Et inspirerende og aktuelt samlingspunkt - Helene Myking, Tide Buss

Markedssjef i Tide Buss, Helene Myking, opplever SRF som blant de bedre når det gjelder å tilpasse seg covidsituasjonen.

2020 har utvilsomt vært et tøft år for mange, og utallige arrangementer måtte avlyses. Under disse vanskelige omstendighetene mener likevel Helene Myking at SRF har stått frem.

- SRF er av dem som har vært best til å tilpasse seg og til å være tidlig ute med å gjøre ting på en annen måte. De har klart å tilpasse seg koronasituasjonen, samtidig som de har tatt vare på den rollen de har som nettverks- og kompetansearena - et samlingspunkt for bransjen-.

Inspirerende og aktuelt samlingspunkt

Helene er ansvarlig for en relativt stor merkevare. Tide Buss er en omfattende bedrift med nesten 5000 ansatte, men har en liten markedsavdeling med kun få ansatte. For dem som ikke er en del av en stor markedsavdeling og for de litt mindre organisasjonene, kan en arena der man diskuterer fag, være spesielt nyttig.

- For oss som har få sparringspartnere internt, har det ekstra stor verdi å ha Salgs- og Reklameforeningen hvor vi kan møte andre som har samme fokus og kompetanseområde, og vi kan diskutere utover det vi gjør på kontoret. Her treffer du folk som virkelig forstår faget-, forteller Helene.

I jobbsammenheng kan det være viktig å finne ny inspirasjon, holde seg oppdatert og høre hvordan andre i din bransje gjør ting, kanskje spesielt i disse dager med mye hjemmekontor og litt krevende arbeidsforhold. Dette bruker Helene SRF sine arrangementer til.

- Det er lærerikt, og du sitter igjen med en ny entusiasme. De ligger i forkant og trekker inn foredragsholdere som snakker om trender før de har rukket å etablere seg. Det er rett og slett gøy å bli inspirert, sier hun.

"Good times" - fra mingleområdet til konferansen MRKT Remix februar 2020. Mariell Sæternes, SRF, i samtale med Stina Kildedal-Johannessen, Hansa.

Arena i utvikling

Tide har lenge vært medlem av SRF, allerede siden lenge før Helene ble ansatt. Og hun liker utviklingen.

- De utvikler seg positivt fra år til år, og går i riktig retning. Det er en god arena der man føler seg velkommen, og det tror jeg er viktig. Der er det folk som har øynene åpne og ser de som er der. Som medlem er jeg veldig fornøyd-, forteller hun.

Digitale arrangementer er effektivt

Et grep SRF har gjort i år er å digitalisere arrangementer. Ved å avholde webinarer istedenfor seminarer, trenger ikke publikum lenger å være til stede fysisk. Dette har gjort det mulig å gjennomføre en rekke arrangementer innenfor smittevernreglene.

Til oversikt over våre arrangementer.

- Det er lettere å takke ja til noe når du kun trenger å logge deg på den timen arrangementet varer, enn når du må komme deg dit og tilbake igjen, og til slutt ender opp med å bruke halve arbeidsdagen. Det blir veldig effektivt, og jeg håper mye fortsetter å foregå digitalt også i tiden etter covid-, sier Helene Myking.

Vil du vite mer om medlemskap i SRF?


Tekst: Glenn Solvang Foto: Tide

Våre Partnere