SRF lanserte i fjor kunnskapspodcasten MARKET MAD! Podcasten ledes av Ina Stølen som er Daglig leder i BRANDITY. Gjennom året inviterer vi inn relevante gjester i podcasten for å dele sin kunnskap innenfor markedsføring og salg.
Eirik Gjøvåg Berge, Kommunikasjonssjef i Visit Bergen, er denne episodens gjest. Han forteller om hvordan reiselivet måtte snu seg over natten for å selge Norge til nordmenn istedenfor utenlandske turister da korona-pandemien stengte landegrenser.
Hva gjør de som skal selge Norge til nordmenn når nordmenn ikke er på jakt etter suvenirer og multi-lingvistiske torghandlerne som roper «have you tried smoked salmon?»
Eirik Berge forteller om hvordan de skal selge Bergen i konkurranse mot Lofoten, og hva han mener den enkelte reiselivsbedriften må gjøre selv for å skape top-of-mind og friste folk til å komme.
Du kan se videoen av hele intervjuet her:
Her finner du Podcasten Market Mad:
Denne Podcast episoden er sponset av: