SRF ønsker å ta ansvar for utviklingen av selgere og salgskompetanse på Vestlandet. Gjennom det nye konseptet SRF Salesclass vil vi sørge for at ikke bare de som jobber i store selskaper, men absolutt alle selgere får mulighet til å vedlikeholde og bygge ny kompetanse gjennom trening sammen med andre selgere.
Vi har kun plass til 15 personer.
Onsdag 2. oktober (heldagssamling + middag i etterkant av det faglige). Sted: Media City Bergen
Oftere enn de fleste er klar over, står vi i forhandlingssituasjoner - enten du er klar over det eller ikke. I denne sesjonen vil du lære å gjenkjenne ulike typer forhandlingssituasjoner, og gjennom praktiske øvelser trene deg i forhandlingsteknikk. Forhåpentligvis tar du med deg noen tips som kan hjelpe deg, både i jobb og privat.
I tillegg til den faglige biten kommer vi på denne samlingen til å bruke en del tid på å bli kjent med hverandre. Dette er viktig for å bygge trygghet i gruppen - og lage kultur for at klassen skal trene sammen på salgssituasjoner, gjennom alle samlingene.
Tirsdag 15. oktober (halvdagssamling). Sted: Scandic Ørnen 8.30-13.00 ink. frokost og lunsj
Det faglige vil komme innom kundepsykologi (speile kunden), innvendingsbehandling og stegene i salgssamtalen med spesielt fokus på behovsanalysen. Så blir det selvsagt trening med skarpt i form av rollespill.
Onsdag 13. november (halvdagssamling) Sted: Scandic Ørnen 8.30-13.00 ink. frokost og lunsj
Før samlingen vil alle deltakerne få tilsendt en oversikt over styrker og fallgruver til de 4 grunntypene i EASI. I tillegg vil alle deltakerne få ta EASI- testen og bli kjent med sin egen profil. EASI gir kunnskap og verktøy relatert til personers: Typiske adferd, styrker og fallgruver, kommunikasjon og kommunikasjonsstil, motivasjon og utviklingsmuligheter
På samlingen vil vi gå gjennom følgende:
Onsdag 27. november (heldagssamling + middag etter samlingen) Sted: Media City Bergen
Er du blant de som blir klam i hendene og kjenner på nerver før du skal holde en presentasjon for en kunde? Eller elsker du å kjenne alles øyne rettet mot deg på en scene?
I denne modulen vil vi se nærmere på hva som kjennetegner gode presentasjoner, hvordan du kan få kontroll på nervene og ikke minst, gi deg noen gode verktøy og tips som kan hjelpe deg å kommunisere mer effektivt og engasjerende.
Og kanskje skal du få prøve deg litt utenfor komfortsonen også…?
Prisen inkluderer 4 samlinger inkludert 4 lunsjer, 2 middager og fagmateriell.
"Forventningene mine var å gå ut av komfortsonen, bli utfordret, finne egne forbedringspunkter, merke utvikling og lære noe jeg kan ta med tilbake til teamet. Jeg ønsket faglig påfyll på det jeg allerede kan noe om, i tillegg til å etablere flere relasjoner innen salg i Bergen. Opplevelsen har vært svært innholdsrik, og jeg har fått mange nye relasjoner. Jeg vil absolutt anbefale andre å delta! Jeg ser frem til å dele kunnskapen med kollegaene mine på salg i Eviny Digital når jeg skal holde foredrag for dem om det jeg har lært".
"Jeg ble med på Salesclass for å ha en plattform hvor jeg kunne holde meg oppdater faglig, bli inspirert og få ny kunnskap om spennende temaer. Det har vært veldig gøy å være med, for folk har vært åpne, bydd på seg selv og vi har blitt en trygg gruppe. Jeg har lært om egen personlighetstype og hva jeg trenger å være bevisst på når jeg møter andre personlighetstyper. Det har vært verdifullt å se meg selv utenfra".
"Det har vært veldig spennende og gøy å være med på Salesclass. Vi var spente i forkant, men det har bare vært veldig hyggelig! Samlingene var ikke som en stiv konferanse og de andre deltakerne var veldig åpne.
Gjennom Salesclass har vi blitt godt kjent med hverandre og de andre i gruppa og vi har blitt en god gjeng. Vi har gått ut av komfortsonen flere ganger, noe som har vært spennende. Det har også vært verdifullt å møte andre i lignende situasjoner med tilsvarende utfordringer.
Når det kommer til det faglige, så har kurset vært en fin påminnelse på det vi allerede vet noe om, men ikke nødvendigvis er bevisst på. Samlingene har hatt en fin balanse mellom praktiske øvelser og teori, som har bidratt til en dypere forståelse av de fire temaene".
Samling: Forhandlingsteknikk
Samling: Kjøp-og salgsprosess
Samling: Stakeholdere/EASI
Samling: Presentasjonsteknikk