Vil du at bedriften og produktene dine skal nå ut til et større publikum eller målgruppe? I dette halvdagskurset lærer du mediens spilleregler, og hvordan du kan bruke PR for å ta en tydeligere posisjon. Kurset passer for ledere, kommunikasjonsfolk og markedsførere som vil ha konkrete, praktiske verktøy som kan komme til nytte i en hektisk hverdag.

PR er mer enn pressemeldinger og tilfeldige avisoppslag – det er et strategisk verktøy for å bygge merkevare, troverdighet og synlighet. I dette kurset lærer du hvordan du bruker historiefortelling til å skape saker som fenger, hvordan du skriver og selger inn budskapet ditt slik at journalister faktisk åpner e-posten din, og hvordan du bygger en PR-plan som gir effekt i hverdagen.

Gjennom praktiske øvelser, innsikt i hva journalister egentlig ser etter, og konkrete verktøy, får du en verktøykasse du kan ta i bruk allerede i morgen.

Velkommen og introduksjon

  • Kort om kursets mål
  • PR i markedsførerens verktøykasse

Historiefortelling som PR-verktøy

  • Hva er en god historie?
  • Bygge en "hook" som fenger journalister og publikum
  • Hvordan oversette markedsføring til PR-vinkling

Pressemelding vs. redaksjonell omtale, hva velger du når?

  • Vanlige feil som gjør at journalister lukker e-posten din
  • Hvordan selge inn en sak til en journalist?

Innslag fra journalist

  • "Hva jeg ser etter når jeg får jeg blir kontaktet om en sak"
  • Hvordan journalister vurderer nyhetsverdi
  • Q&A: Deltakerne stiller spørsmål til journalisten

Avrunding og neste steg

  • Hvordan bygge en PR-plan i hverdagen
  • Oppsummering: 3 grep du kan ta i bruk i morgen
ons. 19. november

SRF Kurs: PR-kurs

08:30 - 11:30
Bergen, Norge
SRF-medlemmer: 1750,- Ikke-medlemmer: 2750,-. Alle priser eks. mva

Håkon Pettersen

Partner/senior kommunikasjonsrådgiver i Apriil PR

Håkon Pettersen er partner i Apriil PR. Han jobber først og fremst med kommunikasjonsstrategier, lederkommunikasjon, medierådgivning og politiske påvirkningsprosesser. Pettersen har vært byråd for finans, innovasjon og eiendom i Bergen kommune, og har mange års erfaring fra både frivillig sektor, tankesmie og ledelse. Han er utdannet ved NLA Høgskolen og Universitetet i Bergen, og har dessuten en mastergrad i pedagogikk med vekt på ledelse. Han har flere styreverv og er styreleder i Stiftelsen Robin Hood Huset i Bergen.

Våre Partnere