Ep. #37 Chul Christian Aamodt og Pia Kristensen Moe — Hvordan tredoble omsetning i en salgsorganisasjon på tre år

Nytt år og nye muligheter — hva med å tredoble omsetningen på tre år? Chul Christian Aamodt og Pia Kristensen Moe fra Europower har ambisjon om nettopp det og er godt på vei mot målet. Chul og Pia har det kommersielle ansvaret for nettavisen Europower — Norges ledende medium for energibransjen — hvor Chul har kommet inn og foreslått denne ville idéen om tredobling av annonsesalg og annet. Utradisjonelle tanker for mediebransjen, men for lengst mainstream for software-selskap, hvor han henter sin erfaring fra.

Denne episoden handler derfor om hvordan og hvorfor man må satse på årlig repeterende inntekter, versus selgere som ringer til kunder to ganger året og tilbyr mer eller mindre det samme som forrige gang. Det handler også om hvor vondt og vanskelig det er å endre strategi fra mediehusenes innarbeidet salgstruktur med bonusordninger — til å få hardbarka selgere til å bli rådgivere, lagspillere og forretningsutviklere.

Programleder er Ina Stølen fra Brandity.


Her finner du podcasten MARKET MAD:

Podcasten er produsert av:

Hør episoden:

Våre Partnere