. Hun har lang ledererfaring og har jobbet mange år i sportsklubben Brann. En svært utviklings- og prestasjonsbasert bransje, der resultatene er ferskvare. Norge står overfor en vedvarende etterspørsel etter fagarbeidere og må blant annet rekruttere 700 nye rørleggere hvert år. For å møte utfordringen samarbeider Rørentreprenørene Norge og Apriil PR om rekrutteringsprosjektet «Bli Rørlegger». Prosjektet har som mål å øke antallet unge som søker seg til rørleggerfaget, spesielt jenter.
Tittel på foredrag: «Eventgrep publikum husker»
Jan Olav er kreativ leder i Event og Kongress og har i over 20 år hjulpet små og store bedrifter med å overraske med mer enn konfetti og ballonger. Han deler sin erfaring med å jobbe med hva som skaper ettersnakk når du samler publikum, kunder eller ansatte.
Tittel på foredrag:«Slik designer vi et jubileum med AI»
Vilde er fagansvarlig og lead designer hos Apriil Design med spisskompetanse i utvikling av visuelle identiteter og kampanjeuttrykk som setter spor. Hun forteller om hvordan Grand Hotel Oslo markerer sitt 150-årsjubileum ved å vise 150 år med historiske øyeblikk, malt på ny ved bruk av kunstig intelligens anno 2024. Dette åpner opp for en ny opplevelse av historien, og ikke minst et visuelt uttrykk som våger å skille seg ut.
Erik er CEO i byråhuset Apriil og konserndirektør i Media Bergen. Han kom nylig fra Norges største teknologiselskap Atea, der han jobbet i 14 år, senest som regiondirektør for Vestlandet. Erik er en erfaren kommersiell leder som forstår forretning og teknologi, men skjønner at det er folkene og kulturen som skaper magi og resultater.