Dette kurset gir deg innsikt i hvordan du får mest ut av både tiden og annonsekronene du legger på Facebook og Instagram, og tar din datadrevne markedsføring til det neste nivået. Foredragsholdere fra Sopra Steria tar deg gjennom gjennom best practice på organisk og betalt markedsføring, hva du bør prioritere i en jungel av muligheter, og sørger for at du er godt rustet til å få maks ut av innsatsen med analyse og sporingstiltak. Kurset passer for deg som er viderekommen på sosiale medier, og som har erfaring med Metas markedsføringsverktøy fra tidligere

Kursbeskrivelse:

Onsdag 22.03.2023 kl.09:00 – 12:00 (ink. pause) Frokost fra kl 08.30

Sted: Handelshøyskolen BI - Campus Bergen, Chr. Frederiks gate

09:00 – 09:30 Ikke glem verdien av organisk innhold (Camilla)

09:30 – 10:15 Avansert annonsering på Facebook & Instagram (Preben)

10:15 – 10:25: Pause

10:25 – 11:30 Avansert annonsering på Facebook & Instagram (Preben)

11:30 – 12:00 Datadrevet annonsering når personvern står i høysetet (Kenneth)

-----------------------------------------------------------------------

09:00 – 09:30 Ikke glem verdien av organisk innhold (Camilla)

Content is still King

  • Hvorfor du ikke må gå i «Jeg har ikke tid»-fella

Smart bruk av innsikt

  • Er du sikker på at innholdet ditt treffer slik du ønsker?
  • Hvordan gjennomfører man en analyse?

Hva fungerer godt organisk? Trender og eksempler

  • Hvilken type innhold treffer godt?
  • Slik skaper du dialog med målgruppen

09:30 – 10:15 Avansert annonsering på Facebook & Instagram (Preben)

Hva gjør en kampanje god?

· Hva er best practice innen datadreven annonsering i sosiale medier?

· Hva kjennetegner de kampanjene som lykkes?

Smart bruk av målstyring og målgrupper

· Hvordan kan du målrette mot de rette kundene?

Annonsebudskap i hele salgstrakten (kundereisen)

· Hvordan servere relevante budskap i de ulike fasene?

· Hvordan fordele budsjett?

10:25 – 11:30 Avansert annonsering på Facebook & Instagram (Preben)

Always on - always relevant

· Vi viser deg hands-on hvordan bygge en god kampanjestruktur i business manager på tvers av Facebook og Instagram

SMART-mål og KPI-er

· Hva bør du måle, og hva kan du rapportere på?

11:30 – 12:00 Datadrevet annonsering når personvern står i høysetet (Kenneth)

  • Er cookien død?
  • Har du ingenting å måle på lenger?

Vi snakker litt om temaet, utfordringer og muligheter du likevel har og sørger for at du er godt rustet til å samle og bruke smart og med det riktige samtykket fra kunden.


ons. 22. mars

SRF Kurs: Slik får du mest ut av Facebook og Instagram i 2023 - bli en racer på avansert datadrevet markedsføring

08:30 - 12:00
Handelshøyskolen BI - Campus Bergen, Chr. Frederiks gate, Bergen, Norge
SRF medlemmer: 1490,- Ikke-medlemmer: 1990,-
Arrangementet er ferdig.

Preben Helle

Head of Social Media, Sopra Steria

Preben er en svært erfaren markedsfører med over 10 års erfaring i en digital verden. Han er Head of Social Media i avdelingen for Datadreven markedsføring og jobber strategisk og operativt med Sopra Sterias største markedsføringskunder.

Camilla Lien

Rådgiver sosiale medier, Sopra Steria

Camilla jobber som rådgiver på sosiale medier i Sopra Steria. Hun har en master i medievitenskap, og syv års erfaring med kommunikasjonsstrategi, organisk og betalt markedsføring på sosiale medier, merkevarebygging, innholdsplanlegging og annonsering.

Kenneth Westby

Fagleder for Innsikt/Analyse innen Datadreven markedsføring, Sopra Steria

Kenneth er fagleder for Innsikt/Analyse innen Datadreven markedsføring i Sopra Steria, og har de siste 6 årene jobbet med ulik rådgivning innen digital tilstedeværelse og effektmåling. Han brenner for gode kundeløsninger som løser et problem og vi kan se målbare resultater fra - både kvantitative og kvalitative.

Våre Partnere