Frist for innsending av kandidater er 21. mars kl. 12:00!
Nominer din kandidat her.
Ved å dele ut denne prisen ønsker SRF å stimulere til innovasjon og kreativitet innen markedsføringsfaget. Prisen skal løfte frem og hedre dyktige markedsførere fra en bedrift (ikke reklamebyrå) eller et team som har hovedkontor på Vestlandet. De som blir vurdert for denne æresprisen, har vist forståelse for viktigheten av å bygge sterke merkevarer som inspirerer og engasjerer. Gjennom sin innsats har de ikke bare skapt gode resultater, men også jobbet systematisk og strukturert for å oppnå målene de har satt.
Vurderingskriterier
Juryen vil vurdere kandidatene etter innsiktsarbeid, strategi og effekt – der alle tre punktene teller like mye i vektingen.
Gjennomføringsevne / hva man får til basert på forutsetningene (merkevare, kompetanse/team, budsjett, resultater)
Smarte løsninger - kreativt og strategisk
Inspirasjon for andre - lære noe av og ta med seg videre
Prosess
- SRF får inn kandidater fra dere medlemmer i tidsrommet 6. mars-21. mars.
- Kandidatene blir så kontaktet av SRF for å sende inn max 2 A4-sider med innsikts og strategiarbeid som har blitt gjort, samt effekt av casen(e) innen 11. april.
- I slutten av april vil juryen plukke ut 5-7 delfinalister som får sjansen til å pitche sine caser inn for juryen i 14. mai.
- Tre finalister får til slutt æren av å få sitt case vist frem på Amplify 5. juni. Der blir også vinneren kåret.
Regler: Markedsføringsarbeid gjort i 2024. Det kan være enkeltstående eller pågående arbeid.
Årets jury
Juryleder: Sverre Krogsrud
Byråleder i AG& (AlfGundersen) – Vestlandets eldste reklamebyrå. Han har nærmere 25 års erfaring innen ledelse, merkevarebygging, innovasjon, produktutvikling, markedsføring, kommunikasjon og salg etter å ha jobbet i ulike stillinger i næringslivet og på byråsiden. Han har jobbet blant annet jobbet med merkevarer som Smirnoff, Coca-Cola, Amnesty, TORO, NextGenTel, Bridgestone, Hennessy og Moët&Chandon for å nevne noen.

Heidrun Reigstad Tveit
Heidrun Reigstad Tveit er CMO i Frydenbø Bil. Hun har utdanning fra BI i Bergen og Kingston i London. Hun har erfaring fra både byrå- og kundesiden innen digital markedsføring og trives i skjæringspunktet mellom markedsføring og teknologi. Heidrun har opparbeidet seg verdifull erfaring og innsikt innen markedsføring, merkevarebygging og strategi i Frydenbø Bil, Sparebanken Vest, iProspect og Kalibrert.

Eirik Pedersen Hag
Strategisk Kundesjef i Schibsted Media Bergen
Eirik Hag har lang erfaring innen salg, medier, teknologi og merkevarebygging, med bakgrunn fra både teknologiselskaper og mediebransjen. De siste 10 årene har han vært en sentral del av Schibsted Media Bergen. Han har en mastergrad i markedsføring og et brennende engasjement for markedsføring som er innsiktsbasert, strategisk forankret og taktisk gjennomført på en effektiv måte. Som jurymedlem ser han frem til å vurdere innovative og resultatskapende markedsføringskampanjer som bidrar med reell verdi.

Marvel Skreien Stigen
Marvel jobber til daglig i selskapet Compact Food Solutions (inntil desember 2024: GC Rieber Compact) hvor hun startet august 2023. Hun har rollen som Chief Commercial and Innovation Officer som omfatter forretningsområdene Salg, Forretningsutvikling/R&D og Marked/Kommunikasjon. Hun kom da fra stillingen som strategisk rådgiver og teamleder i konsulentselskapet Knowit Experience i Bergen hvor salg, strategisk rådgivning innenfor merkevare- og digitalisering var hoveddisiplinene. I tidligere har hun hatt ulike roller innenfor merkevare, kommunikasjon og CSR i ulike sentrale virksomheter på Vestlandet. I tillegg har hun internasjonal erfaring fra både arbeidsliv og studier. Hun har fullførte våren 2023 en Executive Master i Ledelse (EMIL) ved Norges Handelshøyskole innenfor merkevare-, endrings- og digitaliseringsledelse. Fra tidligere har hun en Master i International Business (MIB) fra Escuela de Administracion de Empresas, Barcelona.

Maja Rolland
Maja har siden høsten 2023 jobbet som Markedsansvarlig i SRF i tillegg til leder for SRF Ung. Hun har en bachelorgrad i markedsføringsledelse fra Handelshøyskolen BI, campus Bergen, hvor hun høsten 2022 hadde internship hos SRF.
