Frist for nominering er gått ut. Kandidater som er kontaktet kan sende inn til post@srf.no iht punkt 2 i prosess under. Kandidatenes frist for innsending er tirsdag 23. april kl. 12:00!
Ved å dele ut denne prisen ønsker SRF å stimulere til innovasjon og kreativitet innen markedsføringsfaget. Prisen skal løfte frem og hedre dyktige markedsførere fra en bedrift (ikke reklamebyrå) eller et team som har hovedkontor på Vestlandet. De som blir vurdert for denne æresprisen, har vist forståelse for viktigheten av å bygge sterke merkevarer som inspirerer og engasjerer. Gjennom sin innsats har de ikke bare skapt gode resultater, men også jobbet systematisk og strukturert for å oppnå målene de har satt.
Prosess
- SRF får inn gode kandidater fra dere medlemmer i tidsrommet 10. mars-5. april.
- Kandidatene blir så kontaktet av SRF for å sende inn max 2 A4-sider med innsikts og strategiarbeid som har blitt gjort, samt effekt av casen(e).
- I slutten av april vil juryen plukke ut 5-7 delfinalister som får sjansen til å pitche sine caser inn for juryen i begynnelsen av mai.
- Tre finalister får til slutt æren av å holde ett 10 minutters innlegg på MRKT Remix 6. juni. Der blir også vinneren kåret.
Regler: Markedsføringsarbeid gjort i 2023. Det kan være enkeltstående eller pågående arbeid.
Vurderingskriterier
Juryen vil vurdere kandidatene etter innsiktsarbeid, strategi og effekt – der alle tre punktene teller like mye i vektingen.
Årets jury
Maria Friis Thorsen - Juryleder
Maria har en stor lidenskap for og erfaring innen innovasjon, merkevarebygging, markedsføring og teknologi. Hun digger kreativt og strategisk arbeid som skaper resultater og gir reell verdi. Maria har tidligere hatt rollen som Marketing Manager i Sbanken, markedssjef i Metis Education AS, digital markedsfører i Dentsu og har vært mentor for flere spennende startups og hjulpet dem med merkevarestrategi, kanalvalg og kommunikasjon. I dag er hun daglig leder og partner i design- og techbyrået Guilty.
Heidrun Reigstad Tveit
Heidrun Reigstad Tveit er CMO i Frydenbø Bil. Hun har utdanning fra BI i Bergen og Kingston i London. Hun har erfaring fra både byrå- og kundesiden innen digital markedsføring og trives i skjæringspunktet mellom markedsføring og teknologi. Heidrun har opparbeidet seg verdifull erfaring og innsikt innen markedsføring, merkevarebygging og strategi i Frydenbø Bil, Sparebanken Vest, iProspect og Kalibrert.
Petter Johnsen
Ecommerce Manager i Fjord Line. Petter er utdannet innen markedskommunikasjon med en bachelor fra BI Bergen og master fra Bournemouth University. Han har 17 års erfaring innen markedsføring og salg, både på kundesiden og som konsulent i iProspect, Kalibrert, Labs og Sopra Steria.
Tone Helene Angsund
Tone er konsulent i Trigger Oslo. Hun har en egen passion for kundene sine som er helt unik. Tone elsker og lage jobber som betyr noe for folk, sprenger grenser, og som alltid kan dokumentere effekt. Sammen med kundene sine har hun vunnet det meste som er mulig å vinne i inn, og utland. Tone har jobbet med kommunikasjon og teknologi i over 20 år, men startet din karriere som nissemor og svømmelærer.