Har du lyst til å grave litt dypere ned i CRM og salgs-/markedsføringsautomatisering?
Da anbefaler vi deg i å melde deg på dette arrangementet i serien av Vekst i Vest, der lokale bedrifter deler sine erfaringer rundt å implementere denne type plattformer i sine organisasjoner. Fra små selskaper til etablerte bedrifter, få innsikt i strategiene, utfordringene og gevinstene de har opplevd.
Dette er en Grønn konferanse så vi oppfordrer deltakerne til å reise miljøvennlig til arrangementet.
Vi skal høre fra Frydenbø Bil, Fjord Line og SRF - om deres reise i teknologi og kundedata!
Tittel på foredrag: Sjøsettingen av marketing automation i Fjord Line
Bruk av kundedata for kommersiell vekst er i startgropen for Fjord Line. Plattformer er valgt og implementert, og de første bevisene på verdiskaping er gjennomført, men de har ikke kun opplevd rolig sjø på reisen, og arbeidet har så vidt startet. Lise Jæger, Head of Marketing i Fjord Line, vil dele deres erfaringer så langt.
Lise Komnæs Jæger jobber som Head of Marketing i Fjord Line. Lise har jobbet med digital kommersialisering i 20 år fra byråsiden; som blant annet daglig leder for ulike digitalbyrå og i Sopra Steria som avdelingsleder. Nå leder hun markedsavdelingen i Fjord Line og bedriftens satsning på verdiskapning gjennom utnyttelse av kundedata.
Tittel på foredrag: Sette kundeopplevelsen i førersetet - digitalisering av bilbransjen
Bilbransjen gjennomgår store endringer på grunn av endrede rammebetingelser og digital kundeatferd. Frydenbø Bil, en ledende forhandler av blant annet Volvo og andre bilmerker, står midt i denne omveltningen. Med overgangen til agentmodeller og press på marginer, innebærer dette at de må øke volumet og senke kostnadene. CRM-implementering og marketing automation er ett av tiltakene de gjør for å tilpasse seg den nye virkeligheten. Midt i det hele står markedssjefen, Heidrun Reigstad Tveit. Hun vil fortelle historien om denne endringsprosessen, hva som måtte til for å sette i gang en slik endring i organisasjonen, utfordringer de har måttet overkomme og mulighetene hun ser i fremtiden for bilbransjen.
Heidrun Reigstad Tveit er CMO i Frydenbø Bil. Hun har erfaring fra både byrå- og kundesiden innen digital markedsføring og trives i skjæringspunktet mellom markedsføring og teknologi. Heidrun har opparbeidet seg verdifull erfaring og innsikt innen markedsføringsteknologi gjennom store implementeringsprosjekter, og i bilbransjen opplever hun særlig utfordringer knyttet til fragmenterte data.
Tittel på foredrag: Effektivisering gjennom bruk av kundedata
Hva gjør man når man kun er fire ansatte, og har begrensede ressurser - men ønsker å oppnå flere av fordelene ved å utnytte egne kundedata? SRF er i gang med sin kundedata-reise, men har fremdeles mye igjen, i dette foredraget vil deltakerne få innsikt i hvordan de har tenkt, hva de ønsker å oppnå og hvordan veien ser ut videre.