Bergen Markedssymposium 2018

Bergen Markedssymposium 2018

8. februar

Radisson Blu Royal Hotel Bryggen

Legg til i kalender 08-02-2018 08-02-2018 Europe/Oslo Bergen Markedssymposium 2018 Radisson Blu Royal Hotel Bryggen SRF post@srf.no

Informasjon

Årets viktigste arrangement for markedsførere

Bergen Markedssymposium er SRFs største faglige arrangement. Hvert år i februar inviterer vi til en hel dag med foredrag som har relevans for alle som er interessert i markedsføring.

 

Ønsker din bedrift å være utstiller på Bergen Markedssymposium 2018? Les mer her. OBS! Begrenset med plasser. 

 

Påmelding her.

 

Foredragsholdere (flere kommer):

snask.png

SNASK

Freddie: Founder and Creative Director at Snask, Fredrik Ös. & Erik: Erik Kockum is Partner and Creative Director at Snask

Tema: Make Enemies & Gain Fans

Snask is the internationally renowned creative agency, that strives to challenge the industry by doing things differently. They worship unconventional ideas, charming smiles and real emotions, and see the old conservative world as extremely tedious and as the world's biggest enemy.

Who better to headline the conference than a rockstar creative agency that creates the heart and soul of brands? Snask's name means candy, filth and gossip and everywhere they go they make a couple of enemies and millions of fans. Snask will talk about how to make enemies and gain fans. The lecture is based on their best selling book with the same title, Make Enemies & Gain Fans: based around the idea that it's not enough for brands to have beliefs: they must stand up for them too. They will demonstrate how this can be done as well as how they work to build their own brand: something a lot of creative agencies easily forget. Don’t miss this one!

 

aalen.png

Ida Aalen

Tema: Enkel og effektiv testing 

Såklart vil du at produktet ditt skal være intuitivt og brukervennlig, men hvordan kan du være sikker på at du virkelig har lykkes med det?
Ida Aalen viser deg enkle, effektive teknikker som du kan ta i bruk allerede i morgen, også hvis du har små budsjetter og lite ressurser.

Ida Aalen er selvstendig rådgiver innen digital strategi, brukervennlighet og sosiale medier. Hun holder foredrag og kurs, og er i tillegg fast skribent for Dagens Næringsliv. I 2015 ga Ida ut sin andre bok om sosiale medier. Boka er pensum på en rekke norske universiteter.

 

Hubspot.png

 

Maximilian Wensbo - Growth Specialist - Nordics Hubspot 

Tema: Inbound Marketing: How does Inbound Grow your business?

Maximilian Wensbo work as a specialist in helping companies and organisations in the Nordics to grow their businesses in sales and marketing and help the drive a customer-centric growth-hack. He have been with Hubspot for almost 2 years, helping Nordic B2B´s B2C´s and E-comms structure, set strategies and the foundation of an increased growth. 

HubSpot is the world’s leading inbound marketing and sales platform. Over 20 000 customers in more than 85 countries use HubSpot’s software, services, and support to transform the way they attract, engage, and delight customers.

 

johnjacobsen.png

John Jacobsen, strategisk rådgiver i Supertanker

Tema: Hva om du visste hvordan selskapet ditt burde se ut om fem år?

I denne presentasjonen får du høre om Supertankers erfaringer med å hjelpe etablerte virksomheter å skape morgendagens konkurransefortrinn. Du vil sikkert kjenne deg igjen i mange av problemstillingene, samtidig som du får høre om hvordan Supertanker har gått utradisjonelt til verks for å løse dem. John snakker kun om egne erfaringer fra virkeligheten, og er opptatt av å inspirere oss. 

John er gründer og leder av det uavhengige strategibyrået Supertanker. Byrået hjelper selskaper med å løse forretningsutfordringer ved hjelp av kreativitet, og trener også bedrifter i innovasjonsprosesser. Supertanker startet i 2002 og samarbeider med flere av Norges største virksomheter. 

 

cathra.png

Catharina Nes - Fagdirektør i Datatilsynet

Tema: Hva betyr GDPR for markedsføringsbransjen?

I 2018 får vi nye regler for personvern i Norge. Det nye regelverket gir enkeltpersoner nye rettigheter og virksomheter nye plikter. Catharina Nes vil gjennomgå de mest sentrale endringene og hvordan reglene vil påvirke alle som driver med markedsføring.


Catharina Nes er fagdirektør i Datatilsynet. Her har hun gjennom flere år hatt ansvar for å analysere sentrale teknologitrender og deres betydning for personvernet. Nes har de siste årene særlig arbeidet med problemstillinger knyttet til stordatanalyse, kunstig intelligens og innsamling og bruk av personopplysninger til kommersielle formål. Hun har skrevet flere rapporter, blant annet rapporten «Det store datakappløpet», som omhandler personvernutfordringer knyttet til bruk av målrettingsteknologi i annonseindustrien. Catharina Nes har tidligere arbeidet i Europakommisjonen i Brussel, Medietilsynet og Utenriksdepartementet. Hun er utdannet samfunnsviter fra Universitetet i Bergen. Nes er fast spaltist om teknologitrender i Dagens Næringsliv.

 

espen.png

Espen Tjøstheim Eik

Tema: Chatbots og kunstig intelligens. Beyond the hype!

Hva er egentlig chatbots og hvordan vil bruken av kunstig intelligens via meldingsplattformer forandre hvordan vi driver kundeservice digitalt? Er chatbots bare et eneste stort buzzord, og kan disse virtuelle robotene utgjøre en forskjell?

I dette foredraget snakker Espen om hvordan chatbots fungerer i praksis og hvordan kunstig intelligens faktisk kan både hjelpe deg i kundeservice ved å effektivisere virksomheten din.

Espen Tjøstheim Eik har over 15 års erfaring med de digitale mediene som arbeidsplass, hvorav de siste 8 årene som konsulent for større byråer og IT-selskaper. Fascinasjonen for kunstig intelligens og chatbots kom tidlig på 90-tallet, mens det virkelig tok av tidlig i 2016 når Facebook lanserte chatbots for FB Messenger. Han har de siste to årene vært involvert i flere Nordiske chatbotpiloter, noen med suksess - noen andre ikke så bra. Dette er erfaringer Espen deler i sine foredrag. Espen driver til daglig IT-konsulentselskapet Eik Consulting og tilbyr tjenester innen digitalisering, personvern, kunstig intelligens, RPA og chatbots.

 

 

arnetorget.png

Arne Torget - Stuntpoet 

Oppsummerer Markedssymposiet

 

Påmelding her.

Bindende påmelding.