Slik holder Helene seg oppdatert i jobben

I jobbsammenheng er det viktig å finne ny inspirasjon, holde seg oppdatert og høre hvordan andre i din bransje jobber. I disse dager med mye hjemmekontor og litt krevende arbeidsforhold, er dette kanskje spesielt viktig. Dette bruker Helene Myking, Tide Buss, SRFs arrangementer til.

Helene Myking er markedssjef i Tide Buss og ansvarlig for en relativt stor merkevare. Tide Buss har nesten 5000 ansatte, men en liten markedsavdeling. For dem som ikke er en del av en stor markedsavdeling, og for mindre organisasjoner, kan en arena som SRF, hvor man diskuterer fag med andre, være spesielt nyttig.

Inspirerende og aktuelt samlingspunkt

- For oss som har få sparringspartnere internt, har det ekstra stor verdi å ha Salgs- og Reklameforeningen hvor vi kan møte andre som har samme fokus og kompetanseområde, og vi kan diskutere utover det vi gjør på kontoret. Her treffer du folk som virkelig forstår faget-, forteller Helene.

- Det er lærerikt, og du sitter igjen med en ny entusiasme. De ligger i forkant og trekker inn foredragsholdere som snakker om trender før de har rukket å etablere seg. Det er rett og slett gøy å bli inspirert-, sier hun.

Om medlemskap i SRF

"Good times" - fra mingleområdet til konferansen MRKT Remix februar 2020. Mariell Sæternes, SRF, i samtale med Stina Kildedal-Johannessen, Hansa.

Arena i utvikling

Tide har lenge vært medlem av SRF, allerede siden lenge før Helene ble ansatt. Og hun liker utviklingen.

- De utvikler seg positivt fra år til år, og går i riktig retning. Det er en god arena der man føler seg velkommen, og det tror jeg er viktig. Der er det folk som har øynene åpne og ser de som er der. Som medlem er jeg veldig fornøyd-, forteller hun.

Helene opplever SRF som blant de bedre når det gjelder å tilpasse seg covidsituasjonen. 2020 har utvilsomt vært et tøft år for mange, og utallige arrangementer måtte avlyses. Til tross for vanskelige omstendigheter har SRF har stått frem, mener Helene.

- SRF er av dem som har vært best til å tilpasse seg og til å være tidlig ute med å gjøre ting på en annen måte. De har klart å tilpasse seg koronasituasjonen, samtidig som de har tatt vare på den rollen de har som nettverks- og kompetansearena - et samlingspunkt for bransjen-.

Digitale arrangementer er effektivt

Et grep SRF har gjort i år er å digitalisere arrangementer. Ved å avholde webinarer istedenfor seminarer, trenger ikke publikum lenger å være til stede fysisk. Dette har gjort det mulig å gjennomføre en rekke arrangementer innenfor smittevernreglene.

Til oversikt over SRF arrangementer.

- Det er lettere å takke ja til noe når du kun trenger å logge deg på den timen arrangementet varer, enn når du må komme deg dit og tilbake igjen, og til slutt ender opp med å bruke halve arbeidsdagen. Det blir veldig effektivt, og jeg håper mye fortsetter å foregå digitalt også i tiden etter covid-, sier Helene Myking.

Vil du vite mer om medlemskap i SRF?


Tekst: Glenn Solvang Foto: Tide

Våre Partnere