SRF lanserte i fjor kunnskapspodcasten MARKET MAD! Podcasten ledes av Ina Stølen som er Daglig leder i BRANDITY. Gjennom året inviterer vi inn relevante gjester i podcasten for å dele sin kunnskap innenfor markedsføring og salg.
Hva har skjedd med folks handlevaner under Covid19? Hva betyr det for fysiske butikker når 38 % av oss har handlet varer på nettet som vi ellers hadde handlet i butikk?
Marit Elisabeth Jensen, strategisk rådgiver i People & Places, diskuterer varehandel, shopping og innovasjon i fysiske butikker med Ina Stølen.
«Covid19 er farlig for de menneskene som har en underliggende sykdom. På samme måte er det farlig for næringsdrivende å mangle endringskompetanse, å sitte på et stort varelager eller slite med dårlig økonomi – det er nemlig også underliggende sykdommer. Da får corona-situasjonen store konsekvenser - det kan være oppbud eller konkurs», sier hun.
Men hvem klarer seg likevel godt, hva gjør de, - og hva kan andre ta lærdom av? Gode svar og inspirasjon til endringstanker serveres i MarketMad i podcast eller video.
Marit er strategisk rådgiver for eiendomsutviklere, gårdeiere og retailaktører. Hun hjelper dem med å posisjonere og programmere destinasjoner og verdiøke områder gjennom gode og relevante opplevelser for folk som ferdes der. Hun har solid erfaring innen destinasjonsutvikling, konseptutvikling og programmering av handelsdestinasjoner og byrom. Blant annet har hun jobbet med utviklingen av shoppinggalleriet Eger Karl Johan og Steen & Strøm Magasin. Hun har også vært ansvarlig for rehabiliteringen av Vikaterassen for Storebrand Eiendom.
Du kan se videoen her:
Her finner du Podcasten Market Mad:
Denne Podcast episoden er sponset av: