Velkommen som samarbeidspartner Hansa Borg Bryggerier!
Hansa Borg Bryggerier AS er Norges største norskeide bryggeri- og drikkevareaktør med omlag 350 ansatte. Hansa Borg utvikler selskapet og sitt sortiment kontinuerlig og er en viktig aktør i utviklingen av norsk bryggeri- og mineralvannindustri.
Selskapet har vært et aktivt medlem i SRF så langt historiebøkene viser og ser på SRF som en god arena til å bygge nettverk og vise lokalt engasjement. Hansa Borg utvider samarbeidet med SRF fra 2019 og går nå inn som en av hovedsamarbeidspartnerne.
– Vi ser frem til å fortsette samarbeidet med SRF og ser på dette som en viktig plattform for å skape dialog og gjøre Hansa Borg mer synlig i salgs- og markedsføringsmiljøet på Vestlandet, sier kommunikasjonsansvarlig i Hansa Borg Bryggerier, Stina Kildedal-Johannessen.
Dette er Hansa Borg Bryggerier
Hansa Borg Bryggerier har sitt hovedkontor på Kokstad i Bergen og består av Hansa Bryggeri i Bergen, Borg Bryggerier i Sarpsborg, Christianssands Bryggeri (CB) i Kristiansand og et produksjons- og tappeanlegg for Olden naturlig mineralvann i Oldedalen i Nordfjord. Hansa Borg eier i tillegg 64 prosent av aksjene i det Grimstadbaserte mikrobryggeriet Nøgne Ø, og er deleier i Austmann Bryggeri i Trondheim.
Til sammen har selskapet over 400 års bryggerierfaring og leverer øl, cider og mineralvann til hele det norske drikkemarkedet.
– Vi produserer og leverer noen av de største ølmerkene i Norge; Hansa, Borg og CB, sier marketingsjef i Hansa Borg Bryggerier, Theodor Sommersten Espelid. I tillegg supplerer internasjonale merker som Clausthaler, Heineken, Bulmers og Breezer våre solide nasjonale og regionale merkevarer. Øl er kjernen i vår virksomhet, men vi kan også tilby velsmakende produkter fra et bredt varesortiment som også omfatter Olden naturlig mineralvann, cider fra Grevens, Apple Thieves, alkoholfritt øl, brusprodukter, eplemost, jus og sterkere alkoholholdige drikker. Vi er stolte av våre sterke merkevarer!
Bryggeriets suksess bygger på entusiastiske medarbeidere som mestrer bryggerihåndverket og som hele tiden jobber for å være et steg foran, hva gjelder innovasjoner innen smak, forpakning og produksjon.
Ølbryggekunsten har lange tradisjoner her til lands og vi er glade for å ivareta et håndverk hvor kvalitet i alle ledd er en forutsetning for den gode smaken.
Du kan lese mer om Hansa på www.hansaborg.no
Brygget i regnet
Selv om man produserer det beste av norsk øl, kan det være utfordrende å leve opp til en visjon om å være «Norges mest berømte leverandør av glede, nytelse og smak», når man ikke kan markedsføre sine produkter. Da er det spesielt viktig å jobbe med innovasjon og å utfordre med nyheter som ikke er helt A4.
– Jeg har tro på at vi ved å opprettholde den gode kvaliteten og jobbe strukturert både med nyheter, men også bestselgerne våre, vil lykkes med å ta enda større markedsandeler i tiden fremover, sier kommersiell direktør i Hansa Borg Bryggerier, Alf Helge Halland.
– Innovasjon på sitt beste gir oss vekst og flere bein å stå på. Det er også viktig for å øke inntekter til både oss og kundene våre; dagligvarehandelen, uteliv og vinmonopolet. Det sikrer i tillegg at vi hele tiden forbedrer oss og kan tilby nye smaksopplevelser til forbrukerne.
Merkevarer og innovasjon
Innovasjon ligger høyt på agendaen hos Hansa Borg og selskapet har strukturerte prosesser for å sikre at de kommer i mål med sine lanseringsplaner.
Som en del av dette arbeidet arrangeres årlige samlinger for å smake, lukte og diskutere mulige konsepter og ideer for fremtidige lanseringer.
– VI jobber kontinuerlig med innovasjon. For å kick-starte arbeidet arrangerer vi hvert år en intern innovasjonsdag for å få se på nyheter, diskutere trender og nye satsingsområder, forklarer Halland.
Her involveres ansatte fra ulike deler av selskapet, fra salg og marked, til produktutvikling, planlegging og produksjon, for å nevne noen, som alle er eksperter innen sine områder. En bonuseffekt av å involvere såpass mange, er at vi alle samles om å utvikle porteføljen vår videre og ikke minst – at vi jobber mot et felles mål: Å sikre at vi hele tiden forbedrer oss og kommer opp med nye konsepter og spennende smaksopplevelser til våre kunder.