Dette kurset gir deg innsikt i hvordan du får mest ut av både tiden og annonsekronene du legger på Facebook og Instagram, og tar din datadrevne markedsføring til det neste nivået. Foredragsholdere fra Sopra Steria tar deg gjennom gjennom best practice på organisk og betalt markedsføring, hva du bør prioritere i en jungel av muligheter, og sørger for at du er godt rustet til å få maks ut av innsatsen med analyse og sporingstiltak. Kurset passer for deg som er viderekommen på sosiale medier, og som har erfaring med Metas markedsføringsverktøy fra tidligere
Kursbeskrivelse:
Onsdag 22.03.2023 kl.09:00 – 12:00 (ink. pause) Frokost fra kl 08.30
Sted: Handelshøyskolen BI - Campus Bergen, Chr. Frederiks gate
09:00 – 09:30 Ikke glem verdien av organisk innhold (Camilla)
09:30 – 10:15 Avansert annonsering på Facebook & Instagram (Preben)
10:15 – 10:25: Pause
10:25 – 11:30 Avansert annonsering på Facebook & Instagram (Preben)
11:30 – 12:00 Datadrevet annonsering når personvern står i høysetet (Kenneth)
-----------------------------------------------------------------------
09:00 – 09:30 Ikke glem verdien av organisk innhold (Camilla)
Content is still King
Smart bruk av innsikt
Hva fungerer godt organisk? Trender og eksempler
09:30 – 10:15 Avansert annonsering på Facebook & Instagram (Preben)
Hva gjør en kampanje god?
· Hva er best practice innen datadreven annonsering i sosiale medier?
· Hva kjennetegner de kampanjene som lykkes?
Smart bruk av målstyring og målgrupper
· Hvordan kan du målrette mot de rette kundene?
Annonsebudskap i hele salgstrakten (kundereisen)
· Hvordan servere relevante budskap i de ulike fasene?
· Hvordan fordele budsjett?
10:25 – 11:30 Avansert annonsering på Facebook & Instagram (Preben)
Always on - always relevant
· Vi viser deg hands-on hvordan bygge en god kampanjestruktur i business manager på tvers av Facebook og Instagram
SMART-mål og KPI-er
· Hva bør du måle, og hva kan du rapportere på?
11:30 – 12:00 Datadrevet annonsering når personvern står i høysetet (Kenneth)
Vi snakker litt om temaet, utfordringer og muligheter du likevel har og sørger for at du er godt rustet til å samle og bruke smart og med det riktige samtykket fra kunden.
Preben er en svært erfaren markedsfører med over 10 års erfaring i en digital verden. Han er Head of Social Media i avdelingen for Datadreven markedsføring og jobber strategisk og operativt med Sopra Sterias største markedsføringskunder.
Camilla jobber som rådgiver på sosiale medier i Sopra Steria. Hun har en master i medievitenskap, og syv års erfaring med kommunikasjonsstrategi, organisk og betalt markedsføring på sosiale medier, merkevarebygging, innholdsplanlegging og annonsering.
Kenneth er fagleder for Innsikt/Analyse innen Datadreven markedsføring i Sopra Steria, og har de siste 6 årene jobbet med ulik rådgivning innen digital tilstedeværelse og effektmåling. Han brenner for gode kundeløsninger som løser et problem og vi kan se målbare resultater fra - både kvantitative og kvalitative.