Velkommen til en FagFrokost der SRF og First Tuesday går sammen for å vise hvordan datadrevne strategier kan forbedre salg. Sammen med Funbit, Arven og Innovit & Rainfall, inviterer deg til å utforske veien fra data til deal.
Med vekt på markedsføring, salg og internt samarbeid, viser vi deg hvordan du kan bruke AI og automatisering til din fordel i hverdagen. Vi gir deg konkrete tips, triks og verktøy du kan ta med deg tilbake til kontoret og bruke med en gang.
På 2 år har Arven hatt en økning i omsetning på 385% i deres nettbutikk. Mange av avgjørelsene som ligger bak denne veksten er basert på data og analyse. Lise Redfern fra Arven vil gå gjennom hvilke avgjørelser som har vært kritiske i å bidra til denne veksten, samt hvilke data de brukte som grunnlag for beslutningen.
Det er mye buzz rundt AI og datainnsamling om dagen, og det finnes mye innhold som handler om teoretiske muligheter som ligger i fremtiden. Gjennom konkrete eksempler fra lokale bedrifter, vil Funbit vise hvordan de har brukt teknologi til å øke omsetning gjennom å forstå sine kunder bedre, utvikle produkter og tjenester, samt effektivisere arbeid i hverdagen med automatikk.
Funbit kommer til å fokusere på de områdene der teknologien er moden og klar for bruk i dag.
Bruker du Microsoft 365, Sharepoint eller Teams? Innovit & Rainfall skal ta deg gjennom hvordan man blir klar for å dra nytte av AI i hverdagsverktøyene du bruker. I tillegg vil de komme med praktiske eksempler på bruk som er relevant å ta i bruk i dag.
Det blir servert frokost og kaffe.
Marius har 10 års erfaring som forretningsutvikler. Han jobber daglig i Google universet og ulike verktøy for betalt annonsering i sosiale kanaler.
Med en god blanding av teknisk innsikt og forretningsforståelse, har han dyp innsikt i bedrifters drift, behov og potensial. Han drives av å skape gode resultater og vekst, og rådgir kundene sine i markedsutvikling og digitale løsninger.
Henrik er salgsleder i Funbit, høy kompetanse i salgsfaget og 7 år som selger bak seg. Med innsikt og teknologi i bunn, har han en rådgivende tilnærming til salg, og rådgir kundene sine i markedsføringsstrategi, digitalisering og forretningsutvikling.
Han brenner for å skape gode relasjoner og langsiktige samarbeid, men også for å finne løsninger som skal hjelpe kunden å lykkes.
Lars har over 25 års erfaring med utviklingsprosjekter og er sertifisert innen PMP, Scrum og ISTQB. I sin daglige rolle jobber Lars med salg og kundehåndtering, har produktansvar for eApply og streber etter å skape en faglig og sosialt utviklende arbeidsplass for kollegaene sine.
Morten har lang erfaring som fullstack-utvikler med kompetanse innen .NET, Java, web- og mobilapplikasjoner, samt Azure-tjenester og Azure DevOps. Han er en forkjemper for automatisering av utviklingsprosesser og er en viktig ressursperson som teamleder og teknisk ansvarlig i flere av Innovit sine kundeprosjekter.
Kim har omfattende kompetanse innen utvikling, prosjektledelse og løsningsarkitektur. Han har i mange år hatt fagansvar for Innovits satsing innen Microsoft 365, SharePoint, Teams og Power Platform. Kim er Microsoft Certified Professional Developer, Scrum Master og sertifisert som Prince 2 Foundation & Practitioner. I prosjekter er Kim resultatorientert og fokuserer på kundens beste.
Lise er en erfaren leder med solid bakgrunn innen merkevareledelse, innovasjon og kommersiell strategi. Hun har utdannelse som siviløkonom fra Norges Handelshøyskole, jobbet med både store internasjonale, og ledende norske merkevarer. Hun har erfaring fra fast moving consumer goods og har levert imponerende resultater innen salgsvekst og lønnsomhet på tvers av bransjer som hygiene, kosmetikk, forbrukerhelse og næringsmidler. Hun har også vært en pioner i å profesjonalisere kundeforhold innen dagligvare, faghandel og apotek. Gjennom hele sin karriere har hun fått anerkjennelse for innovasjon og merkevarebygging, og har jobbet aktivt med organisasjons- og lederutvikling i endringsprosesser.