Hvis du driver med å beslutningspåvirkning, må du forstå hva som driver beslutningene. I denne podcasten utforsker vi hvordan forbrukeratferd formes av psykologiske snarveier. Petter Johnsen og Richard Shotton diskuterer de fascinerende måtene atferdsskjevheter former menneskelig atferd på og hvordan disse funnene enkelt og praktisk kan brukes.
Richard Shotton har spesialisert seg på å anvende atferdsvitenskap på markedsføring. Han har jobbet med markedsføring i 23 år og hjelper merkevarer som Google, Facebook, BrewDog og Barclays med deres utfordringer. Han er forfatter av The Choice Factory, en bestselger som er tilgjengelig på tolv språk, og som forklarer hvordan atferdsvitenskap kan løse forretningsutfordringer. Hans nye bok, The Illusion of Choice, kom ut i mars i år. I 2021 ble han utnevnt til æresstipendiat i IPA og tilknyttet Moller Institute, Churchill College, Cambridge University.
Her finner du podcasten MARKET MAD:
Podcasten er produsert av: