Hva skiller Sportsklubben Brann fra resten av norsk fotball?
I denne episoden møter vi Therese Rygg, kommersiell leder i Brann, og får et innblikk i hvordan Sportsklubben Brann by jobber med merkevarebygging som handler om mye mer enn fotball. For Brann handler det ikke bare om synlighet, men om å bygge ekte stolthet. Therese mener næringslivet har mye å lære av fotballen – spesielt når det kommer til å lytte til de som faktisk har eierskap til merkevaren. Det er supporterne, samarbeidspartnerne og folka rundt klubben som gir liv til Brann.
Vi snakker om hvorfor Brann elsker å bli hatet, og hvordan det nasjonale "fiendebildet" styrker klubbens posisjon lokalt. Vi er innom hva som funker (og ikke funker) i kanalstrategien, og hvorfor det å tørre å feile er et tegn på at du faktisk prøver. Therese forteller også hvorfor Brann valgte å slette kontoen sin på X, og hvilke reaksjoner det skapte.
Det blir også plass til en guilty pleasure fra øverste hylle – og ja, vi tør kanskje kalle det årets beste.
Her finner du podcasten MARKET MAD: