SRF Salesclass
ons. 02. oktober, kl 08:30 - 15:30

SRF ønsker å ta ansvar for utviklingen av selgere og salgskompetanse på Vestlandet. Gjennom det nye konseptet SRF Salesclass vil vi sørge for at ikke bare de som jobber i store selskaper, men absolutt alle selgere får mulighet til å vedlikeholde og bygge ny kompetanse gjennom trening sammen med andre selgere.

Vi har kun plass til 15 personer.

Samlingene:

Agenda: Forhandlingsteknikk

Onsdag 2. oktober (heldagssamling + middag i etterkant av det faglige). Sted: Media City Bergen

Oftere enn de fleste er klar over, står vi i forhandlingssituasjoner - enten du er klar over det eller ikke. I denne sesjonen vil du lære å gjenkjenne ulike typer forhandlingssituasjoner, og gjennom praktiske øvelser trene deg i forhandlingsteknikk. Forhåpentligvis tar du med deg noen tips som kan hjelpe deg, både i jobb og privat.

I tillegg til den faglige biten kommer vi på denne samlingen til å bruke en del tid på å bli kjent med hverandre. Dette er viktig for å bygge trygghet i gruppen - og lage kultur for at klassen skal trene sammen på salgssituasjoner, gjennom alle samlingene.


Agenda: Kjøp-og salgsprosess

Tirsdag 15. oktober (halvdagssamling). Sted: Scandic Ørnen 8.30-13.00 ink. frokost og lunsj

  • Hvordan sørger du for at kunde og salgsprosessen i din bedrift er tilrettelagt for at du skal prestere best mulig?
  • Hvordan forbereder du deg til et kundemøte/salgssituasjon?

Det faglige vil komme innom kundepsykologi (speile kunden), innvendingsbehandling og stegene i salgssamtalen med spesielt fokus på behovsanalysen. Så blir det selvsagt trening med skarpt i form av rollespill.



Agenda: Stakeholdere/EASI

Onsdag 13. november (halvdagssamling) Sted: Scandic Ørnen 8.30-13.00 ink. frokost og lunsj

Før samlingen vil alle deltakerne få tilsendt en oversikt over styrker og fallgruver til de 4 grunntypene i EASI. I tillegg vil alle deltakerne få ta EASI- testen og bli kjent med sin egen profil. EASI gir kunnskap og verktøy relatert til personers: Typiske adferd, styrker og fallgruver, kommunikasjon og kommunikasjonsstil, motivasjon og utviklingsmuligheter

    På samlingen vil vi gå gjennom følgende:

    • Hvem er du mest som selger, den resultatorienterte, den støttende, den analytiske eller den entusiastiske?
    • Alle typer har sine styrker og noen mulige fallgruver som kan forstyrre salgsprosessen.
    • Vet du hvem du er og hvem kunden er, kan du i større grad tilpasse din stil til hva kunden vektlegger og oppnå flere salg.


    Agenda: Presentasjonsteknikk + eksamen

    Onsdag 27. november (heldagssamling + middag etter samlingen) Sted: Media City Bergen

    Er du blant de som blir klam i hendene og kjenner på nerver før du skal holde en presentasjon for en kunde? Eller elsker du å kjenne alles øyne rettet mot deg på en scene?

    I denne modulen vil vi se nærmere på hva som kjennetegner gode presentasjoner, hvordan du kan få kontroll på nervene og ikke minst, gi deg noen gode verktøy og tips som kan hjelpe deg å kommunisere mer effektivt og engasjerende.
    Og kanskje skal du få prøve deg litt utenfor komfortsonen også…?

    Prisen inkluderer 4 samlinger inkludert 4 lunsjer, 2 middager og fagmateriell.

    Dette sier deltakerne fra første kull:

    Sondre Lydersen fra Eviny sier:

    "Forventningene mine var å gå ut av komfortsonen, bli utfordret, finne egne forbedringspunkter, merke utvikling og lære noe jeg kan ta med tilbake til teamet. Jeg ønsket faglig påfyll på det jeg allerede kan noe om, i tillegg til å etablere flere relasjoner innen salg i Bergen. Opplevelsen har vært svært innholdsrik, og jeg har fått mange nye relasjoner. Jeg vil absolutt anbefale andre å delta! Jeg ser frem til å dele kunnskapen med kollegaene mine på salg i Eviny Digital når jeg skal holde foredrag for dem om det jeg har lært".

    Jarle Talhaug Nilsen fra Bravida sier:

    "Jeg ble med på Salesclass for å ha en plattform hvor jeg kunne holde meg oppdater faglig, bli inspirert og få ny kunnskap om spennende temaer. Det har vært veldig gøy å være med, for folk har vært åpne, bydd på seg selv og vi har blitt en trygg gruppe. Jeg har lært om egen personlighetstype og hva jeg trenger å være bevisst på når jeg møter andre personlighetstyper. Det har vært verdifullt å se meg selv utenfra".

    Malin Madsen fra Schibsted og Kathrine Vindedal fra Norways Best sier:

    "Det har vært veldig spennende og gøy å være med på Salesclass. Vi var spente i forkant, men det har bare vært veldig hyggelig! Samlingene var ikke som en stiv konferanse og de andre deltakerne var veldig åpne.

    Gjennom Salesclass har vi blitt godt kjent med hverandre og de andre i gruppa og vi har blitt en god gjeng. Vi har gått ut av komfortsonen flere ganger, noe som har vært spennende. Det har også vært verdifullt å møte andre i lignende situasjoner med tilsvarende utfordringer.

    Når det kommer til det faglige, så har kurset vært en fin påminnelse på det vi allerede vet noe om, men ikke nødvendigvis er bevisst på. Samlingene har hatt en fin balanse mellom praktiske øvelser og teori, som har bidratt til en dypere forståelse av de fire temaene".


    ons. 02. oktober

    SRF Salesclass

    08:30 - 15:30
    17 500,- eks. mva per deltaker. Bindende påmelding.
    Arrangementet er ferdig.

    Mattis Thompson

    Director Solution Sales at Atea Norge

    Samling: Forhandlingsteknikk

    Petter Sevel

    Salgsdirektør Privatmarked Fjordkraft

    Samling: Kjøp-og salgsprosess

    Mona Lavik

    Daglig leder / Partner Bemanningsbyraaet

    Samling: Stakeholdere/EASI

    Christopher Nordgreen Dahl

    Salgssjef hos Schibsted Marketing Services

    Samling: Presentasjonsteknikk

    Våre Partnere