SRF FagLunsj: Sosiale medier som vekstmotor: Strategi, trender og troverdighet i 2026
tor. 20. november, kl 11:00 - 13:30

Hvordan skaper du vekst og merkevare i en algoritmestyrt verden? Dette arrangementet tar deg gjennom de viktigste trendene og strategiene som definerer sosiale medier akkurat nå. Du får innsikt i hvordan du bygger en tydelig SoMe-strategi, forstår influencer-landskapet, lykkes med organisk rekkevidde og bygger troverdighet på TikTok – kanalen som nå setter standarden for digital kommunikasjon.

Under SRF FagLunsj får du presentert disse foredragene:

👩🏻‍💻 Fortjen folks oppmerksomhet, ikke stjel den! - Dette foredraget setter deg i riktig mindset og gir deg det du trenger for å lykkes organisk på sosiale medier.

🕺🏻 Nei Jonas, du trenger ikke danse på Tiktok! - Når sosiale medier endrer spillereglene hver uke, er det fort gjort å glemme hva som faktisk betyr noe. Skal man poste mer? Følge trendene? Endre stil hver gang algoritmen gjør det? Foredraget tar for seg do´s and don’ts for din nye sosiale medier-strategi i 2026.

🏆 Ekte innhold vinner: TikTok som kanal for synlighet og engasjement - TikTok har vokst til å bli en av verdens mest innflytelsesrike plattformer. Dette gir bedrifter en unik mulighet til å nå og engasjere kunder på en autentisk og direkte måte. Men hvordan skaper man faktisk effekt i kanalen? Vi ser på hvordan autentisk innhold kan bygge synlighet og engasjement, og over tid bidra til en sterkere merkevare.

tor. 20. november

SRF FagLunsj: Sosiale medier som vekstmotor: Strategi, trender og troverdighet i 2026

11:00 - 13:30
Grieghallen, Edvard Griegs plass, Bergen, Norge
Gratis for SRF-medlemmer. 850,- for ikke-medlemmer.

Kent Larsen

Daglig leder i Moment Marketing

Tittel på foredrag: Nei Jonas, du trenger ikke danse på Tiktok!

Når sosiale medier endrer spillereglene hver uke, er det fort gjort å glemme hva som faktisk betyr noe. Skal man poste mer? Følge trendene? Endre stil hver gang algoritmen gjør det? Foredraget tar for seg do´s and don’ts for din nye sosiale medier-strategi i 2026.

Kent er eier og daglig leder i Moment Marketing, et kreativt byrå i Bergen som spesialiserer seg på innholdsmarkedsføring og visuell identitet. Utdannet ved UNSW Business School i Sydney, kombinerer han strategisk forretningsforståelse med visuell kommunikasjon for en helhetlig og målrettet tilstedeværelse. Kent er også ressursgruppeleder for SRF Ung.

Jens Petter Jensen og David Kjetland

Gründerne av Duo

Tittel på foredrag: Fortjen folks oppmerksomhet, ikke stjel den!

Dette foredraget setter deg i riktig mindset og gir deg det du trenger for å lykkes organisk på sosiale medier.

Ekte innhold vinner: TikTok som kanal for synlighet og engasjement

TikTok har vokst til å bli en av verdens mest innflytelsesrike plattformer. Dette gir bedrifter en unik mulighet til å nå og engasjere kunder på en autentisk og direkte måte. Men hvordan skaper man faktisk effekt i kanalen? Vi ser på hvordan autentisk innhold kan bygge synlighet og engasjement, og over tid bidra til en sterkere merkevare.

Hannah Stenersen

Innholdsprodusent i Mediehuset Bergen

.

Sivert Sletten

Daglig leder i Mediehuset Bergen

.

Våre Partnere