SRF Kurs i Merkevarebygging
tor. 05. september, kl 08:30 - 15:30

Merkevarer er symboler på informasjon og kunnskap knyttet til produkter, tjenester og organisasjoner som bidrar til å skape forventninger hos kundene. Sterke merkevarer gir bedrifter en rekke forretningsmessige fortrinn, og er en forretningsstrategi som tar mål av seg å differensiere seg i konkurransen mot konkurrentene.

Flere og flere bedrifter, i flere og flere bransjer, har oppdaget at sterke merkevarer og gode merkevareprosesser er livsviktig for å beholde lønnsomhet og vekst i bedriften. Med økte krav til leveranser og kvalitet, økt publikumskontakt og konkurranse om å ansette nye talenter, har mange ulike organisasjoner tilpasset merkevaretenking i sine organisasjoner. Sterke merkevarer bidrar til økt lønnsomhet, mer fornøyde kunder og er en døråpner for attraktive vekststrategier.

I dette seminaret vil du få en innføring i merkevarebygging som forretningsstrategi, og inspirasjon til å posisjonere din merkevare bedre i markedet. Målet med dagen er at du skal ha fått nye tanker og hjelp til å utvikle en enda bedre merkevarestrategi i din organisasjon.

Agenda:

08.30-09.00 Registrering og kaffe

09.00-10.15 Markedsstrategi, markedsorientering og merkevarer – En introduksjon.

10.15-10.25 Kaffepause

10.25-11.40 Byggesteiner i en merkevarestrategi - Merkepyramiden

11.40-12.30 Lunsj

12.30-13.45 Strategisk posisjonering av din merkevare

13.45-14.05 Kaffepause

14.05-15.15 Hva nå? Merkevarer i den digitale tid.

15.15-15.30 Oppsummering


Lunsj og pausemat inkludert. Bindende påmelding.

SRF Kurs i Merkevarebygging

08:30 - 15:30
Grand Hotel Terminus, Zander Kaaes gate, Bergen, Norge
2450,- eks. mva. for SRF-medlemmer. 3450,- eks. mva. for ikke-medlemmer. Bindende påmelding.

Lars Erling Olsen

Professor ved Handelshøyskolen BI

Lars Erling Olsen er professor ved Handelshøyskolen BI. Han er en av Norges ledende eksperter på merkevareledelse, markedskommunikasjon og forbrukeratferd. Olsen er medforfatter på bestselgerne «Merkevareledelse» (4. utg. 2019) og «Markedskommunikasjon» (2017). Lars er siviløkonom fra NHH, har doktorgrad fra BI og har vært instituttleder ved Høyskolen Kristiania. Han har lang praktisk erfaring fra markedsføring – både som ansatt i næringsmiddelindustrien og som konsulent for en rekke norske og internasjonale merkevarer. Olsen holder foredrag for næringslivet i en rekke ulike temaer, og har også deltatt i og drevet flere bedriftsinterne merkevareskoler.

Våre Partnere