Rickard Lawson
CMO Strossle International
Foredrag: Begynnelsen på slutten for elendige annonser. Den digitale annonsemodellen er i endring - men morgendagens løsninger er tilgjengelige nå. Hvorfor du bør og må endre annonseringen din.
Den digitale annonsemodellen er ikke stuerein. Tilliten mellom annonsører og byråer er tynnslitt og forbrukere har forlengst gjort opprør. Nå kommer Google og Apple med sine egne regler og krav. Hva betyr dette for forbrukerne, annonsørene og ikke minst norske medier - og hva skal man gjøre med det? I dette foredraget skal vi se på hvorfor bransjen MÅ endre seg, hvordan man som annonsør og publisist kan tilpasse seg og hvordan en fremtid uten persondata faktisk er en mulighet for bedre og mer engasjerende annonsering.
Rickard Lawson er CMO i Medieteknologiselskapet Strossle International. Han har bakgrunn som markedsfører og forretningsutvikler og har jobbet med utvikling og etablering av merkevarer som Discovery Channel, Red Bull og Getty Images før han var med å starte Strossle. Han er en aktiv engleinvestor og mentor for startups og gjesteforeleser på Høyskolen Kristiania, men innerst inne vil han bare fiske med flue eller kjøre bratt på ski.